۵۴۹۲۳۵
۱۰ نظر
۵۰۱۲
۱۰ نظر
۵۰۱۲
پ

درخواست حل درگیری طایفه‌ای در رامهرمز

نماینده مردم رامهرز و رامشیر در مجلس خواستار اقدام مسئولان کشور برای حل اساسی درگیری طایفه‌ای در این منطقه و تشکیل جلسه فوق العاده‌ با حضور بزرگان دو طایفه و جمع آوری سلاح‌های غیرمجاز شد.

خبرگزاری ایسنا: نماینده مردم رامهرز و رامشیر در مجلس خواستار اقدام مسئولان کشور برای حل اساسی درگیری طایفه‌ای در این منطقه و تشکیل جلسه فوق العاده‌ با حضور بزرگان دو طایفه و جمع آوری سلاح‌های غیرمجاز شد.

اقبال محمدیان در نطق میان دستور خود در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه) مجلس با تسلیت شهادت جمعی از مردم در حوادث اخیر تروریستی تهران، گفت: از دو سال پیش درگیری و نزاع محلی دو طایفه در روستای پتک جلالی شهرستان باغملک طی این مدت منجر به قتل ۱۷ نفر و مجروح شدن صدها تن و همچنین آواره شدن صدها خانواده شد. خسارت های جبران ناپذیر جانی و مالی برای طرفین درگیر به وجود آمد و از طرفی امنیت منطقه به خطر افتاد و علیرغم تلاش مسئولان محلی و استانی و دلسوزان، سادات و ائمه جمعه و روحانیت جهت صلح و سازش تاکنون نتیجه ای حاصل نشد.

وی افزود: اخیرا این درگیری به شهر رامهرز کشیده شده، چند شب قبل رامهرز چهره یک شهر جنگی را به خود گرفت و صدای رگبار سلاح های غیرمجاز، آتش زدن منازل، منهدم کردن ترانس‌های برق و قطع آب و برق در ماه مبارک رمضان زندگی را برای مردم سخت و آرامش و امنیت منطقه را به خطر انداخت. در شب درگیری ۱۹خرداد یک نفر کشته و ۵ نفر مجروح شدند. شب حادثه استاندار، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، سردار ذوالفقاری و سردار اشتری در تماس بودم و هر چند که اعزام یگان ویژه ناجا و استقرار تیم عملیاتی سپاه پاسداران آرامش را به شهر برگرداند، اما ظرفیت و امکانات موجود در استان توان حل مشکل را ندارد.

این نماینده مجلس یادآور شد: ادامه این روند در شرایط حساس کنونی کشور باعث سوءاستفاده دشمنان، فرار سرمایه‌های مادی و معنوی از شهرستان به استان می‌شود و احتمال درگیری بین سایر طوایف ساکن را در پی دارد که قطعا خوشایند نظام نظام مقتدر و مقدس جمهوری اسلامی ایران نبوده و اقتدار کشور را زیر سوال می‌برد.

وی در پایان گفت: من به همراه هدایت الله خادمی و مجمع نمایندگان استان نشستی در این خصوص داشته‌ایم و از وزرای کشور، اطلاعات، دادگستری، فرمانده سپاه و رییس کمیسیون امنیت ملی دعوت می کنیم که برای حل اساسی این درگیری طایفه ای جلسه فوق العاده ای با حضور بزرگان دو طایفه تشکیل و سلاح های غیرمجاز جمع آوری شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا مسئولین ازحل این مشکل بعداز دو سال عاجزهستن؟ خجالت اوره بعد ادعاهای اقایون چقدرزیاده؟؟!!

    • بدون نام

      امنیت مملکت رو دارن زیر سوال میبرن!
      مسببان اصلی این حادثه باید به شدت محاکمه بشن تا با این کارا بین مردم رعب و وحشت ایجاد نکنن مخصوصا در این شرایط که جامعه نیاز به وحدت داره
      خطاب به کسانی که اون 17 نفر رو کشتن:بجای سلاح از عقلتون استفاده کنید که مردم بی گناه قربانی بی عقلی شما نشن.

    • بدون نام

      اگر این تخریبها درمورد مسئله دیگری اتفاق میافتاد برخورد برادران چگونه بود؟

    • بدون نام

      روزنامه کیهان در اینمورد انتقادی یه آقای روحانی نکرده؟

    • بدون نام

      چه عجب نماینده ما هم حرف زد اللهم صل علی محمد و ال محمد

    • ایران

      مگه این ها چند نفرند 100 نفر هر چند نفر هستند آنها را بگیرید و اعدام کنید تشویش اذهان عمومی مگه اینجا جنگله در تعجبم مسئولین هیچ کاری نمیکنن این طور می خوان از مملکت در برابر بیگانه دفاع کنن؟ ؟ وقتی نمی تونن جلو 4 تا آدم نادان آشغال رو بگیرن. اعدامشان کنین هر چه زودتر

    • بدون نام

      اقای محمدیان شما لازم نکرد بعد ازدوسال دخالت کنید این دست پخت شما و رقیبتان بود که رامهرمز راکردید ...

    • بدون نام

      نماینده محترم تا الان 20نفر بیشتر کشته شدن چطور خبر نداری در شهری که نمایند ه اسش هستی چند نفر کشته شده است

    • یک لر

      درجواب اون کاربر به اسم ایران که میگویند اینها را اعدام کنید .برادر عزیزم اینها انسانند و متاسفانه همه از ایل بزرگ بهمئی میباشند .دچار یک تنش شدند انشاله حل میشه .تازه کل ایل بهمئی از خوزستان تا کهگیلویه و بویراحمد جمعیتی بالغ بر ۷۰۰ هفتصد هزار نفر دارند بدون از استانهای دیگه

    • بدون نام

      . فقط در مواقع بحران حرف میزنن. فقط دنبال ثروت اندوزین . نماینده کجا بود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج