adexo3
۵۴۹۸۶۲
۱۰ نظر
۵۰۰۴
۱۰ نظر
۵۰۰۴
پ

تفسیر مطهری از سخنان رهبری درباره «آتش به اختیار» بودن

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه عبارت "آتش به اختیار" شامل همه حوزه‌ها اعم از فرهنگی، سیاسی و اقتصادی می‌شود، تصریح کرد: آتش به اختیار دو طرفه است.

خانه ملت: نایب رئیس مجلس با بیان اینکه عبارت "آتش به اختیار" شامل همه حوزه‌ها اعم از فرهنگی، سیاسی و اقتصادی می‌شود، تصریح کرد: آتش به اختیار دو طرفه است.

علی مطهری درباره عبارت "آتش به اختیار" در فرمایشات اخیر رهبر انقلاب گفت: فکر می کنم مقصود مقام رهبری از تعبیر "آتش به اختیار" این است که اگر مسئولان به وظایف خود عمل نکردند، دانشجویان و سایر اقشار موظف اند که خود اقدام کنند؛ این امر شامل همه حوزه ها می شود، اعم از فرهنگی، سیاسی و اقتصادی.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: مثلا اگر در دانشگاهی مسئله نظارت بر پوشش اسلامی نادیده گرفته و منجر به ولنگاری شد، دانشجویان موظف اند خود وارد عمل شوند. یا اگر آزادی بیان مخدوش شد و به منتقدان حکومت اجازه اظهار نظر داده نشد یا افرادی را بدون حکم قضایی و بر خلاف قانون اساسی حصر خانگی کردند و یا مدیران کانال‌های تلگرامی پرمخاطب را قبل از انتخابات بدون هرگونه توضیحی بازداشت طولانی مدت کردند یا دانشجویان و خبرنگارانی را به اتهامات واهی و با انگیزه سیاسی بازداشت یا ستاره‌دار کردند، در اینجا دانشجویان و بلکه سایر اقشار مردم آتش به اختیارند چون مسئولان به وظیفه خود عمل نکرده اند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فکر می کنم مقام رهبری برای حراست از احکام دین و استقلال فرهنگی و احترام به آزادیها این تعبیر را به کار بردند که آثار آن، هم متوجه دولت و هم متوجه همه نهادهای حکومتی است. به عبارت دیگر مخاطب این دستور در دانشگاه ها، هم بسیج دانشجویی و جامعه اسلامی دانشگاهیان هستند که صرفا از نظام دفاع می‌کنند و هم انجمن‌های اسلامی که انتقادهایی به نظام دارند. در واقع دو طرف آتش به اختیارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      احسنت به این تفسیر!!!خیلی باحال بود

    • بدون نام

      البته که اگر نظر رهبری این باشد سککوت مردم و افرادی که اجازه آتش دارند آتش به اتخیار به سمت مردم تعبیر میشود. پس هرچه زودتر باید شاهد این تحول فکری در تمامی عرصه باشیم توام با پیشرفت کشور عزیزمان ایران

    • رضا

      بهر حال آتش به اختیار در عمل به شکلی که ارائه شد موجب هرج و مرج شده و بسیار خطرناک است. مملکت بر اساس اصول و قوانین مدون و شفاف باید اداره شود . با خطا و اشتباه مسئولان و یا کوتاهی در اجرای مسئولیت ها نباید جز رویه های قانونی به روش های دیگر متوسل شد. بهر حال آتش به اختیار نباید در عمل تیدیل به آتش بیار شود. هر کسی و یا گروهی نمیتواند مرجع تشخیص خلاف و مقدار آتش مورد نیاز باشد. دوباره میگویم این رویه بسیار خطرناک است.

    • بدون نام

      عالی و بسیار منطقی، عقلانی و سنجیده.

    • بدون نام

      درود بر فرزند خلف ایران

    • بدون نام

      اشجع الوکلا.خدا حفظت کند که پرورده شهید والامقامی و صرفا مراعات حال شخصی نمیکنی شائبه این بود که از عبارت گوهر بار رهبری فرزانه
      هزاران تفسیر به رای شود وقانون تا این حد هم
      جوابگوی عرض و اختیار وحقوق مسلمین وسایر شهروندان نباشد.و تلقی آنارشیسم وهرج ومرج طلبی شود.

    • بدون نام

      حلالت باد شیری که خوردی.

    • بدون نام

      زیبا تفسیر کردی راه درست را در سیاهی شب پیدا کردی

    • قاسم

      خاوند شما را حفظ کند . و پدر بزرگوار شما را رحمت. از انسان بزرگواری مثل شهید مطهری انتظار چنین فرزند ظلم ستیز و مومنی وجود دارد. فرمایش ایشان کاملا صحیح است.

    • بدون نام

      کاش رعایت حرمت پدر عزیزشو می‌کرد و کمتر نظر می‌داد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج