adexo3
۵۵۰۴۳۹
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

واگذاری ۲ جزیره مصری به عربستان در ۳۰ دقیقه

پارلمان مصر روز گذشته توافقی را تصویب کرد که جزایر مصری تیران و صنافیر را به عربستان سعودی واگذار می‌کند؛ توافقی که به توافق ننگین مشهور شده است.

خبرگزاری فارس: در کمتر از ۳۰ دقیقه، پارلمان مصر روز گذشته معاهده تعیین مرزهای دریایی با عربستان را در حالی تصویب کرد که موضع ملت این کشور را نادیده گرفت؛ ملتی که با اعطای جزیره‌های مصر به عربستان مخالف بود.

در این میان، صنف روزنامه‌نگاران مصر به این مسئله معترض شدند که یادآور خاطرات «۲۵ ژانویه» در این کشور بود که در جریان آن نیروهای امنیتی صدها روزنامه نگار و فعال رسانه ای را متفرق کردند.

روزنامه نگاران و افرادی که گرد هم جمع شده بودند شعارهایی را علیه واگذاری جزایر «تیران و صنافیر» به عربستان و شخص «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر سر دادند.

«عمر مروان» نماینده دولت و وزیر امور مجلس مصر اعلام کرد که این معاهده، مخالف «قانون اساسی نیست و امنیت کشور را به خطر نمی اندازد... بلکه مصالح را محقق میکند».

مسئله تعیین مرزهای دریایی درخواستی است که سعودیها از ۱۰ سال پیش مطرح کردند و مناقشه های زیادی به وجود آورد.

اسناد زیادی وجود دارد که گروه دفاع از مصری بودن این جزایر گردآوری کرده بودند و نشان میداد که این جزایر متعلق به مصر است نه عربستان، اما دولت مصر و پارلمان این کشور این اسناد را نایدیده گرفت.

«خالد علی» که معروف به وکیل دفاع از مصری بودن این دو جزیره است میگوید که پارلمان این کشور «معاهده ننگین» را تصویب کرده است.

او می‌گوید: پست ترین معاهده را به نام مصر امضا کردید و فقط خودتان با آن موافق بودید. پایین آوردن پرچم مصر از جزایر و اعطای پیروزی به اسرائیل گوارایتان باد... ولی ما تسلیم نمیشویم».

تاکنون حداقل دو بار دادگاه‌های مصر به مصری بودن این جزایر حکم داده بودند اما در کشاکش بحران روابط کشورهای عربی با قطر، این توافقنامه در پارلمان مصر تصویب شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میثم

      چه میکنه این عربستان, اصن یه وضیعه.

    • golbahar

      یعنی مصرم با عربستان بست علیه ایران ؟ :/ عجب

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج