۵۵۰۶۰۶
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

موحدی کرمانی: فتنه گران نباید در مسئولیت باشند

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت:مسئول حکومت اسلامی طبق فرمایش امیرالمومنین باید مراقب باشد تا وزرایش دارای سابقه بد نباشند؛ مثلا آنهایی که در فتنه ۸۸ نقش آفرین بودند نباید در مسئولیت باشند چرا که اینها امتحان خود را پس داده اند و مشخص شده چه عناصری هستند.

خبرگزاری میزان: آیت الله موحدی کرمانی خطیب موقت نماز جمعه تهران، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه پایتخت با تسلیت و تعزیت سالروز شهادت امیرالمومنین علی علیه السلام، اظهار کرد: طبق فرمایش پیامبر اکرم(ص)، علی (ع) بهترین انسانهاست و هر کس در این باب شک کند، کافر است.

وی ادامه داد: ابوبکر می‌گوید از پیامبر(ص) شنیدم که فرمود هیچ انسانی از صراط عبور نمی‌کند مگر آنکه باید جواز عبور را از علی بن ابیطالب اخذ کند.

آیت الله موحدی کرمانی در خطبه های دوم نماز جمعه امروز با اشاره به مسائل روز، گفت: امیرالمومنین برای حکومت اسلامی شاخصه هایی معین فرموده و آنها را در عهدنامه مالک اشتر بیان فرموده اند.

وی با برشمردن شاخصه های حکومت اسلامی از منظر امیرالمومنین، تصریح کرد: ترحم بر مردم و دوست داشتن آنها یکی از شاخصه های حکومت اسلامی است و مسئولان در چنین حکومتی باید نسبت به مردم لطف و مرحمت داشته باشند. همین درد برای یک مسئول بس است که سیر بخوابد در حالیکه اطرافش انسانهایی گرسنه باشند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: طبق فرمایش امیرالمومنین علی (ع) حالت خودبینی در یک مسئول حکومت اسلامی نباید وجود داشته باشد و مسئول باید انتقادپذیر باشد و فرد منتقد را به خود نزدیک نماید.

وی افزود: از منظر امیرالمومنین، مسئول حکومت اسلامی کسانی را که می خواهد بعنوان کارگزار برگزیند باید آنها را مورد آزمایش قرار دهد و در این امر از میل شخصی بپرهیزد.

آیت الله موحدی کرمانی تصریح کرد: در حکومت اسلامی اگر کارگزاری خیانت کرد و دست به سوی اموال عمومی دراز کرد و ماموران سری به این امر شهادت دادند، طبق فرمایش امیرالمومنین، آن کارگزار باید تنبیه بدنی شود و اموال به یغما برده را باید بازگرداند و بعنوان خائن به جامعه معرفی شود.

وی افزود: مسئول حکومت اسلامی طبق فرمایش امیرالمومنین باید مراقب باشد تا وزرایش دارای سابقه بد نباشند؛ مثلا آنهایی که در فتنه ۸۸ نقش آفرین بودند نباید در مسئولیت باشند چرا که اینها امتحان خود را پس داده اند و مشخص شده چه عناصری هستند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به سفارش امیرالمومنین در خصوص نیروهای مسلح، اظهار کرد: نیروهای مسلح قلعه‌های محکم مردم هستند؛ حضور این نیروها امنیت بخش است و این نیروها زینت والیان و موجب عزت دین هستند و مسئول حکومت اسلامی باید در فکر رفع مشکل نیروهای مسلح باشد.

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: طبق سفارش امیرالمومنین مسئول حکومت اسلامی نباید برای خویشاوندان خود نسبت به سایر مردم امتیاز قائل شود و در اینصورت چنین مسئولی ظالم است.

وی با اشاره به سفارش امیرالمومنین در خصوص ستاندن خراج و مالیات در حکومت اسلامی، گفت: مسئول حکومت اسلامی باید بیش از آنکه به فکر اخذ مالیات باشد به فکر آبادی و عمران باشد و پس از آن به ستاندن مالیات روی آورد. اگر کسی دنبال اخذ مالیات بدون فراهم آوردن امکانات برای تولید و اشتغال، هم کشور را ویران کرده و هم مردم را هلاک گردانیده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: مقام معظم رهبری فرمودند آمریکا دشمن ماست؛ گول دشمن را نخورید و به دشمن خوش بین نباشید؛ مبادا به آمریکا اطمینان کنید مادامیکه ما متمسک به اسلام و قرآن و اهل بیت هستیم انتظار نداشته باشیم که آمریکا به ما تبسم نشان دهد و اگر هم تبسم نشان دهد، دروغ و فریب است.

وی افزود: مسئولان باید برای غلبه بر مشکلات از ظرفیت های داخلی و نیروی جوانان استفاده کنند و با اقتصاد مقاومتی در برابر دشمن بیاستند.

آیت الله موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری منافع ملی ما زمانی در حکم منافع ملی است که با هویت ما در تعارض نباشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      احسنت عااالی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج