۵۵۰۷۵۵
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

افزایش صد در صدی بودجه قرآنی ارشاد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از واگذاری برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن سال آینده به اتحادیه‌ها و موسسات مردمی خبر داد و گفت: بودجه قرآنی امسال وزارتخانه صد در صد افزایش یافته است.

خبرگزاری تسنیم: مراسم آئین اختتامیه بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، لحظاتی پیش با حضور جمعی از مسئولان قرآنی، غرفه‌داران و مسئولان اجرایی نمایشگاه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد.

سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: ما باید تلاش کنیم به کمک همه نهادهای فرهنگی اعم از حوزه علمیه، نهادهای مردمی حوزه فرهنگ و قرآن، که به بیش از ۵ هزار موسسه قرآنی شامل می‌شود و تمام نهادهای فرهنگی رسمی کشور اعم از وزارت ارشاد و آموزش و پرورش بر این باور قطعی برسیم که راه رسیدن به قله‌های پیشرفت و سعادت تنها با توجه به قرآن کریم حاصل می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین راه نجات کشور از مجموعه آسیب‌ها و مشکلات را گسترش گفتمان قرآن و عترت دانست و گفت: بدانیم و به فرزندانمان بیاموزیم که اگر بنا است جامعه اخلاق مدار داشته باشیم باید از چشمه‌های پر فیض قرآن و عترت بنوشیم. این کتاب الهی اقیانوسی است که تمام جامعه می‌توانند از آن سیراب شوند.

وی با بیان این که راه مقابله با جنایت‌ها و خباثت‌ها بازگشت به فرهنگ قرآن کریم است، افزود: راه مقابله با شایعه، افترا و تهمت‌ها بازگشت به قرآن است و تقارن روز شهادت حضرت امیر و آئین اختتامیه نمایشگاه معنای وسیعی در خود دارد که به ما این پیام را می‌رساند مسیر قرآن و اهل بیت یکی است.

صالحی امیری در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران نمایشگاه قرآن اظهار کرد: قرآن نور است و خوشبختانه مجموعه بزرگی که به همت شما بزرگان برگزار شد برای امت اسلامی افتخاری است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری مراسم تکریم چهره‌های قرآنی گفت: برگزاری مراسم تکریم چهره‌های قرآنی پیام روشنی داشت و این پیام آن است که دولت بر این موضوع قائل است که راه رسیدن به قله‌های سعادت توجه به موضوعات قرآنی کشور است.

وی با تاکید بر این که باید مفاهیم قرآنی در جامعه گسترش یابد، اظهار کرد: باید تصویرهای جامعه، کتب، فیلم، منابع و تمام حوزه‌های هنری ما تصویر قرآنی را به نمایش بگذارند. همه ما موظف هستیم در همه شهرستانها و سطح ملی بر مسیر گسترش فرهنگی قرآنی گام برداریم و اگر نتوانیم فرهنگ قرآنی را گسترش دهیم با مشکلات متعددی روبرو خواهیم شد.

صالحی امیری در این باره افزود: فضای مجازی فرصت بزرگی است برای گسترش فرهنگ قرآنی و اگر چنانچه ما از این فضا استفاده نکنیم آسیب برای جوانان کشورمان به وجود خواهد آمد و اگر بتوانیم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم پیامدهای قرآنی را به تمام آحاد جامعه خواهیم رساند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از افزایش بودجه قرآنی وزارت ارشاد خبر داد و گفت: از مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی که بودجه قرآنی را افزایش دادند تشکر می‌کنیم و از همین جلسه اعلام می‌کنیم بودجه قرآنی امسال وزارتخانه صد در صد افزایش خواهد یافت.

وی در پایان از واگذاری نمایشگاه سال آتی به اتحادیه‌ها و موسسات مردمی خبر داد و گفت: سال آتی معاونت قرآن و مجموعه همکاران در وزارتخانه تلاش خواهند کرد تا اداره نمایشگاه‌ را به اتحادیه‌ها و موسسات مردمی واگذار کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سید

      دروغ دروغ دروغ آخه کی دست برمیدارید از این دروغها چرا عمل نکنید چرا فقط ژورنالیستی صحبت میکنید چرا برای توسعه فرهنگ قرآن و عترت کوتاهی کردید این وضعیت نامطلوب فرهنگی در کشور

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج