جاباما
۵۵۳۵۵۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

قهوه هم قربانی تغییرات اقلیمی شد

در آینده تغییرات اقلیمی آلرژی افراد را بدتر می‌کند و حتی باعث می‌شود که آب به خانه‌های ساحلی نفوذ کند. حتی این تغییرات آنقدر ادامه پیدا می‌کنند که روی تولید قهره هم تاثیر می‌گذارد و احتمال نمی‌توانید کافئین روزانه خودتان را تامین کنید.

مجله دیجی کالا - مجید نوردوست: در آینده تغییرات اقلیمی آلرژی افراد را بدتر می‌کند و حتی باعث می‌شود که آب به خانه‌های ساحلی نفوذ کند. حتی این تغییرات آنقدر ادامه پیدا می‌کنند که روی تولید قهره هم تاثیر می‌گذارد و احتمال نمی‌توانید کافئین روزانه خودتان را تامین کنید.
قهوه هم قربانی تغییرات اقلیمی شد

براساس اطلاعات منتشر شده افزایش دمای سیاره زمین باعث می‌شود که کاشت قهره به امری غیرممکن تبدیل شود. شرایط کاشت دانه قهره بسیار خاص است. این دانه که بیشتر در کشور اتیوپی کاشته می‌شوند برای رشد باید در دمایی بین ۱۵ تا ۲۳ سانتی‌گراد باشند. حالا تغییرات اقلیمی نشان می‌دهد که دمای هوای کشور اتیوپی روبه افزایش است و میزان رطوبت هوا هم در حال کم شدن است. گرم شدن این منطقه به این معناست که بین ۴۰ تا ۶۰ درصد این منطقه دیگر برای کاشت قهره مناسب نخواهد بود.

در چند سال گذشته دمای هوا در کشور اتیوپی افزایش پیدا کرده و شرایط آب و هوایی هم غیر قابل پیش بینی شده است. روزهای گرم به شدت گرم‌تر از قبل شده‌اند و روزهای بارانی هم به‌شدت بارانی‌تر از قبل شده‌اند. این اتفاق باعث می‌شود که اقتصاد محلی با مشکلات جدی مواجه شود. اتیوپی بزرگ‌ترین کشور آفریقایی به حساب می‌آید که قهره تولید می‌کند و از طرف دیگر پنجمین کشور بزرگ تولید قهره دنیا است. در واقع ۱۵ میلیون نفر از جمعیت کشور اتیوپی در باغ‌های قهره کار می‌کنند و تغییرات اقلیمی به خطری جدی برای این کشور تبدیل شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج