جاباما
۵۵۶۳۶۰
۵۰۲۰
۵۰۲۰
پ

قهرمان مردمی «ماه عسل» مشخص شد

برنامه «ماه عسل» در سی‌امین روز از رمضان ۹۶، روایتگر زندگی متفاوت نیوشا بود.

باشگاه خبرنگاران: در سی‌امین روز از ماه رمضان ۹۶، برنامه «ماه عسل» با اجرای احسان علیخانی روایتگر زندگی متفاوت نیوشا بود.

مهمانان «ماه عسل» از میان فیلم‌های ارسالی مردم با عنوان «قهرمان من» انتخاب شده بودند. فیلم زندگی نیوشا را سه دانشجوی جوان ساخته‌اند که با رأی مردم بالاترین رتبه را کسب کرد.

در ابتدای برنامه دیشب «ماه عسل»، نیوشا دختر ۱۹ ساله همراه با پدر و مادر خود که هر دو ناشنوا بودند، در برنامه حاضر شد.

علیخانی دلیل ناشنوا شدن مادر و پدر نیوشا را سوال کرد. او گفت: «مادرم در دوره کودکی زردی می‌گیرد و باید خونش را عوض می‌کردند، اما چون این اتفاق نیفتاد او آسیب دید و ناشنوا شد. مادر بزرگم می گوید پدر هم زمانی که او یک سال داشته، وارد دریا می‌شود و آب دریا داخل گوش او می‌رود و همین موضوع باعث می‌شود که او آسیب ببیند و ناشنوا شود. البته عمویم این احتمال را هم داده‌اند که او به دلیل افتادن از تاب ناشنوا شده باشد. اما حرف مادر بزرگم بیشتر مورد قبول است.»

او ادامه داد: «مادرم از سمعک استفاده نمی‌کند اما پدرم به دلیل اینکه شاغل است، استفاده می کند. البته یکی از گوش‌های پدرم وضعیت شنوایی بهتری دارد.»

نیوشا در خصوص آشنایی و ازدواج پدر و مادرش گفت: «پدر و مادرم از گذشته یک شناختی نسبت به یکدیگر داشتند و پس از این که مادر بزرگ مادر من فوت می‌کند، مادرم به پیروی از او به بهزیستی می‌رود و در آن جا کمک می‌کند تا این که با پدرم آشنا می‌شود و این آشنایی منجر به ازدواج می‌شود.»

در طول برنامه ماه عسل، نیوشا با پدر و مادر خود ارتباط برقرار می کرد و پاسخ سوالات را از آنها هم می گرفت.

علیخانی در خصوص نگهداری نیوشا در کودکی سوال کرد. او پاسخ داد: «مادر بزرگم تا دو سالگی کمک بسیاری به ما می‌کند و پس از او نیز عموی کوچکم برای بزرگ کردن بچه، به پدر و مادر من کمک زیادی کرد. البته من از سه سالگی به مهدکودک رفتم. حتی در همان زمان‌ها یاد گرفتم که چگونه با زبان اشاره با پدر و مادرم صحبت کنم. اما من زبان اشاره را حرفه‌ای نمی‌دانم.»

در ادامه فیلم زندگی نیوشا پخش شد.

در بخش دیگر «ماه عسل»، دوست نیوشا نیز به جمع آنها اضافه شد و گفت: «اولین بار که نیوشا را دیدم، خیل اتفاقی با هم دوست شدیم. من ناامید بودم و بعد از ملاقات با او امیدوار شدم. فهمیدم که این شرایط نیست که آدم ها را می سازد، این آدمها هستند که شرایط را می سازند. نیوشا زندگی خاصی دارد و این زندگی شاید نسبت به سایر زندگی‌ها یکسری ویژگی‌های خوب داشته باشد که از جمله می‌توان به این نکته اشاره کرد که سکوت خانه آن‌ها از دعواهای لفظی جلوگیری می کند.»

نیوشا در پاسخ به سوال علیخانی پیرامون تفاوت زندگی او با بقیه، گفت: «من زندگى خودم را عادی می بینم اما شاید برای بقیه متفاوت باشد. تمامی بحث‌ها و جدل‌ها در خانه ما به خنده تبدیل می‌شود. البته من خیلی چیزها از پدر و مادرم یاد گرفتم؛ جسارت را از پدرم و صبر را از مادرم آموختم.»

‏‎‏‎دوست نیوشا در خصوص زندگی آنها گفت: «من در خانه نیوشا یک پدر و مادر و دختر ندیدم ؛ اینها سه تا دوست هستند که با هم زندگی می کنند.»

بعد از رفت وآمد رسانه ای سه دانشجو که فیلم زندگی نیوشا را ساخته بودند، در قاب «ماه عسل» حضور پیدا کردند و جایزه خود را به عنوان برترین فیلم دریافت کردند.

نیوشا در پایان برنامه بزرگترین تفاوت زندگی خود را عشق واقعی و صداقت دانست.

علیخانی در پایان برنامه «ماه عسل» اعلام کرد که امروز (دوشنبه) ساعت ۱۶:۳۰ ویژه برنامه عید فطر پخش خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج