۵۵۷۰۳۴
۱۹ نظر
۵۰۰۸
۱۹ نظر
۵۰۰۸
پ

درخواست رسانه‌های اصولگرا برای درجه‌بندی سنی «خندوانه»

حدود سه سال است که برنامه «خندوانه» در شبکه نسیم به روی آنتن می‌رود؛ برنامه‌ای که کار خود را با نهادیه کردن فرهنگ شاد زیستن آغاز کرد و در این مدت تمام تلاش خود را کرد تا بتواند با شیوه‌های مختلف این مهم را محقق کند.

کافه سینما: پس از اجرای سیده زینب موسوی در برنامه خندوانه که ارجاع‌های جنسی در آن وجود داشت، یک رسانه اصولگرا با نوشت این مطلب، خواستار درجه‌بندی سنی این برنامه شده است:

به نقل از تسنیم، برنامه «خندوانه» این روزها از هدف اولیه خود فاصله گرفته و ابعاد عملکردی خود را به اندازه یک تئاتر آزاد تقلیل داده است. خنداندن به قیمت القای مفهومی تمام می شود که ناهنجاری‌های بسیاری را در سطح جامعه به وجود می‌آورد. حدود سه سال است که برنامه «خندوانه» در شبکه نسیم به روی آنتن می‌رود؛ برنامه‌ای که کار خود را با نهادیه کردن فرهنگ شاد زیستن آغاز کرد و در این مدت تمام تلاش خود را کرد تا بتواند با شیوه‌های مختلف این مهم را محقق کند.

این خبرگزاری اصول‌گرا در ادامه می‌نویسد:این برنامه در ابتدا با استفاده از اتاق فکری منسجم اتفاقات بزرگی را رقم زد. اتفاقاتی مانند کمک به بچه‌های اوتیسم. اما این روزهای «خندوانه» از ریل خود خارج شده است. برنامه‌ای که آمده بود تا «مُرّ» کمدی را اجرا کند امروز خود به کمدی‌های سخیف ورود کرده است. این برنامه در تازه‌ترین قسمت‌های خود پا را فراتر گذاشته است از کلماتی استفاده می‌کند که بهتر است برای آنها محدودیت سنی قائل شویم. سالهاست که مخاطبان سینمای کشورمان به خاطر نبود ادبیات مناسب به ندرت با خانواده‌های خود به سینما آمده و با آنها به تماشای فیلم می‌نشینند، وقتی علت را از آنها جستجو می‌کنیم از بی احترامی‌ها سخن می‌گویند، از جملاتی که در برخی از فیلمهای سینمایی به کار برده می‌شود و کابوس پدران و مادران این است که فرزندشان سؤال کند «فلان کلمه یعنی چی؟».

سالهاست که شعار می‌دهیم «مردم برنامه‌های ماهواره‌ای بنیان خانواده را ویران می‌کند» عزیزان مطالبی که برخی از برنامه‌های صداوسیما مانند«خندوانه» القا می‌کند چه بازخوردها و احتمالاً ناهنجاری‌هایی را به وجود می‌آورد؟ برنامه «خندوانه» به تازگی مسابقه‌ای را راه‌اندازی کرده است که در آن چندین جوان با هم رقابت می‌کنند، رقابتی که «خندانده‌شو» نامگذارده شده است و به نظر می‌رسد هیچگونه نظارتی بر آن صورت نمی‌پذیرد. این مسابقه که چند هفته‌ است که آغاز شده پا را فراتر از چهارچوب‌های یک برنامه تلویزیونی گذاشته است که این موضوع باعث شده این برنامه شامل رتبه بندی سنی شود.

مسابقه«خنداننده‌شو» دقیقاً مقابل صحبتهای روز اول رامبد جوان است. این برنامه شب گذشته در مرحله دوم «خنداننده‌شو» از کلماتی استفاده کرد که شاید بتوان آنها را تنها در تئاترهای آزاد پیدا کرد. تئاترهایی که همه کاری انجام می‌دهند تا مخاطبشان بخند (بعضاً کارهای خلاف ادب). این روزهای «خندوانه» با نهادیه شدن مدیاکراسی(رسانه سالاری)، فرهنگی را از طریق آنتن تلویزیون به مخاطبان حقنه می‌کند که ناهنجاری‌هایی را به دنبال دارد. ناهنجاری‌هایی که اولین آن عادی شدن استفاده از کلمات نامناسب بین افراد است که این روزها بسیار شاهد آن هستیم. بعضی سوژه‌ها فی‌الذاته پتانسیل خنداندن دارند و راحت‌ترین کار برای جذب مخاطب به خنده واداشتن او پرداخت به همین سوژه‌هاست اما هنر آنجایی نمود پیدا می کند که بتوان در قالب طنز نقد کرد و بیان نظر داشت تا بدنبال این لبخند تلخند فکری در مخاطب ایجاد کند.
در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
درخواست رسانه‌های اصولگرا برای درجه‌بندی سنی «خندوانه»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اول اینکه خیلی اجرای خوبی بود بعدشم قشنگ مشخص بود بعضی جاهاش سانسور شد
      اون تیکه هایی هم که شما بدتون اومده رو مطمئن باش یه بچه متوجه نمیشه!
      شما کلا با شاد بودن مردم مشکل دارید یه روز به فیلم گیر میدید یه روز به جشن و کنسرت و...

    • بي نام

      كاملا درسته ، اين نوع شوخي ها براي افراد زير ١٢ سال مخصوصا از نوع دختر خيلي زنندست و تاثير بدي داره

    • رضا

      دیشب موقع اجرای خانم موسوی ایشون از لفظ بسیار زشتی در مورد یکی از فوتبالیست ها استفاده کرد که اگه من جای این آقای فوتبالیست باشم حتما از طریق مراجع قضایی پیگیری میکنم.ایشون به آقای سوشا مکانی لقبی رو نسبت داد که من هنوز تو شوک این حرف هستم

    • بدون نام

      یاخدا شروع شد..بابا ملت با بچه هدشون فارسی وان میبینن

    • مسافر

      منم اصلا خوشم نیومد .همشون بد بودن .من ک واقعا خجالت میکشیدم وسطاش زدم یک شبکه دیگه.

    • بدون نام

      باشه فهیمیدیم که یک رسانه اصووووووووولگرا این حرف ها رو زده!
      هزار بار تکرار کردید

    • علی

      چی گفته مگه؟

    • بدون نام

      جقدر با زينب مشكل دارند! اين همه اقايون حرفاي ناجور مي زنن اصلا مهم نيست از دستشويي حرف بزني مهم نيست ولي واسه يه كلمه حرف اين بنده خدا...

    • محمدرضا بختیار

      این نویسنده یا تو ایران نیستش یا خیلی پرته یا اینکه دوباره اکثریت قربانی اقلیت شده اند فرض بر اینکه رنج سالی در نظر گرفتند اونوقت فکر می کنید فقط همان سن مختص بیننده هستند بعدش هم شما خودتون می گوید طنز پس متاسفم که به طنز نگاه جدی یا تربیتی دارید من می گویم افکار سنتی و سوخته را کنار بگذاریم تا مردم بیشتر از این اسیر افسردگی ودل سردی از سیمای کشور نشوند و رو به تماشای شبکه های ماهواره ای بیاورند

    • بدون نام

      اقا اصلا اصولگرا ها بدن خیالت راحت شد؟ :|

    • شاپور بختیار ومحمد مصدق

      واقعا راست گفتند.باید درجه بندی سنی شود

    • بدون نام

      هر چی که شاده یک بهانه میارن تا قطع بشه و مردم فقط گریه کنن یا برن سراغ ماهواره

    • بدون نام

      هر چی که شاده یک بهانه میارن تا قطع بشه و مردم فقط گریه کنن یا برن سراغ ماهواره

    • بدون نام

      من عاشق برنامه کلاه قرمزی ام ولی اگه قرار باشه اینو بد بدونین پس کلاه قرمزی رو باید بزنن مثبت سی.

    • الهام

      بیا...شروع شد...
      من خودم شخصا با شوخیی که اون خانم با اسم فامیل سوشا مکانی کرد اصلا موافق نیستم.هرچند که این شوخی قدیمی رو خیلی وقت پیش توی تلگرام خونده بودم و چیز جدیدی هم نبود اما فی نفسه درست نیست برای اینکه بامزه تر و جالبتر بشی از اسم فامیل مردم به نفع خودت استفاده کنی.
      اما تو رو خدا گند هرچیزی رو درنیارین.کدوم بچه ای رو سراغ دارین که اینقدر ذهنش بسته و کور باشه آخه؟ بچه های الان خودشون یه پا گوگل سرخود و اسطوره ان..الکی از لفظ بچه ها سو استفاده نکنین به بهونه اینکه همین چهارتا کلمه شوخی و خنده رو هم از مردم بگیرین و تلویزیون رو بکنین مثل سالهای دهه شصت..که همه شق و رق و با اخم و تخم بیان از روی متن یه چیزی بخونن و برن.خندوانه از نظر خیلی ها برنامه جالبی نیست اما در حد خودش باز هم تونسته یه کم روح شادمانی رو به مردم افسرده جامعه مون برگردونه.
      اگه بخواهید این خشکه مقدس بازی ها و این ایرادات بنی اسراییلی بی خود رو پیاده کنین، پس اعتراضی هم نداشته باشید که چرا مردم رو به ماهواره بیارن و تلویزیونو ببوسن بذارن کنار.
      وقتی می تونی به روز ترین و بهترین فیلمها رو بدون سانسور ببینی اونم بیست و چهار ساعته، کوچکترین نیازی به تلویزیونی که فقط قصدش القا و اشاعه غم و غصه و عزاداریه احساس نمیشه.این فکر می کنم نظر خیلی های دیگه هم هست.

    • محمد

      خيلي خوب بود ممنون از ايشان و آقاي رامبد جوان يك توصيه هم به رسانه اصول گرا دارم كه بهتر اينست كه با مردم كاري نداشته باشند و اگر از اجرا و برنامه خندوانه به هر دليلي خوششان نمي آيد اين مشكل خودشان است و اين برنامه از نظر مردم مشكلي ندارد لطفأ براي خوشحالي مردم نقشه نكشند

    • یاسین

      کافه سینما اصولگراست ؟

    • جابر

      حالا مگه چی گفت؟

    • دراكولا تا به تا

      بابا نميگه كه برنامه رو تعطيل كنند، ميگه رنج سني براش بذارند. خوب راست ميگه! تو خارج هم كه چشم و گوش بچه ها بازه، فحش و ناسزا رو سانسور ميكنند. يه كم به فكر نسل جديد از دست رفته هم باشيم بد نيست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج