adexo3
۵۵۷۳۶۲
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

افزایش شمار جان باختگان انفجار تانکر در پاکستان

تازه ترین گزارش منابع بیمارستانی پاکستان حاکی است شمار جان باختگان حادثه واژگونی و انفجار تانکر بنزین در ایالت پنجاب که روز یکشنبه هفته جاری رخ داد، اکنون به حدود ۲۰۰ نفر رسیده است.

خبرگزاری ایرنا: تازه ترین گزارش منابع بیمارستانی پاکستان حاکی است شمار جان باختگان حادثه واژگونی و انفجار تانکر بنزین در ایالت پنجاب که روز یکشنبه هفته جاری رخ داد، اکنون به حدود ۲۰۰ نفر رسیده است.

صبح روز یکشنبه هفته جاری، یک روز قبل از عید فطر، واژگون شدن یک تریلی تانکر حامل دهها هزار لیتر بنزین در منطقه 'احمد پور شرقیه' از توابع شهر 'بهاولپور' ایالت پنجاب پاکستان، باعث جاری شدن بنزین روی زمین شد و تعداد زیادی از رهگذران برای جمع کردن بنزین، بی پروا در محل حادثه تجمع کردند با هر وسیله ای که دم دستشان بود، حتی کیسه های پلاستیکی، شروع به جمع کردن بنزین کردند و اینکه بود که همه چیز مهیا شد تا یک جرقه، محل حادثه را به جهنمی از دود و آتش تبدل کند.
گویا بوی بنزین هوش از سرشان برده بود؛ جمع کردن چند لیتر از بنزین ریخته شده روی خاک تا بتوانند کمی سوخت بدون هزینه برای باک موتور سیکلت ها و خودروهایشان تهیه کنند، در چشم به هم زدنی به بهای جانشان تمام شد و140 نفر از مردم پاکستان در همان لحظه آتش سوزی به استقبال مرگ رفتند و حدود 200 نفر دیگر هم مجروح شدند. با توجه به وخامت حال مجروحان، بیش از 50 نفر آنان تا امروز جان خود را از دست داده اند.

تصاویر منتشر شده از محل وقوع حادثه نشان می دهد تعداد زیادی موتور سیکلت و خودروهای کوچک و قدیمی در اطراف تانکر کاملا در آتش سوخته اند. از این تصاویر می توان دریافت بیشتر کسانی که در این آتش سوزی جان خود را به خاطر تنها چند لیتر سوخت از دست دادند، کارگران و افرادی کم درآمد بوده اند که برای صرفه جویی تنها چند صد روپیه، بدون اینکه به خطر فکر کنند، از موتور سیکلت ها و خودروها پیاده شده و به دل خطر رفته اند.

بهای هر لیتر بنزین در پاکستان در زمان حاضر حدود ۷۴ روپیه(حدود ۲۵۰۰ تومان ایران) معادل حدود هفت دهم یک دلار آمریکا (۷۰ سنت) است که برای مردم کم درآمد پاکستان رقمی بسیار قابل توجهی است.
بحران کمبود سوخت و به طبع، قیمت بالای آن در پاکستان از یک سو و پایین بودن سطح درآمد اکثر مردم این کشور از سوی دیگر باعث شده تا تامین سوخت موتور سیلکت های پرتعداد و خودروها در این کشور، یکی از دغدغه های مردم باشد.

دولت کنونی و نیز دولت های قبلی پاکستان، در دوران رقابت های انتخاباتی، همواره قول های زیادی برای پایان دادن به مسئله کمبود سوخت و بهبود وضعیت بحرانی برق، گاز و کاهش دادن بهای بنزین در این کشور داده اند اما این هیچ یک از این وعده ها تاکنون محقق نشده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد سلطان

      مشکل اصلی فقر مالی نبوده فقر مغزی بوده البته مادر کشور خودمان هم از این موارد داریم ودر واقع در هیچ کشوری امکان نداره که نداشته باشیم! منتهامدلهاش باهم فرق میکنه!

    • بدون نام

      با اینکه سرانه درامدمان خیلی از اون ها بیشتره اما باز بنزین در کشور ما ارزان تر از پاکستانه

      اما این کارشون حماقت محض بود
      چونکه به قیمت جونشون تموم شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج