اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۵۸۹۰۸
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

شکلات، عملکرد شناختی مغز را ارتقا می دهد

گروهی از محققان ایتالیایی به تازگی مطالعات انجام شده درباره خواص و مزایای شکلات را جمع آوری کرده و به این نتیجه رسیده‌اند که این خوراکی شیرین در حقیقت می‌تواند اثرات بسیار مثبتی بروی عملکرد شناختی مغز ما داشته باشد.

وب سایت تک شات: اگر به دنبال دلیل خوبی برای خوردن شکلات هستید اما نتایج بسیار متناقضی را در جستجوی های خود پیدا کرده‌اید، باید بدانید که تنها نیستید. گروهی از محققان ایتالیایی به تازگی مطالعات انجام شده درباره خواص و مزایای شکلات را جمع آوری کرده و به این نتیجه رسیده‌اند که این خوراکی شیرین در حقیقت می‌تواند اثرات بسیار مثبتی بروی عملکرد شناختی مغز ما داشته باشد.
شکلات، عملکرد شناختی مغز را ارتقا می دهد

نتایج مطالعات علمی اغلب گیج کننده هستند به خصوص در زمینه مسائلی که ما به صورت پیوسته یا روزانه با آنها سر و کار داریم، در هر حال نتایج بررسی‌های جدید این گروه از محققان ایتالیایی امیدوار کننده است. این مطالعه، با توجه به این موضوع که این روزها بسیاری از افراد در تلاشند از کاهش قدرت درک و یادگیری در سنین بالا جلوگیری کنند، روی خواص شکلات برای تقویت یادگیری و ادراک افراد متمرکز بود.

به همین دلیل محققان بررسی‌های پیشین را بازبینی کردند، و نتیجه گرفتند که صرف نظر از مزایای قلبی و عروقی فلاونوئیدهای موجود در فرآورده‌های شکلات، فلاونوئیدها هم چنین می‌توانند اثرات بسیار مثبتی روی بخش های مختلف شناختی افراد داشته باشند.

مطابق با بررسی های این تیم، اثرات کوتاه مدت شکلات بر ادراک افراد شامل تقویت حافظه در حال کار و بهبود پردازش تصویری مغز می‌شود. علاوه بر این خوردن شکلات می‌تواند تاثیر بسیار خوبی در کاهش اثرات بی خوابی در میان زنان داشته باشد.

مصرف شکلات دارای اثرات طولانی مدت نیز هست. در یکی از بررسی‌های انجام شده، شرکت کنندگان به مدت ۳۰ روز شکلات مصرف کردند و مشخص شد که استفاده طولانی مدت از شکلات می‌تواند ادراک افراد را به میزان قابل توجهی ارتقا دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مریم

      وای من عاشق شکلات هستم و هر خوردنی که می تونه نوع شکلاتی داشته باشه رو انتخاب و مصرف می کنم و همیشه خانواده ام شکایت می کردند که اینقدر شکلات نخورم ولی الان دلیل خوبی براشون پیدا کردم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج