۵۶۱۹۱۹
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

حراج تهران باز هم رکورد زد

هفتمین حراج تهران در دو بخش مدرن و کلاسیک و فروش ۲۶ میلیارد و ۱۱۳ میلیون تومان عصر دیروز ۱۶ تیرماه برگزار شد.

خبرگزاری مهر: هفتمین حراج تهران در دو بخش مدرن و کلاسیک و فروش ۲۶ میلیارد و ۱۱۳ میلیون تومان عصر دیروز ۱۶ تیرماه برگزار شد.

هفتمین حراج تهران عصر دیروز۱۶ تیرماه در حالی در هتل پارسیان تهران در دو بخش کلاسیک و مدرن برگزار شد که ۶ دوره قبلی این حراج موفق به فروش کل آثار حاضر شده بود.

در دوره هفتم حراج که حسین پاکدل چکش آن را می زد ۱۳ اثر در بخش کلاسیک شامل آثار هنرمندانی چون آقا بالا(نقاش باشی)، محمد غفاری، علی محمد حیدریان، حسین شیخ، حسین ارژنگی، علی اکبر صنعتی، حسین طاهرزاده، بهزاد تبریزی، محمد علی زاویه، جواد رستم شیرازی، محمود فرشچیان، میرزا آقا امامی، حسین خطایی و مجید مهرگان عرضه شد.
حراج تهران باز هم رکورد زد

در بخش مدرن ۵۹ اثر ارائه شده که آثار هنرمندانی چون عباس کیارستمی، منوچهر یکتایی، پرویز کلانتری، حسین محجوبی، پرویز تناولی، سهراب سپهری، بهمن محصص، محمد احصایی، کوروش شیشه گران، حسین زنده رودی، منیر فرمانفرماییان، جعفر روحبخش و... در این بخش دیده می شد.

گران ترین اثر این دوره حراج به اثری از سهراب سپهری اختصاص داشت که بین دو میلیارد و نیم تا سه میلیارد و نیم برآورد اولیه کمینه و بیشینه آن بود و سهراب سپهری همچنان رکورددار بلامنازع حراج تهران است و رقیب آن اثری از پرویز تناولی بود که بین دو تا سه میلیارد تومان برآورد اولیه شده بود.

اولین اثری که در این حراج چکش خورد مربوط به زنده یاد عباس کیارستمی و بدون عنوان از مجموعه «سفید برفی» بود که این عکس بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده بود ولی به قیمت ۲۲۰ میلیون تومان فروخته شد.

دومین اثر حراج بدون عنوان از منوچهر نیازی بالاتر از ۲ برابر قیمت بیشینه به قیمت ۱۵۰ میلیون تومان چکش خورد.

۷۵۰ میلیون تومان بیشترین رقم فروش در ۲۰ اثر اول

در ادامه اثری بدون عنوان از ابوالقاسم سعیدی به قیمت ۲۲۰ میلیون تومان، اثری بدون عنوان از عبدالرضا دریابیگی به قیمت ۹۰ میلیون تومان، اثر حسین محجوبی با عنوان دنیای محجوبی به قیمت ۲۰۰ میلیون تومان، اثری با عنوان واحه از زنده یاد پرویز کلانتری به قیمت ۳۰۰ میلیون تومان، اثری بدون عنوان از داوود امدادیان به قیمت ۹۰ میلیون تومان، اثری با عنوان طبیعت بی جان از منوچهر یکتایی به قیمت ۷۵۰ میلیون تومان، اثری بدون عنوان از مهدی ویشکایی به قیمت ۱۹۰ میلیون تومان، اثر بدون عنوانی از منوچهر معتبر به قیمت ۱۱۰ میلیون تومان، اثر بدون عنوان از هوشنگ پزشک نیا به قیمت ۱۳۰ میلیون تومان،
اثر بدون عنوان از احمد اسفندیاری به قیمت ۷۵ میلیون تومان، اثر کوچ از محمود جوادی پور به قیمت ۸۵ میلیون تومان، اثری با عنوان کابوس از علیرضا اسپهبد به قیمت ۹۰ میلیون تومان، تنها اثر سه لته ای آیدین آغداشلو با عنوان معمای شماره ۱۶ به قیمت ۴۴۰ میلیون تومان، اثر بدون عنوان از مجموعه صدا و سکوت از ژازه تباتبایی به قیمت ۲۸۰ میلیون تومان، اثر بدون عنوان از ناصر اویسی به قیمت ۹۰ میلیون تومان، اثر بدون عنوانی از مهدی ویشکایی به قیمت ۱۵۰ میلیون تومان، اثری با عنوان شخصیت از بهمن محصص به قیمت ۵۰۰ میلیون تومان و اثری از کوروش شیشه گران با عنوان درون، بیرون به قیمت ۴۲۰ میلیون تومان به فروش رسید.
حراج تهران باز هم رکورد زد

در میان ۲۰ اثر اولی که در هفتمین حراج تهران چکش خورد ۸ اثر بالاتر از قیمت بیشینه فروش رفت که دو اثر از هوشنگ پزشک نیا و منوچهر نیازی در این میان با تفاوت فاحشی نسبت به قیمت بیشینه فروش رفتند.

در حالی که به نظر می رسید خریداران در این دوره با احتیاط بیشتر و تامل دست خود را برای بالا بردن قیمت پیشنهادی بالا می برند، در ادامه اثر نقاشی خط بدون عنوان از محمد احصایی به قیمت ۳۰۰ میلیون تومان، اثر نقاشی خط از نصرالله افجه ای به قیمت ۳۴۰ میلیون تومان، اثر نقاشی خط از رضا مافی به قیمت ۱۶۰ میلیون تومان، اثر نقاشی خط از حسین زنده رودی به قیمت ۴۰۰ میلیون تومان، نقاشی از مسعود عربشاهی به قیمت ۲۲۰ میلیون تومان، اثری با عنوان آسمان آبی از منیر فرمانفرماییان به قیمت ۸۵۰ میلیون تومان، اثری با عنوان دو جریب زمین از مارکو گریگوریان به قیمت ۲۵۰ میلیون تومان، نقاشی با عنوان ترکیب بندی صورتی اثر ناصر عصار به قیمت ۲۴۰ میلیون تومان و نقاشی بدون عنوان سیاووش کسرایی به قیمت ۹۵ میلیون تومان به فروش رفت.

فروش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیونی اثر سهراب سپهری

در این بخش و پیش از شروع حراج آثار کلاسیک، اولین اثر سهراب سپهری که با برآورد یک میلیارد تومان تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حراج شرکت داشت نتوانست به قیمت بیشینه برسد و به قیمت یک میلیارد و دویست میلیون تومان چکش خورد.

به این ترتیب در بین ۳۰ اثری که پیش از حراج آثار کلاسیک به فروش رفتند ۱۱ اثر به قیمتی بالاتر از قیمت بیشینه رسیدند.

در بخش کلاسیک اثر شمس العماره از نقاش باشی به قیمت ۱۹۰ میلیون تومان، اثر اردوگاه همایونی از محمد غفاری به قیمت یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان، اثری از علی محمد حیدریان به قیمت ۱۰۰ میلیون تومان، اثری از حسین شیخ به قیمت ۳۶ میلیون تومان، اثری از حسین ارژنگی که تصویری از آخرین ولیعهد قاجار را نشان می دهد به قیمت ۹۰ میلیون تومان، اثری از علی اکبر صنعتی به قیمت ۴۰ میلیون تومان، اثر حسین طاهرزاده بهزاد تبریزی به قیمت ۱۰۰ میلیون تومان، اثر شکارگاه از علی محمد زاویه به قیمت ۹۰ میلیون تومان، اثر بهار طرب انگیز از محمود فرشچیان به قیمت ۷۰۰ میلیون تومان، اثری با عنوان بزم سیاووش و سودابه از میرزا آقا امامی به قیمت ۴۰۰ میلیون تومان، اثر کشتی از حسین خطایی به قیمت ۱۸۰ میلیون تومان و اثری از مجید مهرگان به قیمت ۶۰ میلیون تومان فروش رفت.

در این بخش در حالیکه ۳ اثر بالاتر از قیمت بیشینه چکش خورد، اثر محمد غفاری با فروش یک میلیارد و ۱۵۰ میلیونی رکورددار این بخش بود و ۳۵۰ میلیون تومان بیش از قیمت بیشینه چکش خورد. همچنین اثری از جواد رستم شیرازی در بخش کلاسیک فروش نرفت.

سهم فروش آثار کلاسیک از حراج هفتم سه میلیارد و ۱۳۶ میلیون تومان بود.

در ادامه و با بازگشتن به بخش آثار مدرن، مجسمه «شاعر و قفس» از پرویز تناولی بود به قیمت بیشینه که سه میلیارد برآورد شده بود نرسید و به قیمت ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

سهراب با ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان رکورد خودش را زد

اثر جعفر روحبخش به قیمت ۱۷۰ میلیون تومان، اثر هادی هزاوه ای به قیمت ۴۲ میلیون تومان، مجسمه ای از توکل اسماعیلی به قیمت ۱۳۰ میلیون تومان، نقاشی از ژازه تباتبایی به قیمت ۱۳۰ میلیون تومان، نقاشی خط از رضا مافی به قیمت ۲۵۰ میلیون تومان، نقاشی خطی دیگر از محمد احصایی به قیمت ۷۰۰ میلیون تومان، نقاشی خط دیگری از کوروش شیشه گران به قیمت ۱۵۰ میلیون تومان، اثر بهجت صدر به قیمت ۲۶۰ میلیون تومان، اثری از سونیا بالاسانیان به قیمت ۸۰ میلیون تومان،
حراج تهران باز هم رکورد زد
اثر مبارزه با بی سوادی از غلامحسین نامی به قیمت ۱۸۰ میلیون تومان، اثری از ناصر عصار به قیمت ۱۷۰ میلیون تومان، اثر حسین کاظمی به قیمت ۴۰۰ میلیون تومان، اثری از لیلی متین دفتری به قیمت ۲۲۰ میلیون تومان، اثری از منوچهر یکتایی به قیمت یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، اثری از سیراک ملکونیان به قیمت ۲۲۰ میلیون تومان در ادامه حراج به فروش رسید تا نوبت به گران ترین اثر حراج که اثری بدون عنوان از سهراب سپهری بود رسید و به قیمت سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان چکش خورد و رکورد دور قبل خود در حراج تهران را زد.

در بخش پایانی، اثری از محسن وزیری مقدم به قیمت ۲۲۰ میلیون تومان، اثری از جعفر روحبخش به قیمت ۷۰ میلیون تومان، اثری از بهجت صدر به قیمت ۱۵۰ میلیون تومان، اثری از مسعود عربشاهی به قیمت ۱۹۰ میلیون تومان، اثری از مهدی سحابی به قیمت ۷۵ میلیون تومان، اثری از منیر فرمانفرماییان به قیمت ۸۵۰ میلیون تومان، اثری از حسین زنده رودی به قیمت ۸۵۰ میلیون تومان، اثری از پرویز تناولی به قیمت ۳۶۰ میلیون تومان، اثر احمد اسفندیاری به قیمت ۱۰۰ میلیون تومان، اثر گارنیک درهاکوپیان به قیمت ۵۵ میلیون تومان، اثر منصور قندریز به قیمت ۴۲۰ میلیون تومان و در نهایت اثری از بهمن محصص به قیمت یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان به فروش رسید.

در مجموع هفتمین حراج تهران با فروش ۲۶ میلیارد و ۱۱۳ میلیون تومان به کار خود پایان داد.

در حالی پرونده هفتمین دوره حراج تهران بسته شد که باز هم سهراب سپهری رکورددار شد. عنوان دو اثر گرانقیمت این دوره به سهراب سپهری با رقم فروش ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و پرویز تناولی با فروش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تعلق گرفت.

۲۰ اثر بالاتر از قیمت بیشینه چکش خوردند و بیشتر آثار در فاصله قیمت کمینه و بیشینه چکش خوردند.

در این دوره تعداد ۶ اثر بیش از یک میلیارد تومان، تعداد ۷ اثر بین ۵۰۰ تا یک میلیارد تومان و ۴۰ اثر صد میلیون تومان به بالا به فروش رسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج