اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۶۳۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

آفریقایی هایی که دلار تقلبی می‌فروختند

۸ مرد آفریقایی که با تشکیل باند، دلارهای تقلبی در تهران می‌فروختند، از سوی ماموران اداره پلیس اتباع و مهاجرت خارجی نیروی انتظامی دستگیر شدند.

۸ مرد آفریقایی که با تشکیل باند، دلارهای تقلبی در تهران می‌فروختند، از سوی ماموران اداره پلیس اتباع و مهاجرت خارجی نیروی انتظامی دستگیر شدند.

چند روز پیش ۳ تبعه آفریقایی برای تمدید روادید خود به اداره گذرنامه تهران مراجعه کرده بودند که ماموران به آنها ظنین شدند. پلیس در بازرسی از اموال این افراد، دلارهایی را کشف کرد که همگی تقلبی بودند. ماموران با احتمال این که آنها در تهیه و فروش دلارهای تقلبی فعالیت دارند، موضوع را به بازپرس فراقی، رئیس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب فرودگاه مهرآباد تهران گزارش دادند.

با هماهنگی قضایی متهمان دستگیر و برای تحقیقات در اختیار پلیس اتباع و مهاجرت خارجی پلیس قرار گرفتند.

متهمان در بازجویی‌ها اظهارات متناقضی را بیان کردند. تحقیقات از ۳ مرد آفریقایی ادامه داشت تا این که در مرحله بعدی بازجویی‌ها اعتراف کردند که اعضای یک باند حرفه‌ای هستند که با فروش دلارهای تقلبی از مردم کلاهبرداری می‌کنند.

در پی اعتراف متهمان روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد و جستجوها برای دستگیری دیگر اعضای باند ادامه پیدا کرد و با تحت نظر قرار گرفتن پاتوق‌های احتمالی متهمان ۲ روز پیش ۵ مرد آفریقایی دیگر که درون خانه‌ای در جنوب تهران مخفی شده بودند شناسایی و دستگیر شدند.

کشف دلارهای تقلبی
با دستگیری متهمان در بازرسی از آنجا دلارهای تقلبی، مواد اولیه تهیه آن، چندین دستگاه لب‌‌تاپ و گوشی تلفن همراه کشف و ضبط شد. متهمان در بازجویی‌ها به تناقض‌گویی پرداختند تا عاقبت در مواجهه حضوری با 3 عضو دیگر باند که پیش از این دستگیر شده بودند، راز فعالیت چند ماهه‌‌شان را فاش کردند.

سرکرده باند به پلیس گفت: من و همدستانم از اتباع 2 کشور آفریقایی هستیم. چندی پیش به عنوان توریست وارد ایران شدیم و به این بهانه قصد فروش دلارهای تقلبی داشتیم. من و همدستانم با تردد مقابل بانک‌ها، مراکز خرید و صرافی‌ها افرادی که قصد خرید دلار داشتند را شناسایی کرده و سپس چنین وانمود می‌کردیم عضو یک انجمن حمایت از افراد فقیر و بیماران ایدزی کشورهای آفریقایی هستیم.

متهم با اشاره به شیوه کلاهبرداری‌اش گفت: به این ترتیب اعتماد خریداران را جلب کرده و دلارهای تقلبی را رنگ سیاه زده و به آنها می‌گفتیم دلارها را به طور قاچاق وارد ایران کرده‌ایم تا در گمرک توقیف نشوند بنابراین یک نمونه واقعی را به آنها نشان می‌دادیم. مشتریان نیز که گمان می‌بردند دلارهای سیاه واقعی‌اند آنها را خریداری می‌کردند.

متهم با اشاره به فریب یک پسر جوان نیز گفت: برای این که پول‌ها را از ایران خارج کنم از طریق چت روم با یک جوان ایرانی آشنا شده و خود را دختر یک بازرگان آفریقایی معرفی کردم. پس از آشنایی اینترنتی با این جوان وانمود کردم پدرم ارث کلانی برایم در ایران گذاشته است اما به دلیل مشکلاتی نمی‌توانم به تهران سفر کنم.

با این ترفند وی را فریب داده و او به نام خود یک حساب بانکی باز کرد و مشتریان پول را به آن حساب واریز و او پول را به حساب من در خارج از کشور واریز می‌کرد. در این مدت مرد ایرانی به خاطر ازدواج و دریافت نیمی از ارثیه‌ام به همکاری‌اش با من ادامه می‌داد، بنابراین گزارش، در پی اعتراف متهم، 7 عضو دیگر باند نیز به همدستی با او اعتراف کردند. متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند. تحقیقات تکمیلی از آنها برای مشخص شدن دیگر جرایمشان و دستگیری اعضای فراری باند ادامه دارد.

افرادی که در دام متهمان گرفتار شده‌اند، می‌توانند برای شکایت از آنها به شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب فرودگاه مهرآباد تهران مراجعه کنند.

منبع: خبرآنلاین

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

آفریقایی هایی که دلار تقلبی می‌فروختند

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج