جاباما
۵۶۳۸۰۳
۱ نظر
۵۰۲۳
۱ نظر
۵۰۲۳
پ

احتمال قطعی برق در تهران

استاندار تهران با بیان اینکه شهروندان باید در ساعات پرمصرف مراقب استفاده از وسایل برقی باشند، گفت: اگر دقت و توجه کافی صورت نگیرد شاید منتج به قطعی برق شود.

خبرگزاری تسنیم: سید حسین هاشمی در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلسه برنامه‌ریزی استان با حضور اعضا و کارشناسان برگزار شد که یکی از مباحث موضوع روان‌آبهای سطح استان تهران بود.

وی ادامه داد: بحث جمع‌آوری و تصفیه روان‌آبهای استان تهران در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد آب منطقه‌ای تهران، طرح جمع‌آوری و تصفیه را آماده کند و گزارش لازم را در جلسه بعدی شورای برنامه‌ریزی ارائه دهد.

استاندار تهران تصریح کرد: این پروژه نیازمند یک هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است که ۳۰ درصد آن را بخش دولتی و ۷۰ درصد آن را بخش خصوصی عهده‌دارد خواهد شد؛ این پروژه شامل ۸۰۰ میلیون متر مکعب آب می‌شود و فعالیتی عظیم و ثمربخش خواهد بود.

هاشمی توضیح داد: بحث جمع‌آوری و تصفیه روان‌آبها به لحاظ زیست محیطی مهم و کلیدی خواهد بود و به سبب استفاده آب در تصفیه و کشاورزی حائز اهمیت خواهد بود؛ امیدواریم این پروژه ظرف چهار سال خاتمه یابد.

وی با بیان اینکه بحث اشتغال به ۶۷ روستای استان تهران یکی دیگر از موضوعات شورای برنامه‌ریزی بود، اظهار کرد: مشخص کردیم که معاونت عمرانی ۶۷ روستا را تعیین کند تا به سرعت توان اشتغال آنها مورد توجه و افزونی قرار گیرد و با سرعت عملیات اشتغال و گزارش آن اجرایی شود.

استاندار تهران با بیان اینکه ارائه گزارش نسبت به مصرف آب به برق دستگاه‌های دولتی اعم از استانی و ملی یکی دیگر از مباحث جلسه بوده است، اظهار کرد: سال گذشته ابلاغ کردیم که تمام دستگاه‌های دولتی اعم از استانی و ملی هر ماه میزان مصرف آب و برق خود را گزارش دهند و ما نیز بعد از جمع‌بندی آن گزارش آن را به معاون اول رئیس جمهور ارائه می‌کردیم.

هاشمی تصریح کرد: امروز نیز مصوب کردیم دوباره هر ماه دستگاه‌های ملی و استانی میزان مصرف آب و برق خود را مشخص کرده و ارائه دهند تا به جمع‌بندی آن بپردازیم و گزارش لازم را به مسئولان ذیربط و معاون اول ارائه دهیم‌.

وی درباره میزان مصرف آب و برق در استان تهران گفت: خدمت مردم تاکید می‌کنیم در استان تهران ما سه محور را یعنی مدیریت در کمیت، مدیریت در کیفیت و مدیریت در مصرف را به عنوان حرکت از سال ۹۲ مورد توجه قرار دادیم.

استاندار تهران افزود: مردم نیز به خاطر وجود خشکسالی با ما همکاری کردند و با آنکه از سال ۹۰ تا ۹۵ بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به جمعیت استان اضافه شده اما حدود ۱.۷۲ صدم درصد مصرف آب در استان کاهش یافته و بسیار هم است.

هاشمی تاکید کرد: صرفه‌جویی در آب یک اصل است چرا که آب قابل تولید نیست و از شهروندان نیز مجدداً انتظار داریم همانند گذشته در صرفه‌جوبی مصرف آب و همچنین صرفه‌جویی مصرف برق دقت لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه شهروندان باید در ساعات پرمصرف مراقب استفاده از وسایل برقی باشند، گفت: اگر دقت و توجه کافی صورت نگیرد شاید منتج به قطعی برق شود که این نیز شایسته مردم نیست و امیدواریم دقت لازم در مصرف برق و آب صورت گیرد.

وی تصریح کرد: مردم باید به صرفه‌جویی در مصرف آب و برق توجه جدی داشته باشند و کمک کنند تا بحث مصرف برق و آب در فصل تابستان و حتی سایر ماهها به خوبی مدیریت شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وقتی توانایی صادرات برق از خوزستان رو داریم چرا قطعی برق؟
      اگر قطع برق پس چرا حرفای مفت می زنن؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج