اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۶۵۰۴۴
۲۸ نظر
۵۰۰۲
۲۸ نظر
۵۰۰۲
پ

انتقادات تند جهانگیری از منتقدان قرارداد توتال

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: هر کسی به ایران علاقمند باشد باید از قرارداد توتال خوشحال شود اما انسان متحیر می‌ماند که عده‌ای از این موضوع به هم می‌ریزند.

خبرگزاری ایسنا: معاون اول رئیس‌جمهور گفت: هر کسی به ایران علاقمند باشد باید از قرارداد توتال خوشحال شود اما انسان متحیر می‌ماند که عده‌ای از این موضوع به هم می‌ریزند.

اسحاق جهانگیری عصر امروز (چهارشنبه) در مراسم افتتاح موزه بانک ملی ایران با اشاره به قرارداد توتال اظهار کرد: این روزها که این قرارداد توتال امضا شد من فکر کردم هر کس به ایران علاقمند باشد باید از آن خوشحال شود. اما انسان متحیر می ماند که یک عده بهم می ریزند که چرا این قرارداد بسته شده. واقعا چرا باید اینگونه باشد؟

وی ادامه داد: شما با یک دولت یا یک فرد مخالف هستید اما با ملت ایران مخالفتی ندارید و باید بدانید این کارها در جهت زندگی ملت و توسعه ایران است. مقام معظم رهبری فرموده‌اند که در زمینه نفتی باید ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری شود و این تنها پنج میلیارد از آن است آن هم با وجود اینکه آمریکا تهدید کرده که کسی حق ندارد بیش از مبلغ خاصی در ایران سرمایه گذاری کند و چنین قراردادی یعنی آمریکایی ها و شکست تحریم هایی که می خواهند پول به سمت ایران نیاید.

جهانگیری در ادامه بیان کرد:‌ نباید حرف هایی مطرح کنیم و دل متدینین و دلسوزان را بسوزانیم. یک زمان کتابی می خواندم که معاون نخست وزیر در یکی از کشورها گفته بود که سی آی ای ما را جذب کرد تا هر مدیریتی در کشور کار بزرگی انجام داد به او چیزی نسبت دهیم تا در کشور کار بزرگ و مدیر بزرگ شکل نگیرد.

وی با تاکید بر اینکه راه توسعه کشور اتحاد و همدلی است یادآور شد:‌ ما باداشتن رهبر معظم انقلاب و با اجماع، وحدت، همدلی و صمیمیت می توانیم کشور را از مشکلات موجود عبور دهیم. ما زخیره اول نفت و گاز دنیا و موقعیت استراتژیکی داریم که با وجود اینها می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم به شرط اینکه توسعه و پیشرفت ایران برای‌مان اصل باشد.

معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه خاطر نشان کرد: من مطالعه ای داشتم که چه شد کشورهای آسیای شرقی و آمریکای لاتین که هم زمان با ما راه توسعه را پیش گرفتند توانستند در کار خود موفق شوند. مهمترین نتیجه ای که گرفتم این بود که آن‌ها سیاست های کلی را که گذاشته بودند تغییر ندادند. یعنی دولت ها حتی با کودتا تغییر می کردند ولی سیاست های توسعه کشور تغییر نمی کرد. اما در این جا ما تا ذره ای در دولت اختلاف نظر پیدا می‌کنیم فکر می‌کنیم وقت انتقام گرفتن از یکدیگر است و باید مشکل ایجاد کنیم در حالی که نمی دانیم این مشکلاتی که ایجاد می‌کنیم برای مردم ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به نقش محوری بانک ها در توسعه تاکید کرد:‌ بانک ها در توسعه ایران اولین نقش را دارند. البته نه اینکه من مشکلات موجود در بانک ها را ندانم ولی گاهی جفا است که قدر زحمات این مجموعه به این بزرگی را ندانیم و تنها ده اشکال و نقطه منفی اش را بزرگ کنیم. ما نیاز به جذب ده ها میلیارد دلار سرمایه داریم که این از طریق بانک ها امکان پذیر است و نیاز به حمایت و تامین مالی از سوی بانک ها داریم و از طرفی برای افزایش انگیزه سرمایه گذاری نرخ سود بانکی باید کاهش پیدا کند.

جهانگیری با بیان اینکه لازم بود برای افتتاح موزه بانک ملی و این کار فرهنگی صورت گرفته چند نفر از دولت حاضر باشند خاطر نشان کرد: ما کشور بزرگ، متمدن و صاحب تاریخ بزرگی هستیم که آثار زیادی در کشورمان وجود دارد و هر کدام مایه افتخار هر ایرانی است. میلیون ها اثر هم وجود دارد که باید در جایی به نمایش گذاشته شود.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود:‌ الان موزه ها به مراکز علمی، ‌فرهنگی و تحقیقاتی تبدیل شده اند و تنها برای دیدن نیستند. در شورای عالی میراث فرهنگی با تصمیمات گرفته شده بخش خصوصی و دولتی وارد کار موزه شده اند و ما هر چه بتوانیم در این زمینه حمایت می‌کنیم. باید فرصت ایجاد کنیم تا آثار موجود در کشور در معرض دید مردم قرار گیرد و این کارها برای روشن گری لازم است چراکه وقتی ملت نقش خود را در تمدن پیدا می‌کند به آن افتخار خواهد کرد.

جهانگیری همچنین عنوان کرد:‌ از سیاست های اصلی ما برای اشتغال و دیپلماسی فرهنگی توسعه گردشگری است. در روزهای اخیر در یونسکو، یزد به عنوان اثری جهانی به ثبت رسید که برای ایران این اولین بار بود که یک شهر زنده به عنوان اثر جهانی ثبت شد. از دلایل آن می‌توان به وجود بادگیرها، ‌ قنات‌ها و معماری خشتی و حضور همزمان سه دین اسلام، ‌ زرتشت و یهودیت در این شهر اشاره کرد. باید از سازمان میراث فرهنگی و وزارت امور خارجه به خاطر این کار تشکر کنیم و به مردم ایران و به خصوص یزد تبریک بگوییم. این شهر می‌تواند مرکز و مقصد میلیون‌ها گردشگر باشد که البته باید زیربناهای مختلف را برای آن ایجاد کنیم.

جهانگیری همچنین اظهار کرد: اولویت اول کشور ما امروز بدون تردید مسئله اقتصاد است. ما با چالش‌های متعددی اعم از بیکاری، معیشت مردم و قدرت اقتصادی کشور روبرو هستیم که قدرت اقتصادی کشور باید توسعه پیدا کند و اقتصادمان آنقدر باید بزرگ شود که به راحتی سالانه قادر به ایجاد یک میلیون شغل باشیم و نیاز داریم رشد اقتصادی بالا به طور مستمر وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد:‌ من امروز خبری درباره صادرات ویتنام شنیده‌ام و با خود گفتم این کشور چه داستان‌هایی برایش گفته می‌شد و بعد از جنگ چقدر ویران شده اما امروز توانسته بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار صادرات داشته باشد اما ایران که از دهه ۴۰ وارد صنعت اقتصاد صنعتی شد باز هم می بینیم که بخش عمده صادراتش کالاهای نفتی است.

معاون اول رئیس‌جمهور در پایان گفت:‌ همه این اتفاقات در شرایطی است که ایران می‌تواند کشور بزرگی باشد و ما باید خود را مورد سوال قرار دهیم که چرا نمی شود. همه ما باید از اینکه مردم در زندگی اقتصادی رنج می‌کشند رنج ببریم و از اینکه خانواده‌ای با مشکل بیکاری فرزندانش روبرو است رنج بکشیم. این افتخار نیست که با یک ماده قانونی برای کسی که می‌تواند شغلی ایجاد کند مشکل ایجاد کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همه می دونند این قرارداد چه نفعی برای مملکت دارد . منتها یک عده دارند می زوزند . نیاز به آب دارند ...

    • بدون نام

      جناب آقای جهانگیری انصافا در دوره دولت نهم ودهم این حرفها را می زدید!!!

    • بدون نام

      با اقتدار به کار خود ادامه بدهید آقای دکتر جهانگیری.
      عده ای بی شرم و حیا هستند که دلواپس جیب خودشان هستند و منافع ملی هیچ معنایی برایشان ندارد.
      مردم با جان و دل پشتیبان شما هستند و هر کس را که سد راه پیشرفت ایران شود سر جایش خواهند نشاند.

    • محمد سلطان

      جناب جهانگیری عده ای میخوهاند ما در عصر حجر باقی بمانیم! از همان ابتدای برنده شدن روحانی در انتخابات از آنجا که محاسباتشان بهم ریخت در فکر مخالفت با اقتصاد در دوران روحانی هستند! دوره اصولگرایان به پایان رسیده!

    • بی نام

      آقای محترم باید در قراردادها محکم کاری کرد نمایندگان صلاح کشور می خواهند نه مخالفند کشورهای دیگر با ما مقایسه نکن استکبار با اصل نظام مخالف است اگر با ما مخالف نبودند الان جایگاه ما جای دبگری بود

      پاسخ ها

      • اصغر

        نمایندگان صلاحیت اظهار نظر در مسائل تخصصی از این قبیل را ندارند کدامیک از آنها در این زمینه کار کرده اند. هدف از جار و جنجال سر لحافت ملا نصرالدین است!!

    • معین

      درباره چیزی که ازش اطلاع ندارم خوشحال باشم ؟ عمریست دنیا و مدیریت های مدرن از لزوم شفافیت کامل صحبت میکنند

      لطفا تأیید کنید

    • علی

      آقای جهانگیری ما از چه خوشحال باشیم؟ از اینکه قرارداد عصر حجری بستید ، از قردادی که تنها ۱۹٪ ایران نفع میبرد ، از قراردادی که حتی رضا خان هم قبول نمیکرد ، از قرادادی که پول نفت را در جیب شخصی خودتان و دولتی ها میریزد خوشحال باشیم؟
      بله شما باید هم از این قرداد خوشحال باشید ، چون تا ۲۵ سال دیگر هم از این قرارداد منفعت خواهید برد.
      ای کاش مسئولین کشورمان به جای منافع شخصی کمی هم به فکر منافع ملت بودند.

      پاسخ ها

      • اصغر

        از چیزی که اطلاع ندارید اظهار نظر نکنید. چرا ما ایرانی ها فکر می کنیم باید به غلط یا درست در باره هر مسئله تخصصی اظهار نظر کنیم.

    • بدون نام

      درود بر شما دلسوزان ایران زمین

    • بدون نام

      احسنت

    • بدون نام

      انتقاد که ایرادی ندارد آقای جهانگیری خیلی هم خوب است شما چرا به جای شفاف سازی در مورد قراردادهایتان و پاسخ گوئی مدام به منقدین حمله میکنید و همه را سرکوب میکنید.
      اگر قرار دادهایتان بر اساس منافع ملی است از چه میترسید ریز تعهدات و مفاد انرا حداقل برای نمایندگان مجلس و کارشناسان اقتصادی منتشر. کنید.

    • محمد رزمی

      اقای جهانگیری ما به شما و دولت تدبیر و امید اطمینان کامل داریم و میدونیم اونایی که سنگ اندازی و مخالفت میکنن به فکر منافع خودشون هستن ... خدا یارتون باشه , انشالا با امضای قراردادهای جدید زمینه اشتغال جوانان ما و پیشرفت کشور محیا بشه ...

    • بدون نام

      جهانگیری اول تکلیف قرارداد کرسنت را معین کن وخاینان را مجازات کن بعد بیا از توتال دفاع کن

    • بدون نام

      آقای جهانگیری خودتو زدی به کوچه علی چپ؟ این توتال مگه همون نیست که دادگاه های بین المللی محکومش کردن به جرم رشوه ۶۰ میلیون دلاری تو قرارداد کرسنت؟ این توتال مگه همون نیست که سال ۸۷ بخاطر تحریما زد زیر قرارداد و ول کرد رفت؟ این توتال مگه همین نیست که الان ۵۰ درصد تمامی حقوق فاز ۱۱ رو مال خودش کرده؟ شما خودتم خوب میدونی منتقدا چی میگن. ولی مثل برجام یه بلندگوی منافع ملی گرفتین دستتون و باهاش دارین میتازین. شما اگه انقدر معتقد به وحدت هستی پس تو اون ۸ سال کجا بودی که به دوستات بگی ما با یه نفر مخالفیم ولی ملت چه گناهی کردن. از سال ۸۴ تا همین الان هنوزم دارین یه بند اون بنده خدا رو با دلیل و بی دلیل میکوبین. قسم حضرت عباس رو باور کنیم یا دم خروس رو؟

    • بدون نام

      توتال در قرارداد قبلیش چه گلی به سر ایران زد که حالا دوباره با آن قرارداد میبندید؟؟؟
      آیا رفتید بابت عدم انجام کارش در قرارداد قبلی شکایت کنید و سرش داد بکشید یا فقط داد و هوارتان سر ماست
      مطالعاتتان توی حلق دوستانتون
      کی گفته ایران ذخیره اول نفت منطقه و جهان است جناب مدافع سینه سپریان؟؟؟؟؟
      کدام کتاب را خواندید کدام پژوهشو تحقیق علمی این را گفته؟؟؟
      اینها را جناب زنگنه گفته یا تنهایی کشفش کردین؟
      اگر نمیدانید بدانید ایران نهایتا تا پنجاه سال دیگر نفت دارد و عراق به تنهایی تا پانصد سال دیگر!!!
      حالا ایران شده ذخیره اول نفت در دنیا جناب اسحاق؟
      دم این خروس جدید دست پرورده ی توتال هم به زودی بیرون میزند آن موقع ببینیم شما کجایید داد و هوار کنید سرمان!!!

    • بدون نام

      دیگه از قراردادهای قبل انقلاب تعجب نمی کنم.در سالی که باید اقتصاد مقاومتی را مد نظر داشت دولت و مجلس و ... یه عده بادمجان دور قاب چین همه چی رو گل و بلبل نشون میدن .متاسفم آقای جهانگیری آیندگان چه قضاوتی میکنند.از خدا و امام و شهدا که باکی ندارید!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از طرف خودت حرف بزن و از خودت مایه بزار، به خدا و امام و شهدا کاری نداشته باش

    • محمد

      آقای جهانگیری مردم از مسئولین نمی خواهند رنج ببرند بلکه می خواهند درایت وصداقت داشته باشند ومشکلات را حل کنند.
      شما که در تبلیغات انتخابات می گفتید ما برای مشکلات راه حل داریم والان چیز دیگری می گویید و....

    • بدون نام

      آقای جهانگیری نه اینکه سند۲۰۳۰ روهم شما تاییدکردی وامضا کردب و بعد گندش دراومد که چه افتضاحیه اینه که به این توتال هم مشکوکیم این که شمام این قرارداد توتال رو تایید میکنی ترس مابیشتر میشه،

    • Mohamaad

      مال از ما نفت و امکانات زمین همه چی از ما اونوقت سهم ایران 19.9 درصد!! فرانسه 50.1 درصد چین 30 درصد واقعا قرارداد خیلی با ارزشیه کاملا توش منافع ایران مشهوده

      پاسخ ها

      • سید حمید

        این سهم بندی برای سرمایه گذاری نه برداشت

    • بدون نام

      دولت انتقاد و شاخ و شونه كشيدن!

    • بدون نام

      آقا محمد بيخيال

    • محنا

      توجه ، توجه :
      قيمت مرغ نزديک به ده هزار تومان شده ... تاكيد ميكنم نزديک به ده هزار تومان

    • محنا

      چرا بقيه نظر منو چاپ نكردى
      برترين ها خيلى بى ادبى

    • محوا

      دولت فقط بلده كه حرف بزنه بعد به حرفايى هم كه زده عمل نميكنه
      دولت متخصص حرف درمانى

    • حق دوست

      جناب جهانگیری ما دست همه کسانی که برای اعتلای مملکت وسربلندی ملت ایران زحمت می کشند می بوسیم ولی متاسفانه فکرنکنم این قرارداد هم مثل برجام نفعی داشته باشد شما ابتدا تبلیغاتی مردم فریب می کنید ولی بعد گندش درمیاد مثل برجام مثل ۲۰۳۰ و....فعلا صبر می کنیم تا نتیجه توتال هم مشخص بشه البته همین الان هم مشخصه چون ما سهمی نداریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج