اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۶۵۳۰
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

در گفت‌وگو با سینماگران مطرح شد

چه كسي وزير ارشاد شود؟

در حال حاضر زود است كه در اين باره اظهار نظر كرد. بايد دولت جديد كارش را آغاز كند و پس از آنكه عملكردش را ديديم در اين زمينه مي‌توان به داوري و ارائه پيشنهاد پرداخت.

روزنامه قانون:

مسعود رايگان(بازیگر)

اولويت كاري: در حال حاضر زود است كه در اين باره اظهار نظر كرد. بايد دولت جديد كارش را آغاز كند و پس از آنكه عملكردش را ديديم در اين زمينه مي‌توان به داوري و ارائه پيشنهاد پرداخت. با اين همه، به نظرم بازگشايي خانه سينما مي‌تواند از نخستين اقدامات آقاي روحاني باشد.

راهكارها: راهكارها جزو سياست‌هاي كلاني است كه بر عهده سياست‌گذاران است؛ نه در دست هنرمندان و سينماگران. ما تنها مي‌توانيم پيشنهادي بدهيم كه شايد با لبخند پذيرفته شود.

وزير پيشنهادي: بر اساس آنچه گفته مي‌شود، مي‌توان انتظار داشت دولت آينده فراجناحي و دولت آشتي ملي باشد، كه در آن همه سلايق حضور داشته باشند. در ميان گزينه‌هايي كه مطرح شده، به نظرم آقايان بهشتي و مسجدجامعي جزو گزينه‌هاي معقول هستند.

رسول نجفیان (بازیگر)

اولویت کاری: هنرمندان را آزاد و رها بگذارند تا هر آنچه در چنته خلاقیتشان دارند، به کار برند؛ اگر خط قرمزی هم شکستند، آن گاه بنا به مصلحت رفتار کنند؛ نه اینکه همه را خرابکار و جانی و بیمار روانی جلوه دهند. به معیشت هنرمندان برسند؛ به ویژه اکنون که بیشتر هنرمندان در فشار مالی هستند و در کل وزیر فرهنگ بسان سیمرغی باشد که همه هنرمندان در همه بخش‌ها را زیر بال حمایت خودش نگه داشته است.

راهکارها: بودجه‌ای درخور به وزارت فرهنگ اختصاص دهند و بدانند اگر می‌خواهند انحرافات اخلاقی و روانی در جامعه کاهش یابد، باید روی مقوله فرهنگ و ورزش سرمایه‌گذاری کلانی بکنند. همچنین باید دوستی‌ها و روابط منفک از مسئولیت‌ها شود.
وزیر پیشنهادی: محمدعلی زم.

جهانگير الماسي (بازیگر)

اولويت كاري: به صورت مصداقي مي‌توان به وضعيت خود سينماگران و نابساماني زندگي آن‌ها اشاره كرد. ديگر، ساماندهي جريان توليد است كه حسب چه هدف و ضرورتي بايد صورت بگيرد. رسيدگي به وضعيت سالن‌هاي نمايش و توزيع از ديگر مسائلي است که دولت جديد بايد در دستور كار خود قرار دهد.

راهكارها: هر چند بر اهميت و ضرورت سينما نزد دولتمردان تأكيد مي‌شود، اما مديران مياني هرگز سينما را جدي نگرفته‌اند، با وجود اينكه اين مديران متوجه توانمندي سينما و سينماگران هستند. توجه بيشتر اين مديران به سينما و همكاري با بخش خصوصي براي توليد فيلم و همچنين يك پژهش كوتاه‌مدت براي ساماندهي جريان توليد كه حسب چه هدف و ضرورتي بايد صورت بگيرد، مي‌تواند در اين زمينه بسيار راهگشا باشد.

وزير پيشنهادي: از ميان گزينه‌هاي مطرح‌شده، همه افراد قابل اعتمادي هستند. برخي از اين چهره‌ها در زمينه سينما تجربه بيشتري دارند، ولي بايد توجه داشت كه وزارت فرهنگ و ارشاد حوزه‌هاي متعددي را تحت پوشش دارد. بر اين اساس، وزارت فرهنگ و ارشاد، شخصيتي را مي‌طلبد كه فراجناحي نگاه كند و داراي چنين منشي باشد.

ريما رامين‌فر (بازیگر)

اولويت كاري: در زمان آقاي خاتمي فضايي به وجود آمد كه عرصه تئاتر و سينما به شدت پويا شد؛ در حال حاضر، همان افرادي كه در عرصه تئاتر و سينما فعاليت داشتند نيز حضور دارند؛ بنابراين فضايي مانند دوران آقاي خاتمي مي‌تواند زمينه پوياي سينما و تئاتر را پديد آورد. با وجود اين، بازگشايي خانه سينما و ادامه فعاليت اين صنف از بديهي‌ترين اقداماتي است كه دولت جديد بايد انجام دهد.

راهكارها: . به نظرم با روي كار آوردن مديران لايق، فضاي لازم براي رشد و پويايي سينما و تئاتر به وجود خواهد آمد و مشكلات به خودي خود حل خواهد شد. تشكيل جلسات با هنرمندان و دست‌اندركاران حوزه فرهنگ مي‌تواند در انتقال صريح مشكلات به مسئولان آتي و رفع ابهام‌ها مفيد باشد.

وزير پيشنهادي: مناسب‌ترين فرد براي مسند وزارت فرهنگ و ارشاد، كسي است كه با حوزه فرهنگ بيگانه نباشد؛ نه اينكه كسي بر مسند وزارت بنشيند كه بخواهد از ابتدا و ب بسم‌ا... با اين حوزه آشنا شود و تازه از مشكلات مطلع گردد. كسي كه با حوزه‌هاي سينما، تئاتر، موسيقي، ادبيات و كتاب و ... آشنا باشد و همچنين افرادي كه قرار است در پست معاونت‌ها قرار بگيرند. در بين گزينه‌هاي مطرح شده، هر كدام بر اساس تجربه مديريتي خود مي‌توانند تأثيرگذار باشند.

علیرضا رئیسیان (کارگردان)

اولویت کاری: سامان دادن به اوضاع فرهنگی بايد از اولويت‌هاي كاري وزارت فرهنگ و ارشاد باشد؛ چراكه هرگاه ابعاد نظارت، سلیقه‌ای اعمال شود، بی‌قانونی حاکم مي‌شود. دامنه نظارت مي‌تواند بسيار کلی و سليقه‌اي باشد و در اين خصوص دولت ما نمره 20 را مي‌گيرد! و مجلس هم متأسفانه هیچ نظارتی در این رابطه نداشته است.

راهکارها: هر چه نظارت‌های مزاحم را کاهش دهند و در چارچوب تعاریف قانونی عمل کنند به‌نفع هنرمندان خواهد بود.

وزیر پیشنهادی: به باور من، وزیر فرهنگ آتی باید شخص بافرهنگی باشد که پیش از این در حوزه مدیریت دولتی، کار نکرده باشد. مدیرانی باید بر جایگاهی بنشینند که دارای ایمان و در چارچوب قوانین مشخصی عمل کنند.

جواد طوسی (منتقد)

اولويت‌هاي كاري: دولت جديد و وزیر فرهنگ و ارشادش باید فرهنگ را به درستی اجرا و نهادینه کند؛ يعني در حوزه و جايگاه خودش آن را به اجرا درآورد. باید هر چه سریع‌تر و در فاصله کوتاهي، خانه سینما بازگشایی شود.

راهكارها: نگاه فرهنگی باید در حوزه‌های گوناگون تعمیم داده شود و همچنین رفتارشناسی به شکلی درست در عرصه‌هاي متنوع صورت گیرد.

وزير پيشنهادي: از نظر من وزیر فرهنگ آتی باید از یک سری تجربات قبلی برخوردار باشد و آن را درحوزه فعالیتی خود به کار گیرد. وی همچنین باید از یک کمیته مشورتي برخوردار باشد.

اشکان خطیبی (بازیگر)

اولویت کاری: مهم‌ترین کار وزیر آتی باید این باشد که دیدگاه سیاسی را دخیل در امر فرهنگی نکند.

وزیر پیشنهادی: کسی که مد نظرم هست را مطرح نمی‌کنم؛ اما باید بگویم که وزیر فرهنگ حتما باید از اهالی فرهنگ باشد.

جعفر صانعی مقدم (مستند ساز)

اولويت‌هاي كاري: به اعتقاد من مهم‌ترین کاری که وزیر فرهنگ آتی باید انجام دهد، ایجاد امنیت برای کار و سرمایه‌گذاری برای تولید آثار فرهنگی است. این امنیت موجب چرخش تولید و شادابی اهالی فرهنگ خواهد شد و متخصصان در امور فرهنگی محصولاتشان را عرضه خواهند کرد.

وزیر پیشنهادی: از نظر من ایده‌آل‌ترین فرد در این مورد، باید مدیری قابل باشد که این ویژگی را در آقای مسجد‌جامعی می‌بینم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج