جاباما
۵۶۶۰۹۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

نخستین نمونه خاک ماه حراج می شود

نخستین نمونه از خاک و چند صخره از ماه ، هفته آتی به حراج گذاشته می شود. پیش بینی می شود این خاک به قیمت ۴ میلیون دلار فروخته شود.

خبرگزاری مهر:نخستین نمونه از خاک و چند صخره از ماه ، هفته آتی به حراج گذاشته می شود. پیش بینی می شود این خاک به قیمت ۴ میلیون دلار فروخته شود.
نخستین نمونه خاک ماه حراج می شود

به نقل از رویترز، هفته آینده نخستین نمونه از خاک و سنگ ماه، به حراج گذاشته می شود. نیل آرمسترانگ فضانورد آمریکایی این نمونه ها را در یک کیسه معمولی همراه خود به زمین آورد. کارشناسان تخمین می زنند نمونه خاک به قیمت ۴ میلیون دلار فروخته شود.

علاوه بر نمونه خاک ماه، نقشه پرواز آپولو ۱۳ حاوی دست خط فضانوردان، لباس فضانوردی گاس گریسوم و عکس هایی که ناسا از ماه گرفته نیز به حراج گذاشته می شوند.

این خاک درون کیسه ای که آرمسترانگ به زمین آورد نگهداری می شد و البته سرنوشت جالبی دارد. پس از بازگشت آرمسترانگ از ماموریت آپولو ۱۱ در جولای ۱۹۶۹ میلادی، این کیسه به مدت چند دهه گم شد. حال آنکه بی نام و نشان در مرکز فضایی جانسون در هیوستن لابه لای وسایل آرشیوی قرار داشت. اما در سال ۲۰۱۴ میلادی در گاراژ یکی از مدیران موزه کانزاس کشف شد که بعدا به جرم دزدی محکوم شد.

پلیس آمریکا این کیسه را ضبط کرده و سه مرتبه به حراج گذاشت اما برای آن هیچ خریداری وجود نداشت. در نهایت نانسی لی کارلسون یک وکیل اهل شیکاگو در سال ۲۰۱۵ میلادی کیسه و محتویات آن را به قیمت ۹۹۵ دلار خرید. او کیسه را برای شناسایی محتویات داخلش به ناسا فرستاد.

آزمایش ها نشان داد آرمسترانگ از آن برای حمل خاک ماه به زمین استفاده کرده است. ناسا قصد ضبط آن را داست اما کارلسون در نهایت توانست با شکایت قانونی کیسه را پس بگیرد.

درهر حال نمونه خاک ماه در حراجی ساتبیز در نیویورک در ۲۰ جولای فروخته می شود که چهل و هشتمین سالگرد نخستین فرود در ماه است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج