اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۶۸۰۲۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

لاریجانی: جامعه ای که بر مدار عقل نچرخد نمی‌تواند صلاح ملت را در نظر بگیرد

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امام صادق(ع) در بیانی نورانی فرمودند آدمی که عاقل نباشد صالح نخواهد شد، گفت: این سخن صرفا در مورد افراد نیست و جامعه ای نیز که بر مدار عقل نچرخد نمی تواند صلاح ملت را در نظر بگیرد.

خبرگزاری ایرنا: رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امام صادق(ع) در بیانی نورانی فرمودند آدمی که عاقل نباشد صالح نخواهد شد، گفت: این سخن صرفا در مورد افراد نیست و جامعه ای نیز که بر مدار عقل نچرخد نمی تواند صلاح ملت را در نظر بگیرد.
علی لاریجانی روز چهارشنبه در ابتدای جلسه علنی مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ره) به مردم و نمایندگان افزود: مکتب علمی امام صادق(ع) از چنان رونقی برخوردار بود که هزاران شخصیت برجسته در محضر ایشان در رشته های مختلف تلمذ می کردند.
وی ادامه داد: امام صادق(ع) به درستی دریافته بودند که اگر پس از انحرافات گوناگون دوره اموی و عباسی، تفکر اسلامی در وجوه مختلف فقهی، کلامی و حدیثی تدوین نشود از نهضت رهایی بخش اسلامی چیزی باقی نخواهد ماند.
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: امام صادق(ع) در بیانی نورانی فرمودند آدمی که عاقل نباشد صالح نخواهد شد. این سخن صرفا در مورد افراد نیست و جامعه ای نیز که بر مدار عقل نچرخد نمی تواند صلاح ملت را در نظر بگیرد.
لاریجانی افزود: عقلانیت در حکمرانی در منطق امام صادق(ع) کلید رستگاری ملی جوامع است، امام می فرمایند کسی عاقل نمی شود اگر عامل نشود، فرد و جامعه ای از قوه روشنگر عقلانیت بهره مند می شود که در مسیر علم اندوزی قرار گیرد.
وی یادآور شد: امام صادق(ع) توسعه علمی را راه اصلاح و سعادت فرد و جامعه می دانند؛ ایشان کرامت انسان و جامعه و نجابت آن ها را نتیجه رشد عقلانی و علمی می دانند.
رییس قوه مقننه گفت: امام صادق(ره) می فرمایند نادانی و جهل، ذلت و خواری است و فهم در مردم، بزرگواری و شرف است و آن کس که عالم به زمان خود باشد و بفهمد که در چه عصری و زمانی زندگی می کند امور شبهه آور و اضطراب آفرین به او هجوم نخواهد آورد.
لاریجانی افزود: امام صادق (ع) مبنای ترقی، مجد، عظمت، عزت و کرامت، پیشرفت فرد و جامعه را در صداقت و عقلانیت و توسعه علمی می دانند.
وی ادامه داد: امام صادق (ع) اساس زندگی مومنانه را در مسوولیت شناسی، عدالت خواهی، دور اندیشی و داشتن نگاه راهبردی و میانه روی و صدق می دانند که وصیتی اعتدال بخش برای شیعیان است و اگر به آن پایبند شوند جامعه محبان اهل بیت(ع) را به جامعه ای پرنشاط و پیش رو مبدل می کنند.
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم خداوند به ملت ما توفیق دهد که تعالیم آن پیشوای بزرگ راهنمای ما در همه شرایط باشد.

در ابتدای جلسه علنی امروز(چهارشنبه) مجلس یکی از مداحان اهل بیت (ع) به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) مرثیه سرایی کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج