۵۶۸۸۴۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

مرگ و میر جهانی ایدز به نصف کاهش یافت

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد: دسترسی بیشتر به دارو موجب شده مرگ و میر جهانی ناشی از بیماری ایدز به نصف کاهش پیدا کند.

خبرگزاری ایسنا: سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد: دسترسی بیشتر به دارو موجب شده مرگ و میر جهانی ناشی از بیماری ایدز به نصف کاهش پیدا کند.

طبق اعلام برنامه مشترک ملل متحد در زمینه ایدز، مرگ و میر ناشی از بیماری ایدز در سراسر جهان از سال ۲۰۰۵ کاهش پیدا کرده زیرا تعداد بیشتری از مردم شرایط لازم را برای دسترسی به داروهای حیات‌بخش پیدا کرده‌اند.

در سال ۲۰۱۶، ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از حدود ۳۷ میلیون مبتلا به ویروس HIV به درمان‌های لازم دسترسی داشته‌اند. همچنین مرگ و میر ناشی از بیماری ایدز از یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۰۵ به حدود یک میلیون نفر در سال ۲۰۱۶ رسیده‌ است.

در گزارش سازمان ملل آمده‌است در صورتی که روند درمانی برای مقابله با این بیماری ادامه پیدا کند، هدف تعیین شده برای دسترسی ۳۰ میلیون انسان مبتلا به ویروس HIV به دارو تا سال ۲۰۲۰ محقق می‌شود.

مدیر اجرایی برنامه مشترک ملل متحد در زمینه ایدز گفت: در سال ۲۰۱۵، ۱۵ میلیون نفر از مبتلایان به این بیماری تحت درمان قرار گرفته و به دنبال آن هستیم این رقم را به دو برابر افزایش دهیم. همچنین بیشترین پیشرفت‌ها در شرق و جنوب آفریقا بوده که خسارت زیادی را از این بیماری متحمل شده‌است. بیش از نیمی از تمامی مبتلایان به ویروس HIV در جهان در این منطقه زندگی می‌کنند.

از سال ۲۰۱۰ مرگ و میر ناشی از بیماری ایدز در این منطقه حدود ۴۲ درصد کاهش پیدا کرده همچنین تعداد مبتلایان جدید به این بیماری هم دراین منطقه کاهش ۲۹ درصدی داشته‌است.

به گزارش ایسنا به نقل از هلث دی نیوز، در سال ۲۰۱۶ حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سراسر جهان به ویروس HIV آلوده‌ شده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج