۵۷۰۰۶۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

سرعت اینترنت به ۲۰ مگابیت می رسد

معاون وزیر ارتباطات از ارتقای رتبه جهانی زبان فارسی در محیط وب خبر داد و گفت: متوسط سرعت دسترسی به اینترنت تا پایان برنامه ششم به ٢٠ مگابیت می رسد.

خبرگزاری مهر - معصومه بخشی پور: معاون وزیر ارتباطات از ارتقای رتبه جهانی زبان فارسی در محیط وب خبر داد و گفت: متوسط سرعت دسترسی به اینترنت تا پایان برنامه ششم به ٢٠ مگابیت می رسد.
سرعت اینترنت به 20 مگابیت می رسد

نصرالله جهانگرد امروز در مراسم رونمایی از فاز سوم شبکه ملی اطلاعات گفت: جایگاه زبان فارسی در محیط اینترنت از رتبه چهاردهم به رتبه نهم ارتقا یافته است. به نحوی که هم اکنون زبان فارسی ١.٦ درصد از حجم اینترنت را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه مطابق با برنامه پنجم توسعه باید به متوسط سرعت ٢ مگابیت برثانیه در کشور می رسیدیم، افزود: این هدف محقق شده است و در برنامه ششم توسعه، متوسط سرعت دسترسی باید به ٢٠ مگابیت برثانیه برسد. پیش بینی می شود این هدف به راحتی محقق خواهد شد.

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: در پایان برنامه هفتم یعنی سال ١٤٠٥ متوسط سرعت اینترنت به ١٠٠ مگابیت می رسد و ٥٠ برابر می شود.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به ارتقای زیرساخت های ارتباطی در کشور مطابق با اهداف اجرای طرح شبکه ملی اطلاعات خاطرنشان کرد: در سال ۹۲، سه و نیم میلیون پورت اینترنت پرظرفیت در کشور وجود داشت اما درتیرماه ۹۶ شاهد آن هستیم مجموع دسترسی اینترنت پرسرعت به بیش از ۳۴ میلیون اتصال می رسد.

وی با بیان اینکه ظرفیت هسته شبکه ملی اطلاعات طی یکسال اخیر با افزایش روبه رو بوده است، گفت: نسبت به ابتدای سال ۹۲ شاهد افزایش ۹ برابر ظرفیت شبکه بین الملل و ۱۵ برابری شبکه ظرفیت داخلی هستیم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه بیش از هزار شهر و ۹۵۰ روستا تحت پوشش نسل سوم موبایل قرار دارند، افزود: بزودی کل شهرهای کشور به این فناوری تجهیز می شوند در همین حال بیش از ۷۰۰ شهر نیز موبایل نسل چهارم دارند.

وی با اشاره به برنامه های مدنظر برای افزایش سرعت دسترسی به اینترنت در کشور ادامه داد: هم اکنون سرانه مصرف ترافیک اینترنت به ازای هر شهروند در کشور ۳۸ کیلو بیت است که امیدواریم تا پایان برنامه ششم توسعه این میزان به ۳۰۰ کیلو بیت برسد.

جهانگرد گفت: در این راستا متوسط سرعت دسترسی به اینترنت ثابت ۲۵ مگابیت برثانیه و دسترسی به اینترنت موبایل ۱۰ مگابیت بر ثانیه است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به افزایش میزان استفاده از سایت های داخلی و محتوای بومی در کشور اظهار کرد: هم اکنون ۱۴۰ هزار اپلیکیشن فارسی در کشور تولید شده است و امیدواریم با حمایت حقوقی، قضایی و انتظامی از کسب و کارهای اینترنتی شاهد توسعه ترافیک ارتباطات داخلی در کشور باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج