adexo3
۵۷۰۴۹۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

آمریکا مثل گذشته موتور اقتصاد جهان نیست

صندوق بین المللی پول با پیش بینی رشد ۳.۵ درصدی برای اقتصاد جهان در سال ۲۰۱۷ تصریح کرد: اقتصاد جهانی دیگر مثل گذشته برای تداوم رشد خود متکی به اقتصاد آمریکا نیست.

خبرگزاری تسنیم: صندوق بین المللی پول اعلام کرد، اقتصاد جهانی دیگر مثل گذشته برای تداوم رشد خود متکی به اقتصاد آمریکا نیست.

صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش فصلی خود پیش بینی اش از رشد اقتصاد جهانی را بدون تغییر حفظ کرد. بر این اساس، پیش بینی شده که اقتصاد جهانی امسال ۳.۵ درصد رشد کند، که بیشتر از رشد ۳.۲ درصدی سال گذشته میلادی خواهد بود. همچنین رشد اقتصاد جهانی برای سال آینده ۳.۶ درصد پیش بینی شده است. پیش بینی های صندوق بین المللی پول از رشد امسال و سال آینده نسبت به گزارش ماه آوریل بدون تغییر باقی مانده است.

در این گزارش همچنین گفته شده که اقتصاد جهانی برای تداوم رشد خود کمتر از حد انتظار به اقتصاد آمریکا و انگلیس متکی است و بیشتر به رشد اقتصادی چین، ژاپن، حوزه یورو و کانادا وابسته است.

هفته گذشته با کاهش اعتماد سرمایه گذاران به توانایی دولت آمریکا برای محقق کردن وعده های اقتصادی اش، ارزش دلار به پایین ترین رقم در ۱۴ ماه گذشته رسید.

صندوق بین المللی پول برآورد کرده که رشد اقتصادی آمریکا در سال جاری میلادی و سال آینده به ۲.۱ درصد برسد. صندوق بین المللی پول در گزارش ماه آوریل خود رشد اقتصادی آمریکا را برای سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به ترتیب ۲.۳ و ۲.۵ درصد پیش بینی کرده بود. رشد اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۱۶ میلادی ۱.۶ درصد بود.

در ادامه این گزارش آمده است: «پیش بینی ها از رشد آمریکا پایین تر از گزارش ماه آوریل است که عمدتا ناشی از این فرض است که سیاست پولی این کشور به اندازه ای که قبلا پیش بینی می شد توسعه ای نخواهد بود.»

صندوق همچنین پیش بینی خود از رشد اقتصادی انگلیس در سال جاری را ۰.۳ درصد کاهش داده و به ۱.۷ درصد رسانده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج