۵۷۱۰۹۲
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

تعیین تکلیف حساب های مشترک موسسه کاسپین

موسسه اعتباری کاسپین در اطلاعیه ای از آغاز فرآیند تعیین تکلیف حساب های مشترک تا سقف یک میلیارد ریال خبر داد.

خبرگزاری ایرنا: موسسه اعتباری کاسپین در اطلاعیه ای از آغاز فرآیند تعیین تکلیف حساب های مشترک تا سقف یک میلیارد ریال خبر داد.
بر اساس این اطلاعیه که روز سه شنبه منتشر شد، دارندگان حساب های مشترک تا سقف یک میلیارد ریال می توانند از امروز(سه شنبه ) برای تعیین تکلیف حساب های خود به شعب ۸۰ گانه مجاز موسسه اعتباری کاسپین مراجعه کنند.
موسسه اعتباری کاسپین دیروز (دوشنبه) در اطلاعیه شماره ۱۵ خود از آغاز فرآیند تعیین تکلیف سپرده گذاران شعبه ابهر (تعاونی منحله بدرتوس) خبر داد.
در این اطلاعیه آمده بود: فرآیند تعیین تکلیف سپرده گذاران شعبه ابهر تعاونی منحله بدرتوس از سوی موسسه اعتباری کاسپین روز شنبه مورخ ۷ مرداد ماه ۱۳۹۶ آغاز می شود.
لذا کلیه سپرده گذاران می توانند با در دست داشتن مدارک و مستندات جهت افتتاح حساب و تعیین تکلیف سپرده به ۸۰ شعبه منتخب موسسه اعتباری کاسپین مراجعه فرمایند.
در بخش پایانی این اطلاعیه آمده است: تعیین تکلیف و انتقال سایر شعب این تعاونی نیز در دست اقدام بوده و بزودی به اطلاع سپرده گذاران خواهد رسید.
اواخر اسفند ماه ۱۳۹۴ موسسه کاسپین از انحلال و ادغام هشت تعاونی غیرمجاز شامل فرشتگان، الزهراء، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، عام کشاورزان مازندران، حسنات اصفهان، پیوند مشهد، بدر توس و امید جلین از شورای پول و اعتبار مجوز گرفت.
فرآیند انتقال اموال این تعاونی ها به کاسپین در سال ۱۳۹۵ پیگیری شد و از اوایل امسال کار تعیین تکلیف حساب های سپرده گذاران تعاونی های یاد شده در کاسپین کلید خورد.
از آنجا که عمده مشکل اصلی در رسیدگی به سپرده گذاران مربوط به تعاونی فرشتگان بود، تعیین تکلیف حساب های مربوط به تعاونی منحله فرشتگان از ۲۸ اردیبهشت ماه برای حساب هایی با موجودی حداکثر ۱۰۰ میلیون ریال آغاز شد و اکنون مرحله چهارم این فرآیند با اعلام تعیین تکلیف حساب ها تا یک میلیارد ریال از ۲۴ تیر ماه آغاز شده است.
بر اساس برنامه اعلامی بانک مرکزی، در این شیوه ۹۰ درصد موجودی حساب های سپرده گذاران از محل خط اعتباری بانک مرکزی به صورت علی الحساب تعیین تکلیف می شود و به تناسب شناسایی دارایی های جدید فرشتگان، تسویه حساب ها ادامه می یابد.
مرحله چهارم فرآیند اجرایی پاسخگویی به مطالبات سپرده گذاران تعاونی منحله فرشتگان به مدت ۱۴ روز کاری در ۸۰ شعبه موسسه اعتباری کاسپین ادامه دارد.
بر اساس بررسی های مرجع قضایی، از مجموع حدود ۸۶ هزار میلیارد ریال (۸۶۰۰ میلیارد تومان) سپرده‌ای که فرشتگان جذب کرده بود، رقمی نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد ریال (سه هزار میلیارد تومان) را سودهایی در برمی‌گیرد که وجود خارجی ندارد.
بر این مبنا حدود ۵۶ هزار میلیارد ریال بدهی تعاونی منحله فرشتگان به سپرده گذاران خود است که همانگونه که گفته شد ۳۱ هزار میلیارد از آن در قبال دارایی های شناسایی شده این تعاونی از طرف بانک مرکزی دراختیار موسسه اعتباری کاسپین قرار می گیرد.
مبلغ باقیمانده نیز باید از طریق شناسایی اموال دیگری که گردانندگان این تعاونی از محل سپرده های مردمی تصاحب کردند، تامین شود که اکنون پلیس آگاهی در حال شناسایی این موارد است.
بر این اساس بانک مرکزی با وجود اینکه غیرمجازها مجوزی از این نهاد نداشتند اما برای صیانت از حقوق سپرده گذاران آنها وارد عمل شده و خطوط اعتباری خود را برای تعیین تکلیف سپرده گذاران در موسسات غیرمجاز اختصاص می دهد.
اختصاص این خطوط اعتباری براساس ساز و کارهای نظام بانکی پیگیری می شود تا بیشترین صیانت از حقوق مردم انجام گیرد.

پیش از این نیز اخباری از سوی برخی نمایندگان مجلس مبنی بر کشف دارایی های جدید تعاونی فرشتگان در رسانه ها منتشر شد که موسسه کاسپین آن را رد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      موضوع آرمان به کجارسیده چرا سیف ودولتیهاحرفی ازموسسه آرمان نمی زنند مردم بیچاره دارند تاوان چه راپس میدهند بیایید پول به تاراج رفته مردم را پس بدهید نگذارید طا قت مردم طاق شود استاندار خوزستان هم الارغم وعده های اولیه متوجه شد که سیف ودارودسته اش هیچ بهایی به اینها نمی دهند

    • بدون نام

      با سلام خواهشمند است فکری هم به حال موسسه ثامن بکنید همه فقط میگویند کاسپین صاحب منصبان عزیز مردم با بقیه موسسات هم مشکل دارند نه فقط کاسپین است

    • فرزاد همتیان چمنی

      چرا دراستان شهرستان صحنه شعبهی کاسپین در این شعبه هیچ پولی واریز نمیشود الارقم تمم خبر های کاسپین حتا ما سود یک هزار پول خودمان را نمیدهند واقعا جای تاسف دارد با اخاری که ما میشنویم وچیز که در این شعبه مییینیم هیچ سنتخیتی وجود ندارد و جواب حود را از کی بگیریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج