۵۷۱۶۱
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

میانگین ارتباط کلامی بین زوج ‎های ایرانی

یک مدرس دانشگاه گفت: میانگین گفت‌وگوی کلامی بین زوج‎های ایرانی کمتر از ۱۷ دقیقه در روز است.

خبرگزاری ایسنا: یک مدرس دانشگاه گفت: میانگین گفت‌وگوی کلامی بین زوج‎های ایرانی کمتر از ۱۷ دقیقه در روز است.

حجت‎الاسلام و المسلمین "سیدعلیرضا تراشیون"، روز جمعه در کلاس‌های آموزشی چهارمین دوره طرح ضیافت اندیشه، افزود: ایران باید به دنبال یک تراز زندگی در حد یک حکومت جهانی باشد که این سبک زندگی عالی شاخصه‎های زیادی دارد که اولین و مهم‏ترین شاخصه آن وجود خانواده پایدار در جامعه است که بر اساس بررسی‎های انجام گرفته، سال گذشته آمار طلاق در کشور ۲۰ درصد بود، اگر چه این آمار در سال‎های گذشته افزایش یافته است، اما طلاق عاطفی بین زوج‎ها نگران‌کننده‎تر از این آمار است.

وی افزود: طلاق عاطفی به نوعی از زندگی گفته می‌شود که در آن آرامش، دوستی و محبت نباشد و این میزان در کشور حدود ۵۰ درصد است و باید تلاش نمود که میزان طلاق در کشور به ۵ درصد و طلاق عاطفی به ۱۰ درصد برسد، افزایش میزان طلاق در کشور دلایلی دارد که عمده‎ترین مشکل عدم شناخت فرد از جنس مقابل است که این شناخت در قالب یک مصارف ایجاد می‎شود. مهارت آموزش شناخت از جنس مقابل همانند مهارت رانندگی است که بدون دانش، تجربه و تمرین به دست نمی‎آید.

این مدرس دانشگاه، خاطرنشان کرد: مطالعات روان‌شناسی نشان داده است که روزهای جمعه دعوای زن و شوهرها بیشتر می‌شود و دلیل آن عدم شناخت زوج‌ها نسبت به همدیگر است که نمی‎توانند گفت‌وگوی کوتاهی باهم داشته باشند که بر اساس آمار موجود میانگین گفت‌وگوی کلامی زوج‎های ایرانی در روز کمتر از ۱۷ دقیقه است و در جامعه‌ای در آن گفتمان اتفاق نیافتد نمی‎توان جامعه را به سمت تعالی برد و آموزش گفت‌وگو یکی از آموزش‎های مهم در طول زندگی انسان است، زیرا ۷۰ درصد ارتباطات انسانی با کلام صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: یکی از دلایل عدم توانایی در ایجاد ارتباط کلامی ژنتیک است که از آن عدم داشتن هوش کلامی یاد می‌شود و یکی از شاخصه‎های انتخاب همسر در علوم دینی کفویت هوشی است، بنابراین در جلسه خواستگاری از نوع برخورد شخص با مسایل مقابل‌اش حتی انتخاب محل نشستن و نوع پوست کندن میوه می‌توان به میزان هوش شخص پی برد.

حجت‎الاسلام و المسلمین تراشیون، تصریح کرد: مهارت خوب حرف زدن پارامترهایی دارد که خوب صحبت کردن، الفاظ خوب و لحن خوب اجزایی از آن هستند. همچنین توجه در شیوه انتقاد کردن یک نکته بسیار مهم است، زیرا انسان‎ها جایزالخطا هستند و انتقاد کردن از آن‌ها شیوه‎های خاصی دارد، لذا باید نقد را در لفافه‌ای از خوبی‎ها پیچید و از امر و نهی دوری کرد، چرا که امر و نهی سوهان روح انسان است، بنابراین در ارتباط کلامی نباید دنبال دعوا بود، بلکه باید به دنبال حل مسئله بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دلسوز

      خوب بازم 17 دقیقه صحبت می کنن من یه سال زندگیمو با عشق و حرارت شروع کردم الان ماه دوازدهمه ده روزی 5 دقیقه هم صحبت نمی کنیم با هم.
      انصافا دوره های آموطشی بزران هرچقدر هم میخوان شخریش باشه ا ما شرکت کنیم نه تنها من بلکه همه دوستانی که می شناسم همین مشکل رو دارن.بازم پدرت بیامرزه که یکی پیدا میشه در مورد این مشکلات زیر پوستی صحبتی کنه و ما بدون این مشکل من یکی نیست مشکل همه است.

    • sahar

      به خاطر اینکه اصلا وقت نمی کنیم همدیگرو ببینیم ، خیلی تو شبانه روز بیدار کنار هم باشیم 4-3 ساعته ...!!!

    • فیونا

      10دقیقه اول ارامش در منزل 7دقیقه بعد صلب ارامش برای همسایه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج