اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۷۲۰۶۹
۶۹ نظر
۵۰۰۷
۶۹ نظر
۵۰۰۷
پ

انتقاد از طرح خروج زنان از کشور بدون اذن همسر

رئیس بسیج جامعه زنان با اشاره به اینکه مجوز خروج زن از کشور بدون اذن همسر با شرع اسلام در تضاد است، گفت: این از قوانینی است که اسلام برای تحکیم پایه‌های زندگی قرار داده است.

خبرگزاری فارس: مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان با بیان اینکه موضوع مجوز خروج زن بدون اذن شوهر و خروج دختران از کشور در دستورکار مجلس و معاونت امور زنان ریاست جمهوری در حال پیگیری است، گفت: حذف هر کدام از این قوانین باعث سست شدن پایه‌های خانواده می‌شود.

وی ادامه داد: مجوز خروج از کشور بدون اذن همسر که یکی از قوانین موجود کشور ما است، از شرع مقدس گرفته شده و برای تحکیم پایه‌های زندگی لازم است.

رئیس بسیج جامعه زنان با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی به دنبال تعدیل و استثنا زدن به این قانون است، اظهار داشت: اینکه گفته می‌شود این قانون برای خروج محققین و پژوهشگرانی که قصد کسب علم دارند دست‌وپاگیر است، اشتباه است.

اصلانی تصریح کرد: خانواده در قوانین کشور ما اصل است و همه باید تلاش کنند نظام خانواده پایدار باشد. اگر قرار است فرهنگ‌سازی شود باید برای تعامل میان خانواده‌ها فرهنگ‌سازی کنیم.

به گفته وی ایجاد مودت و رحمت و رابطه عاشقانه و محبت‌آمیز در میان زوجین و خانواده‌ها، باعث می‌شود برای پیشرفت به هم کمک کنند، نه‌اینکه روحیه زور و اجبار را که اختیارات مردم را هم سد می‌کند در جامعه رواج دهیم.

رئیس بسیج جامعه زنان ادامه داد:‌ در حال حاضر نیز زنان فرهیخته ما بدون تصویب چنین قوانینی در مجامع علمی می‌درخشند و همسرانشان نیز مشوق آنها هستند.

اصلانی تأکید کرد: آموزش مهارت‌های زندگی می‌تواند در این زمینه کمک‌کننده باشد.

وی ترویج آموزه‌های فمینیستی که روحیه تعامل را میان زن و مرد از بین می برد را باعث تزلزل خانواده‌ها دانست و گفت: در حال حاضر شخص خانم مولاوری معاون امور زنان ریاست جمهوری و متأسفانه مجلس شورای اسلامی به دنبال تعدیل این قانونند.

رئیس بسیج جامعه زنان از ریاست مجلس شورای اسلامی خواست نسبت به مبانی شرعی حساسیت نشان دهد تا جامعه از مبانی دینی فاصله نگیرد.

اصلانی در خصوص حذف قوانینی مربوط به خروج دختران از کشور نیز اظهار داشت: نمونه‌های بسیاری از خروج دختران جوان بدون اذن پدر نشان می‌دهد که این مسئله آسیب‌های بسیاری را به دنبال دارد.

وی افزود:‌ عموم دختران هم راضی به این مسئله نیستند و عده‌ای هم کاسه داغ‌تر از آش شده‌اند.

رئیس بسیج جامعه زنان گفت: بهتر است مجلس به فکر حذف قوانینی که به صلاح مردم تصویب شده است، نباشد؛ چراکه این قوانین مبتنی بر اخلاق و رفتارهای جمعی است و حذف‌شان قطعاً با واکنش‌هایی از سوی مردم و متدینین مواجه خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ها ؟؟ چیه ؟؟ چون قدرت رو از تو دستتون در میاره ناراحتین؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگجه زنی که به زور در خانواده نگه داشته باشه باعث تحکیم خانواده میشه؟ اون خانواده در واقع پاشیده شده ست و فقط ظاهر خانواده داره!

    • بدون نام

      اگه برعکس این بود هم همین و میگفتین باز ؟؟؟؟

    • بدون نام

      به اون معدود همسران وخانم های با شخصیت بر نخوره.الان زن ها هر غلطی که می خوان میکنن اینم روش....تو ایران زن ها سوار مردها شدن و پدر مردارو در میارن باز میگم منظور اکثر زنها هستند زن ها خیلی پررو و بی حیا شدن....

      پاسخ ها

      • علی

        ظاهرا میگن خشونت علیه زنان ولی تعداد مردانی که به دست زناشون کشته میشن خیلی بالاتر از زنان کشته شده به دست شوهرانشونه. جامعه شده زن سالار و عواقب بدی هم داره که خود خانمها هم به نظرم منطقی نگاه کنن می بینن. متاسفانه مدال طلا و کنفرانس و مسابقه و ... شده ارزش و مادر بودن شده بی کلاسی. وضع زندگی و اخلاق و منش سلبریتی ها و فیلم ها این کار رو کرده. به زندگی خصوصیشون نگاه میکنه آدم حالش بد میشه.

      • بدون نام

        در قرن بیست و یک هر انسانی صاحب زندگی خودشه .اگه منظورت از سوار شدن زنها بر مردها به دست گرفتن اختیار زندگی شخصی خودشونه، آب در هاون می کوبی.دوره برده داری تموم شده

    • بدون نام

      " برای تحکیم پایه‌های زندگی " بهتر است اول جلوی حق داشتن چند زن برای هر مرد را بگیرید ( بلکه از این طریق باعث شوید نه تنها پایه های زندگی اونا محکم بشه بلکه پسران مجرد هم شانس بیشتری برای ازدواج داشته باشند نه اینکه پولدارا چندتا چندتا و فقرا هیچی ! )

      پاسخ ها

      • araz

        تا حالا دیدین مردی بره به زور زن دوم یا سوم رو بگیره؟؟؟ زنها وقتی متاهلند نظرشون اینه که یک زن باید داشته باشند ولی وقتی مطلقه باشن نظرشون عوض میشه و به خودشون حق میدن با مرد متاهل ازدواج کنن. این یعنی بی منطقی. ضمنا زنی که امکان ازدواج با پسرها را نداشته باشه و ازدواج با مردان متاهل رو هم ما جلوش رو بگیریم احتمالا مردان متاهل و پسران مجرد زیادی را به بیراهه و فساد اخلاقی خواهد کشاند. اینها حساب دو دو تا چهارتاست.

      • بدون نام

        اون زنی که زن دوم مردی میشه ممکنه به دلایل مالی این کار رو بکنه یا به دلایل فقر فرهنگی جامعه که بودن زن ها رو بامردهای جوان تر یا مجرد ممنوع کرده.و این وسط مردهای هوسباز حالش رو می برند! برو ریشه های مشکل رو حل کن اگه می تونی

    • امیر

      '''نه‌اینکه روحیه زور و اجبار را که اختیارات مردم را هم سد می‌کند در جامعه رواج دهیم'''
      معلوم نیست این خانم با خودش چندچنده.

    • فوژ

      خانوم های محترم...تحویل بگیریم...از ماست که بر ماست عزیزانم...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردسالاری یک سیستم کهنه و زنها هم به اندازه مردها در ایجاد و تداومش نقش داشتند

    • بدون نام

      همین امثال شما هستین که با این افکار عقب افتاده باعث پایین آومدن آمار ازدواج و سست شدن بنیان خانواده ها میشین! امثال شما اگه دوست دارین برای آب خوردنم می تونین از همسرتون اجازه بگیرین ولی لطفا واسه ی بقیه تصمیم گیری نکنین

    • دم خروس

      "اصلانی در خصوص حذف قوانینی مربوط به خروج دختران از کشور نیز اظهار داشت: نمونه‌های بسیاری از خروج دختران جوان بدون اذن پدر نشان می‌دهد که این مسئله آسیب‌های بسیاری را به دنبال دارد.

      وی افزود:‌ عموم دختران هم راضی به این مسئله نیستند و عده‌ای هم کاسه داغ‌تر از آش شده‌اند."

      :)))

      پاسخ ها

      • ad

        "عده ای"
        :))

    • بدون نام

      اگه عموم دختران راضی نیستند پس مشکل چیه؟ خب اون عموم قبل رفتن از پدرشون اجازه می گیرند بقیه هم که ناخلفند و بی اجازه می خوان برند همون بهتر که برند و مملکت رو بذارن برای شما که بیشتر یکدست و یکرنگ باشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عموم دخترها ناقص عقل بودن رو قبول دارند و اقابالاسر دوست دارند

    • بدون نام

      مرده شور پایبندی زورکی رو ببره
      متاسفم که یه خانوم اینطور به حقوق خانومهای دیگه بی اعتنایی میکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از نظر این خانوم زن ها باید هر جور که شده توی زندگی بسوزن و بسازن تا مردشون بتونه راحت زندگی کنه اصلن زن خلق شده برای زجر کشیدن و تحمل کردن، لعنت به جهل لعنت به هر کسی که میخواد زن مظلوم واقع بشه

    • بدون نام

      ببينم الان اون شوهر نميذاره براي مسابقات مهم يا پژوهش يا سمينار يا هر كار حرفه اي كه اون خانم كلي براش مهمه و زحمت كشيده از كشور خارج بشه بعد اون خانواده بنيانش محكم مي شه اون خانم دلش با اون مرد صاف مي شه عاشقش مي مونه يا چي.....!!!!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • شهاب

        میتونه از حقوقش بگذره (مثل نفقه و مهریه و ...) بعد اجازه آزادی کامل داشته باشه به قول بعضی خانما.

      • بدون نام

        منظور ،ظاهر خانواده ست. حال اینکه درون اون خانواده چه جهنمی برپاست بی خیال!

    • خاصر

      زن بدون مجوز شوهر از کشور خارج بشه ؟!!! این یعنی فساد و هرزگی . خواهشا تصویب نشه این طرح

    • بدون نام

      هی خدا آزادی کی بهت میرسیم اگ ممکنه یکم زودتر دمت گرم

    • بدون نام

      حالا منظور از عموم دختران کدو دختران هست؟ این خیلی مهمه

    • بدون نام

      خدای من اینا دیگه کین!!! ما نخوایم شما از حق خانوما دفاع کنین باید چیکار کنیم؟ طرف یک میلیون رای آورده تو شهر خودش اونوقت برای خروج از کشور نیاز به اجازه ی شوهرش داره؟ اینا اگه خیلی به تقویت بنیان خونواده ها فکر می کنن خودشون برن بچه داری و خونه داری و شوهر داری شونو بکنن، پس خودشون سر کار چیکار دارن؟!! برن واسه اجازه ی خروج از منزل هم از شوهرشون از شوهرشون اجازه بگیرن.

    • بدون نام

      طرح بدیم نیست. خانومه با شوهرش نمیسازه میزنه میره پی زندگیش. مرده هم یه زندگی جدید تشکیل میده.

    • araz

      یا مدل کاملا اسلامی یا مدل غربی. نمیشه که هر جا به نفع خانم هاست از مدل اسلامی تبعیت کرد هر جا به ظاهر به نفعشون نیست از مدل غربی. سربازی، کار سخت (کارگری رفتگری معدن و ...)، حذف نفقه و مهریه، تامین هزینه زندگی بصورت مساوی، دیه مساوی و ... باید برقرار بشه. تو ایران از مدل ایران باستان اسلامی و غربی بصورت ترکیبی استفاده میکنن که این نتیجه اش میشه بی عدالتی و ظلم به مردان. اینکه همه چی وظیفه مرد باشه ولی کوچکترین حقی در تصمیم گیری های کلان خانواده نداشته باشه ظلمه. سیاستمدارانی که حرف از برابری میزنن اینا رو هم در نظر بگیرن منم هم راضی هستم. توی تاریخ همه فمنیست ها برای تبلیغ خودشان و به نفع خودشان کار کردن و در نهایت جامعه رو به زوال اخلاقی کشوندن. اگر اشتغالزایی اینقدر راحته که دم از اشتغال زنان میزنین خوب برای مردان هم اشتغالزایی کنین تا بتونن ازدواج کنن و زندگی یک خانم رو هم بتونن تامین کنن. اشتغال زنان برابر با بیکاری مردان و تجرد قطعی اکثر دختران به دلیل عدم وجود پسر هم کفو خواهد شد و چون تعداد شغل ها در جامعه تقریبا ثابته. حیف نمیشه اینجا بصورت منطقی همه رو توضیح داد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاملا صحیحه
        این نمیشه که پای حقوق که میرسه یک سبد دست بگیری و از همه کشورها هرچیزیش جالب بود گلچین کنی بگی این حقوقو من میخوام خوبه
        ولی پای تکلیف که میرسه بگردی دنبال مزایای جنسیتی و عرفی و قانونی و غیره

        یا به قول اون ضرب المثل
        به شتر مرغ گفتند بار ببر، گفت : مرغم، گفتند : بپر، گفت : شترم

        من همینقدر که حرف سرکار خانم اصلانی را حداقل برای زندگی خودم نمی پذیرم موقع ازدواج هم معتقدم باید دوشادوش کار خانه و بیرون را انجام دهیم

    • بدون نام

      لطفا از طرف همه خانوما حرف نزن

    • بی نام

      پایه های خانواده! اگر راست میگید این قانون رو هم در مورد آقایون اعمال کنید. من نمیدونم چرا هرچی قانون در مورد پایه های خانواده ست باید فقط حق خانما خورده بشه!

    • بدون نام

      چقدرم پایه های خانواده رو قوی کردین با این سیاست های غلط
      این اتفاق دیر یا زود خواهد افتاد چون زور هیچ وقت پایدار نیست اینو تاریخ ثابت کرده

    • علی

      این خانوم بره در حوزه خودش اظهار نظر بده تو این مملکت هر کی می رسه در هر مورد ی نظر می دن الا اون چیزی که مربوط به خودش هست

    • بدون نام

      چقد چرت و پرت
      متاسفانه همیشه یه پای عدم پیشرفت و ظلم به زنا، خود زنا هستن
      اگه راس میگی و باید خانواده تحکیم شه خروج مرد از کشورم منوط به احازه ی زنش کنید
      چطور زن بدون اجازه بره خارج خانواده از هم میپاشه مرد بره نمیپاشه؟

      پاسخ ها

      • araz

        برابری وقتی منصفانه است که همه چیز برابر باشه. مثل اروپا مثل آمریکا. از طرفی کل هزینه زن رو باید مرد بده از طرفی حق نداشته باشه بگه نرو خارج. هر وقت همه چیز رو برابر کردن قبوله. جامعه داره به سمت ظلم و خشونت علیه مردان میره و اینو من نمی گم آمارهای دستگاه های قضایی نشون میده

      • بدون نام

        البته اینکه شما خانه داری زنها و بارداری و بچه داری زنها رو کار نمی دونید و جزء تفریحات سالم به حساب می آورید بسیار جالبه!در غرب خانه داری شغل محسوب میشه

    • بدون نام

      هههه این دیگه خیلی خنده داره که یکی میاد از ظلم به مردان در ایران حرف میزنه زن ها تو جامعه آماده هر کاری هستن هیچ زنی نگفته نمیخواد در هزینه زندگی شریک باشه بیشتر زنان امروز کار می کنن تا پایه های اقتصادی خانواده بچرخه منظورم فقط کارهایی اداری و شهری نیست تا بوده و هست زنان این کشور تو دور افتاده ترین نقاط ایران پا به پای مرد کار کردن اونم کار های سخت تر و طاقت فرسا تر از مرد هیچ ادعایی هم نداشته البته ادعا چه عرض کنم بهش تفهیم شده بوده که باید سنگ زیرین آسیاب باشه کار کنه بچه به دنیا بیاره فرمایشات یه مرد رو که عنوان شوهر داره بر آورده کنه و هزاران مسوولیت دیگه واقعا خیلی رو میخواد که تو این کشور یه کسی بیاد از ظلم به مرد حرف بزنه زن اگه تساوی میگه هیچ ترسی از کار بیرون سربازی پرداخت هزینه های مساوی و غیره رو نداره شما قبول کنین ببینین زن چکار خواهد کرد اگر این تساوی داده بشه مرد ها کلهم اجمعین باید برن مرخصی چون خودتون میدونین تو هیچ کاری حریف زن نمیشین مثل همین کار خارج از منزل که الان گناه بیکاری خودتون رو گردن اشتغال خانم ها میندازین
      برادر آراز دیه مساوی واقعا فکر می کنی هیچ پیدا میشه که از این قانون ذیه نفعی ببره میدونن خون چقدر زن داره پایمال میشه فقط به خاطر تبعیض در دیه
      ترا خدا کمی منصف باشید مغلطه نکنید واقع بین باشید
      اون زن غربی سالها مبارزه کرده تا تونسته استبداد مرد رو بشکنه و مسلما زن ایرانی هم خواستار هست که به همون جا برسه و باور کنید میرسه گلایه شما به سر چشم و تلاش برای رسیدن به اون نقطه هم با خود ما زن ها
      واقعا نمیدونم اگه این دوسال سربازی نبود به چی مینازیدین ما ترس و ابایی ازش نداربم اینو مطمئن باشید

    • بدون نام

      این قانون که اجازه شوهر برای خروج از کشور باید وجود داشته باشه نه تنها باعث تحکیم بنیان خانواده نمیشه بلکه احتمال طلاق و درگیری بین زوجین را زیاد میکنه. یک زن ورزشکار یا محقق که کلی زحمت کشید برای اهدافش باید منتظر اجازه همسرش برای خروج از کشور باشه!!!

    • مهرداد

      ما آقایون هم خواستار این هستیم که مهریه برداشته بشه، نفقه برداشته بشه، هزینه های زندگی مشترک توسط دو طرف تامین بشه ... و همینطور دختران هم باید به سربازی بروند.
      الان کدوم پسر کم عقلی میاد ازدواج کنه؟! با این همه مشکلات اقتصادی این مشکلاتم اضافه میکنین بهش ... بعدش میگن چرا جمعیت رو به کهنسالی میره؟! چرا ازدواج اومده پایین.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سربازی رو که خود سیستم مردسالار بر دوش مردها گذاشته.باعث ایجاد همه جنگها هم مردها و سیستمهای مردسالار هستند و زنها و بچه ها بزرگترین قربانیان جنگها.در ضمن زنها هم سربازی بروند هم از جون خودشون مایه بگذارند و بچه به دنیا بیاورند؟ تا کجا قراره جنس زن رو استثمار کنید؟

      • بدون نام

        زنها نه تنها باید اختیار خودشون رو داشته باشند بلکه اختیار بچه هایی که به دنیا می آورند هم باید با اونها باشه. یعنی اولین تصمیم گیرنده در امور فرزندان باید مادری باشه که اونها رو به دنیا آورده .فرصتهای شغلی و تحصیلی باید برابر باشه.ارثیه و دیه باید برابر بشه.و خیلی حقوق دیگه

      • تین

        سربازی در تمام کشورهای پیشرفته اختیاریه چه برای مرد و چه برای زن. و بله اگر حقوق من در محل کار با مردها برابر باشه من هیچ نیازی به نفقه و مهریه ندارم و از این که دست جلوی شوهرم دراز کنم متنفرم.

    • بدون نام

      به نظر من که خیلی هم خوبه این طرح ، به شرط اینکه شامل تمام خانمها بشه ، چه معنی داره یه خانم هم یه انسان کامله خودش عقل و شعور داره اونوقت اجازه ی خروج از کشورش رو کسی دیگه باید بده !!!

    • مردك عقده اي

      @araz
      به زنها حقوق كاملا برابر داده بشه و در هيج موردي تبعيض قايل نشن اون ملاحظات اسلامي (نفقه و ...) پيشكش امثال شما!

    • بدون نام

      "مدل کاملا اسلامی یا مدل غربی. نمیشه که هر جا به نفع خانم هاست از مدل اسلامی تبعیت کرد هر جا به ظاهر به نفعشون نیست از مدل غربی. سربازی، کار سخت (کارگری رفتگری معدن و ...)، حذف نفقه و مهریه، تامین هزینه زندگی بصورت مساوی، دیه مساوی و ... باید برقرار بشه"
      جناب منصف ،اونوقت دوران بارداري را چطوري با همسرتون تقسيم مي كنين ؟ :))))

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چیزی که عملا امکانش نیست که بحثی هم توش نیست
        باید توافقی صرفنظر کنن یا اگر به شخصیتشون برنمیخوره مزدشو بگیرن

    • رضا

      حالا زن بدون اجازه شوهر میخاد بره خارج چیکار کنه؟؟اگه بحث تحقیقاتی پژوهشی هست که بعید میدونم مخالفتی صورت بگیره...در کل تا زمانی که مرد داره نفقه میده تمکین باید صورت بگیره ...مگه اینکه کلا قوانین رو مطابق قوانین سایر کشور های جهان بزاریم...نمیشه که نصفه نیمه...اگه مطابق اسلام هست که مشخص و روشنه...اگه مطابق با قوانین بین المللی هست بقیه رو هم طبق همون تصویب کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نفقه در برابر کار خانگی زن و بارداری و بچه داری زن بسیار کمه .پس شما باید در برابر این همه کاری که زنها می کنند پول بیشتری پرداخت کنید! زنها در ایران اکثرا دو شغله(خانه دار و بچه دار) و بعضا سه شغله(خانه دار و بچه دار و کارمند) هستند

    • بدون نام

      زن باید کهنه بچه بشوره چه معنی داره بره خارج

    • بدون نام

      یا کلا باید زنان رو از تحصیل و کار و حضور در اجتماع بازدارند یا باید اختیار زندگی زنان به دست خودشون باشه.چطور ممکنه زن شایسته ای که به بالاترین مدارج میرسه از شوهرش اجازه بگیره برای هر کاری؟!

    • امیلی

      نگذارید بدون اجازه خارج شن..زنها خیلی موزی شدن.باور کنید

    • علیرضازمان

      عجب شیرزنیه دمش گرم زنهاپرروترشدند

      پاسخ ها

      • ناشناس

        اسلام قانون هایش مترقی است در تمام قوانینش صلاح و توانایی‌های زن و مرد را در نظر گرفته روش های منحط غ بی به درد خودشان می خورد

    • بدون نام

      وای خدا چقدر بعضی از خانوما خودشون تحویل میگیرن دعای همه ی مرداست الهی که شما همتون برین خارج و در عوض زن های کم توقع وخانواده دوست خارجی هم بیان اینجا ما مردا شمارو واسه چیتون دوست داشته باشیم واسه زبون درازتون یا هر دم بهانه گیریتون شما هم که دم از زن غربی میزنید برید ببینید که زن غربی این کارارو که گفتم با مردش میکنه؟والله. ..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زن غربی کجاش خانواده دوسته .چون چهره زن غربی برای مرد ایرانی جذابه دوست داره چنین توهمی داشته باشه:) وگرنه شما باید بری از طرفهای چین همسر اختیار کنی.بسیار کم توقع و مردذلیل و توسری خور

    • علیرضازمان

      کاربر 15.01 بدون نام میدونستی توپادگانها سوسک هست بعد شب میتونی تواون فصای تاریک و پرسوسک پست بدی
      عمرا گریه ت درمیاد
      اگه این قانون تصویب شه باید مهریه و تفقه و سربازی و انجام ندادن کارهای سخت و.....برداشته بشه
      هرجا اسلام به نفعتون گفته حق شماست هرجا فکرمیکنید به ضررتونه میریدسراغ قانون غرب خیلی دیگه روتون زیادشده
      بشین خونه ظرف شوهرتوبشور توروچه به خارج راستی اونجام سووووووسسسککککک داره هه هه هه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما می دونی وضع حمل(زایمان) چه درد و رنجی داره؟ شما می دونی مغز چیه و باهاش میشه فکر کرد؟

      • تینا

        شما احتمالا یا مسافر زمانید و از عهد قاجار اومدید، یا تحصیلات و شعورتان حتی از یک بچه 4 ساله کمتر است

    • آنا

      حالا ی کار خوب توی این کشور میخواد انجام بشه خود خانما مخالفش شدن؟؟؟از ماست که بر ماست!/اون موقع که قانون تعدیل مهریه تصویب شد خانما معترض نشدن و نگفتن خلاف نصح صریح قرانه؟؟؟حالا که اذن خروج ازکشور میخواد تصویب بشه همه مخالف شدن اونم قانونی که فراگیر نیست ،مگه چند درصد خانما میخوان برن خارج؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اما قانون مهریه فراگیر بودولی کسی معترض نشد
      واقعا از ماست که برماست

    • سولماز

      تحکیم بنیان خانواده با زور و ارعاب یا برده داری جنسی؟ چه خانواده ای! بعد میگن چرا دخترا اینهمه شرط ضمن عقد میذارن برای ازدواج. خب همش از ترس همین بردگیه دیگه.

      پاسخ ها

      • تارا

        به هیچ مردی نمیشه گفت حق طلاق میخوام
        میگه چرا از اول زندگی تو فکر طلاقی
        قانونگذارم خودشه راحت کرده
        میگه خود زن باید شرط بزاره ضمن عقد
        تازه این همه پدرها ادعای دختر دوستیشون میشه
        من تا حالا ندیدم...به این قانون اعتراض کنن
        حداقل بخاطر دخترای خودشونم حاضر نیستن

    • بدون نام

      یه جور میگن مردشور پابندی زورکی ببرن یا تو قرن بیست و یک چنین و چنان انگار واقعا زورکی شوهرشون دادن. نه بابا. خودتون با هم رفیق میشید می برید می دوزید میشینید پای سفره عقد بعد هم ننه من غریبم درمیارید.

    • منوچهر

      اون شوهری که برای رفتن همسرش به بیرون سخت گیری میکنه به قول شما خانم ها دیکتاتوری نمیکنه یعنی احساس مسئولیت میکنه و زندگیش رو دوست داره یعنی نسبت به همسرش بی تفاوت نیست.نمیدونم چرا بعضی ازخانم ها این طورچیزهارو نمیدوند ونسبت به این موضوع هاپافشاری میکنند!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس زنها هم باید بتونن بر شوهرشون سخت بگیرند و رفت و آمدشون رو کنترل کنند.اینکه اختیار دست مرده یعنی زن ناقص عقل فرض شده!

    • اوسا ادر نجار

      *البته بخواییم واقع بینانه (و نه جنسیتی) ببینیم آقایونی هم که تنهایی به خارج میروند همگی در راه تحکیم بنیان خانواده نمی روند.
      *نیاز به خارج رفتن نیست ، بنیان خانواده در همینجا هم بدون مراقبت لطمه می خورد که از جانب صرفا مرد یا زن نیست، هر طرف خیانت یک نفر از جنس مخالف هست پس تقریبا آمار جنسیتی برابر است.
      *قوانین هر کشور در هر راهی قدم بگذارند ، زن و شوهر می توانند در حریم شخصیشان با تضمین های خانوادگی آن را خنثی کنند، پس باید دید چه کسی را برای زندگی با چه ایدئولوژی هایی بر می گزینیم، بعضی ها هم دوست دارند در زندان مجازی یا واقعی زندگی کنند.

    • تارا

      الان همه قانونا به نفع مرد هست
      مرد میتونه در حالی که زن اولشو هنوز طلاق نداده
      زن های دیگه ای رو صیغه کنه

      مردیو میشناسم که واسه انتقام اینکارو کرده
      هم حق طلاق دارن...هم حق دارن کیلویی زن بگیرن
      هم حق دارن ...زنو ممنوع الخروج کنن
      تازه زبونشونم درازه

    • بدون نام

      اگه مرد واقعا به چشم زنش مرد باشه نیاز به قانون و اجبار نیست و زن دوس داره ازش تبعیت کنه اگه نکردم طلاقش میده چه قانون باشه چه نباشه.. فک میکنم مردام دیگه مرد نیستن..دم هر چی مرد ک برا خونوادشون مردن گرم...

    • تینا

      می بینید خانم ها؟ از ماست که بر ماست. قابل توجه خانم علیدوستی که به دنبال وارد کردن زنان در کابینه است. همون بهتر که وزیر زن و مسئول زن نداشته باشیم. آقای علیرضا زمان، سربازی هم در تمام کشورهای پیشرفته اختیاریه و چه مرد و چه زن میتونن درش شرکت کنن. اگر هم ایران فرصت های شغلی برابر و حقوق برابر در کار به خانم ها اختصاص بدهد، به طوری که خانم ها هم بتوانند به صورت برابر خرج خانواده را در بیاورند، هیچکس اصراری به مهریه و نفقه ندارد

    • فاطمه

      همین قانونی که شما ازش به عنوان وسیله ای برای تحکیم خانواده دم میزنی شده مایع اذیت و ازار نمونه های زیادی از مردان میشناسم که از این قانون سو استفاده می کنند....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج