adexo3
۵۷۲۸۷۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

۵ سال حبس در انتظار «گلناره کریم‌ اوا»

دادستان کل ازبکستان از صدور حکم ۵ سال حبس برای « گلناره کریم‌اوا» دختر ارشد رئیس جمهور سابق این کشور خبر داد.

خبرگزاری فارس: دادستان کل ازبکستان از ۵ سال حبس برای « گلناره کریم‌اوا» دختر ارشد رئیس جمهور سابق این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، بخش مبارزه با جرایم سازمان یافته و فساد دادستان کل ازبکستان با انتشار گزارشی در مورد پرونده دختر رئیس جمهور سابق این کشور اعلام کرد: «گلناره کریم‌اوا» در ماه آگوست سال ۲۰۱۵ میلادی به مدت ۵ سال به زندان محکوم شده است.

علاوه بر این در حال حاضر پرونده فساد دیگری نیز نسبت به وی در حال بررسی است.

در تاریخ ۲۴ اکتبر سال ۲۰۱۳ میلادی فساد اقتصادی و مالیاتی شرکت‌های ООО «Terra Group», ООО «Prime Media», ООО «Gamma Promotion» آشکار شد و برای آنها پرونده باز شده است.

در جریان رسیدگی این پرونده ثابت شد که «گلناره کریم‌اوا» به فعالیت گروه‌ سازمانیافته تحت ریاست «ن.صادق‌اف» از سال ۲۰۰۱ و ۲۰۱۲ میلادی مشغول بوده است و وی نیز در سال ۲۰۱۳ میلادی با فردی به نام «رستم مدعمراف» به طور مستقیم در این زمینه همکاری داشته است.

دادستانی کل ازبکستان تاکید کرد که اعضای این گروه سازمان‌یافته تحت کنترل و مساعدت «گلناره کریم‌اوا» از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۳ میلادی مرتکب جرایم مختلف اقتصادی شده‌اند.

از جمله تخلفات این افراد باج گیری از شرکت های مختلف اقتصادی به صورت نقدی، مصادره املاک شهروندان و کارآفرینان، اختلاس و عدم پرداخت مالیات بوده است.

بر این اساس «گلناره کریم‌اوا» بر استناد مواد ۱۶۵، ۱۶۷، ۱۷۹، ۱۸۴، ۲۲۷ و دیگر مواد قانون جنایی ازبکستان متهم شمرده شده است.

جرم «گلناره کریم‌اوا» پس از اعتراف «.صادق اف»، «رستم مدعمراف»، «ش.صابراف» و دیگر اعضای گروه جنایی سازمان یافته‌ به اثبات رسیده است.

بنابه حکم دادگاه تاشکند در امور جنایی از تاریخ ۲۱ آگوست سال ۲۰۱۵ میلادی «گلناره کریم‌اوا» به دلائل فوق مجرم شناخته و به مدت ۵ سال به حبس محکوم شده است.

کل میزان خسارت وارده به منافع دولت و شهروندان یک تریلیون و ۲۷۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون صوم برابر با ۳۱۲ میلیون دلار می‌باشد.

بر اساس اخبار منتشر شده همچنین کریم اوا در ۱۲ کشور خارجی اموالی به ارزش یک میلیارد و ۳۹۴ میلیون دلار، ۶۳ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو، ۲۷ میلیون و ۱۰۰ هزار پوند و ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار فرانک دارا می‌باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج