adexo3
۵۷۴۷۵۵
۱۴ نظر
۵۰۰۸
۱۴ نظر
۵۰۰۸
پ

ابطحی: مردم آنقدر کم حافظه نیستند که احمدی نژاد را قهرمان ملی بنامند

در عهد شباب ما شب‌هاي محرم و صفر به مسجد مي‌رفتيم. پدرم امام جماعت بود و منبري‌ها دهه‌گي منبر مي‌رفتند. منبر دهه گي هم اين جور بود كه هر ١٠ شبِ اين دوماه را يكي منبر مي‌رفت. براي هر دهه يك باني داشت.

محمدعلي ابطحي در اعتماد نوشت: در عهد شباب ما شب‌هاي محرم و صفر به مسجد مي‌رفتيم. پدرم امام جماعت بود و منبري‌ها دهه‌گي منبر مي‌رفتند. منبر دهه گي هم اين جور بود كه هر ١٠ شبِ اين دوماه را يكي منبر مي‌رفت. براي هر دهه يك باني داشت.

باني كسي بود كه پول منبري و پذيرايي مثل چاي و اينها را مي‌داد و مي‌گفت من پول منبري دهه سوم را مثلا مي‌دهم و خودش هم دم در مي‌ايستاد. پدر من نمي‌گذاشت كه باني‌ها منبري را انتخاب كنند. خودش انتخاب مي‌كرد و شرط مي‌كرد اسم باني را نياورد. از اينكه منبري بالاي منبر پيغمبر اسم باني را كه فقط پول داده ببرد، خوشش نمي‌آمد.
باني‌ها گاهي دلخور بودند. دوست داشتند منبري‌اي را دعوت كنند كه با او دوست بودند و بيشتر به دليل اينكه آخر منبر اسم باني را بياورد و ملت هم بفهمند كه باني جلسه حاج آقاي فلاني است.
حالا كه حرف تو حرف است اين را هم بگويم منبر دهه اول محرم معمولا مهم‌تر بود. اولا در شب‌هاي نزديك به عاشورا جمعيت بيشتر مي‌آمد و ثانيا دهه اول ۱۲ شب بود. يعني كسي كه روضه شب عاشورا را خوانده، نمي‌شد كه ماجراهاي روز عاشورايش را كس ديگري بگويد.
القصه يك بار پدرم يك منبري براي دهه اول ماه صفر دعوت كرده بود. منبري از يك طرف به خاطر پدرم نمي‌خواست از باني ياد كند.
از يك طرف مي‌خواست دل باني را به دست آورد. باني هم پيله كه اسم من را بياوريد. در عالم جوجه‌طلبگي و نوجواني اين مساله خيلي برايم مهم جلوه كرد. خيلي وروجك بودم. نشستم پاي منبر.
وقتي روضه‌اش تمام شد، قبل از اينكه منبرش تمام شود با همان لحن روضه خواني گفت خدايا اين مجلس را از امام جماعت محترم و باني عزيز قبول بفرما؛ بعد دعاي رسمي‌اش را شروع كرد. دست‌هايش را بالا آورد وگفت نسالك‌اللهم و ندعوك. احساس كرد كمي اوضاع متشنج شده. شايد پدر مرحومم كه خدا بر درجاتش بيفزايد از پايين منبر نگاه چپي كرده بود.
منبري ترفند شيكي زد تا كلا حواس‌ها پرت شود. نخستين دعايش اين بود كه خدايا آمين گوي بلند، لال نميران. همه با صداي بلند آمين گفتند. بعد در دعاهاي بعدي‌اش با اينكه به خاطر دعاي اولش مردم آمين‌ها را بلند مي‌گفتند، باز هم دوتا دستش را به حركت در مي‌آورد، تا تشويقي شود كه بلند‌تر آمين بگويند. در دعاهايش هم اسمي از باني نياورد. كلا حواس‌ها به سمت ميزان بلندي و آهستگي دعا‌ها رفت.
دعاي باني ماستمالي شد. نمونه‌هاي زيادي در ضرب‌المثل‌ها براي پرت كردن حواس وجود دارد. اين يك نمونه آخوندي‌اش بود.
اخيرا معاون آقاي احمدي‌نژاد را ۱۸ روز به خاطر مسائل مالي دستگير كرده بودند. با وثيقه ميلياردي مثل هر متهم ديگري آزاد شده بود. الهي كه هيچكس به زندان نرود. اما بعد از آزادي چنان بساطي چيدند كه انگاري يك قهرمان ملي آزاد شده است. گوسفند‌ها قرباني كردند. رييس‌جمهور سابق به استقبال آمد. معاون سابق شعارهاي تندي داد. صحبت از سقوط اينها كرد و بعدش هم گفت برويد از زندان‌ها ديدن كنيد.
من كه مثل خيلي‌هاي ديگر بعد از اتفاقات انتخابات ۸۸ دستگير شده بوديم، يادم آمد كه عمده مشكلات آن سال در وقتي بود كه همين رييس‌جمهور، آتش آن قضاياي تلخ را با گفتن خس و خاشاك به معترضين روشن كرده بود، نوشتم اينها جوري حرف مي‌زنند كه انگاري ماجراي كهريزك كه دل رهبري را هم به درد آورده بود در عهد دقيانوس بوده و مرتضوي رفيق بطلميوس.
بلافاصله ماشين تبليغاتي آنها روشن شد كه بقايي چه محكم پشت رييسش ايستاد و من در دادگاه عليه رييسم حرف زدم.

البته با توجه به اينكه همه مشكلات ما از مرتضوي كه يار غار همين‌هاست بود، تعجب كردم، دليل آن مصاحبه‌هاي من را بيشتر از همه آقاي مرتضوي مي‌دانست و بيشتر از آن مردم دليل آن را درك مي‌كردند. بعد از زندان هم كه بارها اعلام كرده بودم من هويتم از آقاي خاتمي است.

اما اينكه رفيق‌هاي جاني و مالي آقاي مرتضوي بگويند من به دلايل ضعف هايم آن تحليل‌ها را در دادگاه كردم، فقط يادآوري آن منبري است كه مي‌گفت آمين گوي بلند، لال نميران.

همه اين تبليغات و بارگذاري صدباره دادگاه من در كانال‌هاشان به خاطر آن است كه زندان بقايي را با زندانيان دوران رياست خودشان مشابه‌سازي كنند. آقاي مشايي هم به من خطاب كرده كه مستضعف هستم. قبول دارم. هيچكدام از دستگير‌شدگان ۸۸ اصلا به خاطر مسائل مالي نبود. همه مان از اين لحاظ مستضعف بوديم.

الان هم اعتقاد من اين است كه تمام سر وصداها و تمركز روي دادگاه من و قهرمان بازي سياسي و بد وبيراه گفتن به حكومت همه براي اين است كه ذهن مردم را از مسائل مالي دور كنند.
بي توجه به اينكه دلخوري‌هايي كه بين مردم و بخشي از حكومت پيش آمد به خاطر رياست‌جمهوري آقاي احمدي‌نژاد بود و بي‌مبالاتي‌هاي مالي.مردم اينقدر كم‌حافظه نيستند كه آقاي بقايي و احمدي‌نژاد را قهرمانان ملي بدانند.آمين گوي بلند، لال نميران.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فعلا که مردم هنوز آقای احمدی نژاد رو دوووووس دارن

    • مهدئ

      واسه ما که قهرمان المپیکه اونم ژیمناستیکش

    • بدون نام

      قهرمان ملی ؟؟؟؟؟؟ هههههههههههههههه

    • بدون نام

      شماها که خوبید واهل مسجد و نمازید برای کشور برای بیکاری برای فقر و گرانی چکار کردید

    • بدون نام

      احمدی نژاد برای ما خیلی بیشتر از یه قهرمان ملیه

    • بدون نام

      اقای ابطحی مردم شیرین کاری های جنابعالی در سال 88 را فراموش نکرده وهمینطور عضویت شما در حزب باد را بیاد دارند.

    • ستاره

      احمدی نژاد یه مرد واقعی بود یک ابر قدرت .وقتی میرفت تو امریکا تو سازمان ملل فاتحه ی همه امریکا واسراییل رو میخوند به همه شون توهین میکرد می اومد.یک نفر جرات حرف زدن نداشت.امااااا اقای محترم.... همون دفعه ی اول همه چی رو به باد داد.اون از انرژی هسته ای .....لطفا انقدر خودخواه نباشید

    • میلاجردی

      اینها نشانگر حقارت افرادی مثل شماست .دکتر احمدی نژاد محبوبترین ریس جمهور تاریخ ایران است

    • بدون نام

      اگه احمدی نژاد نبود خیلی ها مثل قبل توکپرزندگی می کردن الاغ سوار بودن چه میفهمیدن ماشین چیه خانه چیه

    • مهدئ

      بخدا کپر ازخونه های مسکن مهر اطمینانش بیشتره

    • اریوبرزن

      کاربر ستاره: اقای احمدی نژادمیرفت سازمان ملل سخنرانی میکرد ولی برای صندلیهای خالی!!!!!

    • بدون نام

      ماکه منظورشماراازاینهمه روضه نفهمیدیم اگراحمدی نژادنبود مردم معنای خدمت رانمی فهمیدندخدمتی که ازاول قولشو داده بودند ولی بخاطرجنگ و...به تعویق افتاداگر پیمانکاران مسکن مهر سواستفاده کردند به شخص رییس جمهورربطی نداردبهترازاختلاس های میلیاردی بود!سرریزخزانه را میریخت برای اشتغال محرومین تادانه درشت ها وآقازاده ها غرق نشند که به مزاقشون خوش نیامد وهنوزم ازاون همه دست ودلبازی بیت المال برای صاحبان واقعیش گیج میزنند

    • بدون نام

      اریوبرزن : سخنرانی برای صندلی های خالی شرف داشت به لبخندها و درآغوش گرفتن هایی که عزت و شرف و هسته ای کشور رو بر باد داد

    • لیلا

      زنده باد بهار، زنده باد احمدی نژاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج