۵۷۶۰۹۰
۲ نظر
۵۰۱۳
۲ نظر
۵۰۱۳
پ

هشدار ایزدی ها به نیروهای وابسته به بارزانی

در سومین سالگرد اشغال شهر سنجار توسط گروه تروریستی و تکفیری داعش، ایزدی های بازگشته به این شهر، با حمله به سازمان خیریه وابسته به حزب تحت ریاست مسعود بارزانی هشدار دادند که باید نیروهای حزب دمکرات کردستان عراق منطقه سنجار را ترک کنند.

خبرگزاری ایرنا: در سومین سالگرد اشغال شهر سنجار توسط گروه تروریستی و تکفیری داعش، ایزدی های بازگشته به این شهر، با حمله به سازمان خیریه وابسته به حزب تحت ریاست مسعود بارزانی هشدار دادند که باید نیروهای حزب دمکرات کردستان عراق منطقه سنجار را ترک کنند.

شماری از کردهای ایزدی ساکن در ارتفاعات سنجار ، با برپایی راهپیمایی به سوی سازمان خیریه بارزانی حرکت کرده و به آنها اعلام کردند باید پرچم اقلیم کردستان عراق را پایین آورده و منطقه را ترک کنند، در غیر اینصورت به آنان حمله خواهد شد.

این در حالی است که رسانه های وابسته به حزب دمکرات کردستان عراق مدعی شدند سازمان خیریه بارزانی که وابسته به حزب دمکرات کردستان عراق تحت رهبری مسعود بارزانی است هنگام کمک رسانی به آوارگان ایزدی از سوی نیروهای پ.ک.ک و شماری از ایزدی ها مورد حمله قرار گرفته اند.

شفا سنجاری یکی از فرماندهان زن ایزدی موسوم به (ی.ب.ش) در خصوص این راهپیمایی به خبرنگار ایرنا در اربیل گفت: آنچه اتفاق افتاد هیچ ارتباطی با سازمان خیریه ندارد، بلکه راهپیمایی به مناسبت سالگرد فاجعه سنجار بود.

وی افزود: تنش هایی در جریان راهپیمایی بین شماری از جوانان ایزدی و نیروهای وابسته به حزب دمکرات کردستان عراق روی داد که اگر دخالت نمی کردیم ، به این نیروها حمله می کردند و همه آنها را می کشتند.

به گفته این فرمانده زن ایزدی مردم سنجار امروز خواستند یادی از جنایت سنجار توسط داعش بکنند، اما نیروهای حزب دمکرات کردستان عراق مانع آن شدند، در نتیجه این درگیری ها مردم از نیروهای حزب دمکرات کردستان عراق خواستند منطقه را ترک کنند.

درارتباط با حضور نیروهای حزب دمکرات کردستان عراق در سنجار که بالغ بر 9 هزار تن هستند و گویا قصد حمله به نیروهای ی.ب.ش را دارند وی اظهار داشت: حزب دمکرات کردستان عراق نیروی 9 هزار نفری اینجا ندارد و نیروهایی که هستند همه اعراب و نیروهای این حزب در دهوک و اربیل هستند که به اینجا آورده شده اند و هیچ کرد ایزدی حاضر نیست در صفوف این حزب بجنگند و آنچه رسانه های حزب دمکرات مدعی آن شدند که گویا ما قصد حمله به آنها را داشتیم، صحت ندارد.

در خصوص هشدار حزب دمکرات کردستان عراق به نیروهای ایزدی برای ترک ارتفاعات سنجار نیز شفا سنجاری گفت: حزب دمکرات کردستان عراق خوب می داند ما ارتفاعات سنجار را ترک نمی کنیم و اگر قصد درگیری هم داشته باشند با قاطعیت پاسخ آنها را خواهیم داد.

رهبران کرد ایزدی بعد از اشغال شهر سنجار توسط گروه تروریستی و تکفیری داعش که منجر به کشتار ایزدی ها توسط داعش شد، حزب دمکرات کردستان عراق را مسئول عدم دفاع از خود دانسته و بعد از آن روابط کردهای ایزدی با حزب بارزانی به شدت به تیرگی گرایید.

در مقابل حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) با حضور در منطقه اقدام به سازماندهی کردهای ایزدی برای دفاع از خود در مقابل داعش تحت عنوان نیروهای ی.ب.ش کرد که این نیروها اکنون در حال افزایش بوده و در ارتفاعات سنجار مستقر شده اند.

نیچروان بارزانی نخست وزیر دولت اقلیم کردستان عراق در سومین سالگرد اشغال سنجار توسط داعش در سخنانی با اشاره تلویحی به عدم مقاومت نیروهای پیشمرگه در این شهر به هنگام حمله داعش اظهار داشت: نیروهای پیشمرگه سلاحهای لازم را برای مقاومت در مقابل داعش نداشتند و لذا نتوانستند در مقابل این حملات مقاومت کنند.

وی افزود: آنچه بر سر ایزدی ها آمد جنایت بشری بود و ایکاش می توانستیم مانع از وقوع این جنایت شویم.

مسعودباررانی در جریان یورش برق آسای داعش در ژوئن 2014 ، هنگامی که دولت عراق از وی درخواست ورود به جنگ علیه این گروه تروریستی کرد، به صراحت اعلام کرد که این جنگ شیعه و سنی است و در آن دخالت نخواهد کرد. در همان روزها نیروهای پیشمرگ بیشتر مناطقی را که در کنترل داشتند، بدون مقاومت ترک کرده و اهالی بی دفاع این شهرها از جمله سنجار را با گروه وحشی داعش رها کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      عجب نمک نشناس ایی

    • بدون نام

      دزود بر ایزدی ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج