۵۷۶۸۲۰
۸ نظر
۵۰۰۵
۸ نظر
۵۰۰۵
پ

ظریف به موگرینی: ترامپ، دنبال نابودی برجام است

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار نماینده عالی اتحادیه اروپا با اشاره به مشکلاتی که آمریکا در راه اجرای برجام ایجاد کرده است اظهار کرد: دولت جدید آمریکا به دنبال آن است تا نگذارد جمهوری اسلامی ایران از منافع برجام استفاده کند و این نقض متن برجام به شمار می‌رود. آقای ترامپ تلاش می‌کند به هزینه ایران برجام را از بین ببرد و اروپا لازم است در این خصوص هوشیار باشد.

خبرگزاری ایسنا: در دیدار نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور سیاست خارجی و امنیتی با ظریف مسائل مربوط به اجرای برجام، روابط دوجانبه ایران و اتحادیه اروپا و اوضاع در منطقه مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به مشکلاتی که آمریکا در راه اجرای برجام ایجاد کرده است اظهار کرد: دولت جدید آمریکا به دنبال آن است تا نگذارد جمهوری اسلامی ایران از منافع برجام استفاده کند و این نقض متن برجام به شمار می‌رود. آقای ترامپ تلاش می‌کند به هزینه ایران برجام را از بین ببرد و اروپا لازم است در این خصوص هوشیار باشد.

ظریف همچنین با اشاره به آزمایش‌های موشکی کشورمان و نیز پرتاب ماهواره علمی سیمرغ و عدم مغایرت این اقدامات با قطعنامه ٢٢٣١، از بیانیه اخیر سه کشور اروپایی که به طور مشترک با آمریکا صادر شد، انتقاد کرده و آن را حرکتی در مسیر اشتباه توصیف کرد.

موگرینی هم ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و شرکت در مراسم تحلیف دکتر روحانی گفت: جامعه بین‌الملل منافع مشترک با ایران در خصوص اجرای برجام دارد. اتحادیه اروپا قاطعانه از برجام حمایت می‌کند و این موضع مشترک تمامی کشورهای اروپایی است. مواضع اتحادیه اروپا در این زمینه روشن است و ما تلاش داریم تا آمریکا را هم در برجام کنار خود داشته باشیم.

وی تاکید کرد همه ما نیازمند اقدامات خردمندانه و متناسب هستیم.

در این ملاقات همچنین بر گسترش همکاری‌های ایران با مجموعه اتحادیه اروپا در حوزه‌های مختلف و به ویژه حوزه‌های اقتصادی تاکید شد.

این مقام ارشد اتحادیه اروپا در جریان سفر یک روزه خود به ایران طبق برنامه‌ای اعلام شده با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس‌جمهور و علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل دیدار می‌کند.

وی صبح روز شنبه نیز با کمال خرازی رییس شورای راهبردی روابط خارجی دیدار کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرگ بر امريكا

      پاسخ ها

      • محمد حسین

        ببین دوست عزیز من نظر شما را لایک هم کردم اما شما هم خواهشا متوجه باشید دادن این شعار نه خاصیتی برای ما داره نه وجهه خوبی برای مملکت. اگر فایده داره فوایدش را بگید که ما هم بیاییم وسط خیابون بگیم

    • بدون نام

      التماس کن النماس کن ای وای برما با این دیپلماسی التماس

    • بدون نام

      اون وقت که لبخند می زدی فکرشامس کردی توازچی می ترسی ماکه اب ازسرمون گذشته مرگ یبارشیون هم یک بار ول کن وزارت خارجه رابرواصفهان پیرشدی باج دادید کلاه هم دادید ی قورت ونیم هم بالاش بدید درود برسپاه

    • بدون نام

      ببینید چقدر ذلیل شدیم که از ترس به هم خوردن برجام دارن به یه زن التماس میکنن که جلوی این کارو بگیره

    • محمد

      برجام مگر چه فایده ای داشته که اینها هی برجام برجام می کنند.

    • ستایش

      یک نفر با چند تا اسم این پیامهارو گذاشته...واقعا برید بمیرید با این سطح پایین سیاست..خدا را شکر دولت کار خودشو میکنه اگه میبایست به این حرفا توجه کنه فردا تحریم .پسفردا جنگ .روز بعدش هم اوارگی مردم به کشورای همسایه

    • بدون نام

      ایکاش برجام بزودی از بین بره
      ما که هیچ بهبودی در وضعیت ندیدیم
      احتمالا ژنهای خوب منفعت بردن
      برای ما که هر روز بدتر از دیروزه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج