۵۷۷۲۵۶
۴۷ نظر
۵۱۶۳
۴۷ نظر
۵۱۶۳
پ

تن فروشی مردانه در قالب زندگی با زنان مسن

تن فروشی از جمله آسیب های اجتماعی است که کم یا زیاد در تمام جوامع وجود دارد و اسم آن که می‌آید، معمولا در ذهن افراد تصویر زنانی شکل می‌گیرد که کنار خیابان ایستاده اند.

روزنامه قانون نوشت: این شاید حکایت این روزهای بسیاری از مردان ایرانی باشد که از زنان خدمات می‌گیرند و سکوت می‌کنند. شاید حتی با یکی از این زنان ازدواج کنند و در دل آرزوی مرگ او را داشته باشند. شوخی نیست، می شود مثل سایر مسائل از آن دستمایه خنده بسازیم اما مردان تن‌فروش این روزها کم نیستند، فقط در سایه نام «مرد» و پشت نگاه زنانه به این آسیب پنهان مانده‌اند.

«فریدون صمدزاده» جامعه شناس، می‌گوید: برخی از مردان به واسطه تمایلات خاص‌تر، به همراهی زنانی که بزرگسال هستند، گرایش دارند اما آن دسته از مردان که چنین گرایشی ندارند، خواستار طی کردن راه صد ساله در یک شب هستند؛ چراکه تصور می‌کنند روزهای جوانی‌شان در گذر است، بی‌آنکه به جایی رسیده باشند یا قرار باشد که به جایی برسند.

شاید حتی قصد ازدواج نداشته باشند اما امکانات و رفاه و وضعیت مالی مناسب می‌خواهند. با این مزایا برای خود شخصیت می‌خرند و مقصر نیستند، حتی نگاه بهترین خانواده‌ها نیز در حال حاضر به مردانی که وضعیت مالی خوبی دارند، بهتر است.
عده ای از جوانان ایرانی در حالی از این راه برای خود روش درآمد ساخته‌اند که نمی‌توان به آن‌ها گفت چرا کار نمی کنی؟ آخرین آمارها از نرخ بیکاری در سال گذشته، نشان می دهد که ایران با بیکاری ۱۲.۴ درصدی جمعیت فعال خود مواجه است.

یکی از دلایلی که باعث می شود روابط مردان با زنان مسن تر از خودبه چشم نیاید، این است که مردان نسبت به زنان افسردگی کمتری را در این موضوع تجربه خواهند کرد. زنان ترس از رها شدن دارند، به واسطه توان بدنی ضعیف، قدرت مقابله با مردان را ندارند و قرار گرفتن در سراشیبی 30 تا 40 سالگی، به ترس آن‌ها دامن خواهد زد.
وضعیتی که موجب شده برخی مردان جوان قید گشتن به دنبال کار، خط کشیدن دور آگهی‌های روزنامه و حرص خوردن و بیکار ماندن را بزنند و راهی را انتخاب کنند که به نظرشان آسان‌تر است. چشم‌شان را ببندند و همه چیز را ندیده بگیرند و اجازه بدهند پول، راه خود را به حساب‌شان باز کند. هدفی که وسیله را برای آن‌ها توجیه کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینکه مردی با زنی مسن تر از خودش ازدواج کنه تن فروشیه؟ آخه اکثریت قریب به اتفاق زنها با مردهایی مسن تر از خودشون اردواج می کنند!! یا زنهای زیادی به دلیل ثروت مردان با انها ازدواج می کنند. فکر کنم این خانم معنی تن فروشی رو نمی دونه!خیلی هم دیدگاههای مردسالارانه ای داره.معدود مردانی که به معنی واقعی کلمه تن فروش محسوب میشن معمولا با زنهای با کلاس و پولدار می چرخند.نه مثل اکثریت زنهای تن فروش که مجبورند با هر مرد کثیف و پیر و داغونی رابطه داشته باشند.تن فروشی از فرودستی زن نسبت به مرد میاد.از فرهنگ مردسالار .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه ازدواج کنن که مشکل نداره مسئله اینه که بعضیا واسه مدت کوتاه تن به این کار میدن که خب اونم یه جور تن فروشی به حساب میاد حالا اینجا هم میخوای تو سر زنها بزنی؟ کی گفته زن تن فروش میره سراغ یه آدم داغون؟ مگه مرد داغون و بدبخت پول داره که کسی بره سراغش؟

      • بدون نام

        در متن از ازدواج مردان جوان با زنان مسنّ پولدار گفته شده .کی اینجا زد تو سر زنها؟! بله تن فروشی انواع داره و خیلی از زنان با مردان طبقات پایین و در ازای پول ناچیزی همراه میشن و به هر خفت و حقارتی هم تن میدن

    • مهدئ

      پیرزن پولدار سراغ ندارید؟:)

    • بدون نام

      ولی به عنوان یک پسر جوان ایرانی اینو باید بگم بنده توی دختران نسل امروز چندتا چیز رو ندیدم (با توجه به جامعه اماری و اشنایی خودم): پول، صبر، وفاداری، مهربانی و صداقت و ...
      و جالبه همه این‌ها رو در دختران مجرد یا مطلقه و .... که از خودم سال‌ها بزرگترم بودن دیدم،
      میخام اینو نتیجه گیری کنم، بیخود پسرای جوان رو از ازدواج های اینجوری نترسونید، اونا گاهی خوشبختی برات میارن که هیچکس دیگه‌ای نمیتونه....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا حرف اینه که با پولشون خوشبختی میآرند

    • بدون نام

      مرگ بر من و تو كه بي حيايي رو تبليغ ميكنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخ. چه ربطی داره؟؟؟ البته تقصیری ندارید چون عادت تون دادند منشا هر مشکلی که بخاطر سیستم مریض بوجود اومده رو خارج از کشور بدونید.
        اتفاقا شبکه من و تو از نظر اخلاق و انسانیت و انصاف بسیار سالم تر از رسانه میلی ماست...

    • یزدی

      خوب پول اون زن بیوه برسه به بدست یک مرد که باهاش زندگی کنه بهتره یا اینکه بعد از مرگش دولت تصاحب کنه ؟!!!
      البته اشتباه نشه . اکثر بچه های تهرون و جاهای دیگه تن پرور هستند وگرنه کار زیاده توی مملکت . شما بیا استان یزد کار فراوون گیر میاد توی کارخونه ها ، ولی چون شما با گرما و کویر نمیتونی بسازی نمیای !! دوست داری بری توی پارک لاله زار و... الکی خوش باشی !! چاره بیکاری مهاجرت هست .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من میام میشه لطفا برام یه کار پیدا کنی

        چهل ساله
        مترجم زبان

      • بدون نام

        برو پی کارت بابا بچه های تهرون خودت چی هستی که قضاوت میکنی

      • بدون نام

        زن بیوه مگه بچه و خواهر برادر نداره؟ چقدر بعضیها زندگی انگلی دوست دارند!

    • بلالی

      اتفاقا معرفت مسنها بیشتر است.
      دختران امروزی زیر سی سال نه هنر،نه پول،نه شغل،نه ادب دارند .تنها چیزی که دارند انواع دوست پسر و اشنایی با انواع وسایل ارایشی و کانالهای تلگرام و سریالهای ترکی است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاش یاد بگیریم کمتر قضاوت کنیم.

      • بدون نام

        بالای سی سال مسن محسوب میشن تو ولایت شما؟! حالم از مرد پولدوست بهم می خوره

    • بدون نام

      الان این چه ربطی به شبکه منوتو داش؟

    • آرش

      این یه چرخه هست این خانم پولدار مسن که با یه مرد بی‌پول جوان ازدواج میکنه خودش یه خانم جوان بی‌پول بوده که با یه مرد مسن پولدار ازدواج کرده بعد شوهر مسن ایشون پیر شده مرده ایشون هم سنش رفته بالا و کلی ارث بهش رسیده حالا به تلافی ازدواج با یه مرد مسن زمانی که جوون بوده میره با یه مرد جوون ازدواج میکنه مرد جوون هم که پول نداره با این خانم مسن پولدار ازدواج میکنه بعد این خانم مسن که پیر شد مرد کلی ارث به این مرد جوون که حالا مسن شده میرسه ایشون هم میره به تلافی ازداوج با یه خانم مسن وقتی خودش جوون بوده با یه دختر جوون که پول نداره ازدواج میکنه دختر جوون هم که پول نداره و دنبال پوله با این مرد مسن ازدواج میکنه و... همینطور این داستان ادامه داره :|

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نظریه ات جالبه

      • بدون نام

        آفرین خوب گفتی !

      • بدون نام

        خیلی مواقع منظور از زن مسن یا پیرزن لزوما زن پیر نیست .گاهی زنی که با مردی ده سال کوچک تر از خودش باشه رو هم پیرزن و زن مسن می دونند!! وگرنه به ندرت پیش میاد مردی با زنی هفتاد هشتاد ساله ازدواج کنه

      • بدون نام

        روشن‌شدیم‌آرش‌خان

      • بدون نام

        :)

    • بدون نام

      واقعا درده. من خودم یک نمونه در رستوران دیدم به وضوح خانومه دو برابر سن داشت بسیار شیک پسره هم مثل بره دنبالش می رفت هیچ حسی تو چهره پسره نبود و خانومه چهره اش برق می زد.
      اما همین حالت برای چه دختران معصومی که دائم در حال رخ دادنه...مسئولین کی قراره یه کاری کنن خدا میدونه...

    • مریم

      منظور متن ازدواج نبود هاااااا
      ولی خوبه روش خوبیه
      گهی زین به پشت گهی پشت به زین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در متن مشخصا از ازدواج مردان جوان با زنهای پولدار و مسن تر از خودشون گفته شده

      • بدون نام

        زن.پولدارکه.نمیادمال.وامولشوب توبده تازه بیشترهم حواست بهت هست ک بهش نارونزنی

    • بدون نام

      "قرار گرفتن در سراشیبی 30 تا 40 سالگی، به ترس آن‌ها دامن خواهد زد."
      همین یک جمله کافیه که بی اعتباری این متن رو متوجه بشیم.
      افسوس به حال جامعه ای که چنین کارشناسانی!!!!! داره!

    • بدون نام

      به چیز دیگه هم بگم در مورد این مثلا کارشناس که چقدر نااگاه و بیسواده: پیامبر اکرم (ص) و حضرت خدیجه .
      چیزی هست به اسم عشق که مطمئنا این مثلا کارشناس هیچ درکی ازش نداره.ازدواج الگو نداره - هزاران مورد برعکس هم هست که دحتر سالها کمتره سنش.
      بره مطالعه کنه ایشون و کمی خودشو ارتقا بده به لحاظ فکری.



      در ضمن دختر سی ساله مسن نی! توی کامنتها نوشتید مسن! سی همون 29+1 هستشا! ریحانا !!! باران کوثری،پریناز ایزد یار ، طناز طباطبایی و............... اینا مسن هستن مثلا ؟؟؟؟ مسن 50-60به بالاست عزیزم.
      زمان قاجار که نی.اون زمان ده سالگی شوهر میکردن تا سی سالگی هشتصد شکم زاییده بودن که مسن محسوب میشدن .نه الان که فقط توی روستاها زیر 25 سال ازدواج میکنن!

      پاسخ ها

      • سلی

        دمت گرم گل گفتی

    • بدون نام

      11:11بخدا توایران بوده وهیچ ربطی به من وتو وآمریکا وانگلیس وداعش نداره

    • بدون نام

      أكثريت دخترا از أسمون افتادن نسبت به پسرا شك دارن حقير كردن و گارد گرفتن برا پسرا چون فكر ميكنن همين الان بخوتش مثل لولو هستيم خلاصه

    • بدون نام

      حضرت محمد هم با حضرت خديجه ازدواج كرد كه هم پولدار هم مسن بود مگه چه اشكالي داره هميشه بوده اينجوري ،چيز عجيبي نيست

    • بدون نام

      این هم از جوانان دولت تدبیر و امید !!!!!!!!!!

    • بدون نام

      واقع بين باشيد سي سال به بالا شايد ظاهر بعضي ها خوب بمونه ولي از نظر سلامتي و بقيه شرايط بدني قطعا تو سراشيبي هست آدم ،اصلا پير نيست سي سال ولي ترس هايي رو از خيلي شرايط بوجود ميآره كه يه نيمه از عمر گذشت اين خودش تو تصميمات بي تاثير نيست ولي تجربه اطرافيان ميگه خانم ها با كوچكتر تا جايي كه ممكنه ازدواج نكنن هميشه ترس دارن اينا حتي اگر بينشون عشق باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگه مردان بالای سی سال چنین مسائلی ندارند؟ نکنه مردان دو برابر زنها عمر می کنند و ما خبر نداریم؟

    • بدون نام

      بهتره سن مرد از خانمش کمی بزرگتر باشه مثلا بین 3تا 6سال

    • وحید

      منم حاضرم با یه خانم بزرگتر از خودم که خونه داشته باشه ازدواج کنم 30سالمه مجرد از تهران. نبوووووود؟

    • بدون نام

      به کاربر 17:58
      بنده با توجه به کامنت خامی که گذاشتید فکر میکنم شما دید و اطلاعات صحیحی ندارید - بهتره مقداری مسائل پزشکی رو مطالعه بفرمایید و متوجه بشید مواردی که فرمودید مربوط به 42-43 سال به بعده -افراد به طور طبیعی خیلی بیشتر از 60 عمر میکنن بنابراین سی نیمه ی دوم زندگی نیس- مثلا تفاوت 28 با سی درچیه از لحاظ سلامت؟؟؟؟ یا مثلا 27 با سی؟؟؟؟ به نظر بنده یه نوزاد یه مادر سی ساله ی تحصیلکرده و اگاه داشته باشه خیلی براش مفیدتره تا یه مادر 20 ساله داشته باشه که هنوز حتی خودشو پیدا نکرده و چیز زیادی از دنیا نمیدونه با توجه به سنش.
      این همون تفکریه که دختر 15 ساله رو شوهر میده و وقتی سی رو رد کرد به شوهرش اجازه ی زن دوم و صیغه میده . به هر حال طرز فکر امثال شمارو که نمیشه عوض کرد منتها با نگاهی به نوع زندگی مردم در شهرهای بزرگ میتونیم متوجه بشیم افرادیکه مثل شما دچار ناآگاهی هستند خیلی زیاد نیستن خوشبختانه:)
      برای مردم نسخه نپیچید.هر چیزی که صلاح میدونید فقط و فقط مجازید در مورد زندگی خودتون به کار ببرید.:)

    • بدون نام

      دوستم معلم كه درآمد داره و سالها كار كرده بود با پسري كوچكتر از خودش نزديك به ٧سال ازدواج كرد حالا يه بچه هم دارن تازه آقا ميره سركار ولي خانم بيچاره هم كار هم بچه داري هم ترس كه شوهرش همه جا جوان تر از منو ميبينه حالا هر روز يا برا شوهرش تولد ميگيره يا سالگرد ازدواج يا آشنايي يا هر مراسمي ولي بازم ته دلش بقول خودش آشوب همه اش حسرت ميخوره كاش زن يه پيرمرد بودم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه همچین زنی واقعا وجود داره و داستان نساختی باید بگم بهتره کمی به خودش احترام بگذاره . زنی که کار میکنه دیگه نباید نگران "سایه سر" باشه و حتی آرزو کنه با یه پیرمرد که دو روز دیگه می افته می میره ازدواج کرده بود! معمولا اونهایی که کار و درآمد ندارند حاضر میشن با هر مردی ازدواج کنند

      • بدون نام

        ازدواج هم قرار نیست حتما تا دم گور ادامه داشته باشه .مگه همین زنهایی که با پیرمرد ازدواج می کنند نمی دونند مجبورند بیشتر عمرشون رو تنها سر کنند و تازه قبلش شوهر پیر و بیمارشون رو تیمار کنند؟ به هر حال آدم یا برای اینکه عاشقه ازدواج میکنه یا برای اینکه تنها نمونه یا برای اینکه یکی تامین مالیش کنه! به نسبت هر کدوم از این دلایلی که باعث ازدواج میشه شوهر هر زنی با دیگری متفاوته!

    • بدون نام

      جامعه ای که فریدون صمد زاده بخواد مشکلاتش رو تحلیل کنه،باید به حالش گریست!!!دیدگاه کاملا مردسالارانه وجنسیتی داره.کارشناس محترم جامعه ما با شتاب وسرعت در حال تغییره ومنتظر نظرات جنسیت زده کسی نمیمونه،چه دوست داشته باشین یا نه تغییرات خودشو تحمیل میکنه.کمی دیدگاه های سنتی سن بالا وسن پایین رو کنار بذارید وبا واقعیتهای امروز کنار بیایید.

    • بدون نام

      اين اسمش تن فروشي نيست
      اجاره دادن بالا خانه ست

    • بدون نام

      چند ماه پیش به باغ بانوان رفتم دختری جوان بود تقریبا همسن وسال خودم داشت باغبانی میکرد شاخ و برگ اضافی گل ها رو می چید .برام یه خورده عجیب بود که داره باغبانی میکنه چون اکثرا خانمهای میانسال اونجا باغبانی میکنند و یا تمیز میکنند . رفتم جلو خسته نباشید گفتم بنده ی خدا شروع کرد به درد و دل کردن دختر متولد 71 بود در 16 سالگی ازدواج کرده بود با یه پسر متولد 60.
      دو تا بچه داشت . 8 ساله و 2 ساله میگفت دارم طلاق میگیرم
      چون شوهرم با دختر دایی ش ارتباط داره.میگفت مجبورم کار کنم.
      باور کنید خیلی درداور بود.تو این سن دختر داغون بود با اینکه زیبا هم بود ولی داغون داغون
      این نویسنده هم که همچین نسخه ای پیچیده که حتما پسر باید بزرگتر باشه. کاش یه خورده عقلانی تر نظر میداد
      الان دیگه همه در فامیل و آشنایان دیدن از این چور چیزها
      که بزرگتر بودن پسر حتما ضامن خوشبختی نیست
      الان این دختر 11 سال کوچکتر از شوهرش بود.پس باید قاعدتا خوشبخت می بود.
      پسری که اهل زندگی و خانواده دوست نباشه حتی با وجود شرایط ایده ال همسرش مثل سن و.... اخر خود واقعیش نشون میده مثل همین با وجود داشتن دو بچه با دختر فامیلشون ارتباط داره.
      تقریبا فکر کنم اکثریت افراد عاقل این نظر دارند که شعور و انسانیت ربطی به سن نداره

    • بدون نام

      واقعیت های امروز:1- ورود بی حساب وکتاب دختران به دانشگاهها ودرس خواندن در رشته های بدرد نخور وبی سروته باعث شده این دختران پس از فراغت از تحصیل بدنبال مردان تحصیلکرده باشند که البته به نسبت دختران در جامعه وجود ندارد واین باعث بالارفتن سن ازدواج دختران می شود
      2- تربیت های خانوادگی غلط هم درمورد دختران وهم پسران ....پسرها راحت طلب وتن پرور ودختران متوقع والبته خانوادها تجمل گرا وهم چشم
      3- آمار بالای بیکاری ونبود اشتغال ،مشکلات فراوان اقتصادی،فقر،فساد در تمام زمینه ها،نبود امنیت اجتماعی وفرهنگی
      4- بی فکری، بی تدبیری وبی خیالی بالای مسولان ومدیرانی که یا بفکر پرکردن جیب خودشان هستند ویا بفکر عکس سلفی گرفتن با دیپلمات خارجی


      والبته بحث وصحبت در مورد مشکلات از حوصله این مطلب که چه عرض کنیم ........خارج است
      متاسفم برای خودمان...

    • یوسف

      دوستان بنده 50 ساله و چون اینجا کسی کسی را نمیشناسه معمولا خانمها مخصوصاً جوانترها تمایل معاشرت زیادی با من دارند متاسفانه چندسالی ورشکسته هم هستم ماشینم ندارم ولی خانمها نسبت بهم لطف دارند با این حال ترجیح میدم با خانمهای هم سال خودم معاشرت داشته باشم چون جوانترها متاسفانه خیلی بی محابا و بدون ملاحظه هستند بقول قدیمی ها آن حجب و حیا زنانه را ندارند حال جالب اینجا است که بنده بخاطر سن و سالم نسبت بهشون رفتار منطقی دارم یعنی غرور نابجا ندارم حالا این خانمها با پسران جوان که دارای غرور جوانی هستند گمان نکنم بتونند سازگاری داشته باشند بنده یه چیزی میگم این عرضم را بخاطر داشته باشید اگر در پی جامعه خوب و مترقی و منسجم هستیم باید در مدارس و دانشگاه ها و خانواده ها نحوه آموزش بازبینی بشود مخصوصا تربیت در خانواده باید بازنگری شود البته ممکنه دوستان مخالف نظرم باشند و این هم اضافه کنم این بی مهری و مسولیت گریزی و پرخاشگری تنها شامل خانمها نیست پسران هم اینگونه هستند

    • آفتابگردون

      وضعیت مشکلات کشور ما یه کلاف بسیار پیچیده و سر در گم شده بیکاری فقر مشکلات فرهنگی چشم هم چشمی خیانت هرزه گری تجمل گرایی تحصیل در درشته های بی آینده و به درد نخور، پارتی بازی و رانت خواری........... واقعاً چه جوری به اینجا رسیدیم؟ چجوری این وضعیت نابسامان حل میشه؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج