adexo3
۵۷۷۲۷۷
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

سیاسی ها پا به توپ نشوند!

اکنون دو نگاه حاکم شده است .عده ای می گویند انسانیت زیر سوال رفته است و برخی دیگر از الزامات ورزش حرفه ای سخن می گویند. البته مقامات فدراسیون فوتبال و سیاسی‌ها هم به طرفداری از گروه نخست وارد میدان شده اند و از تنبیه دو بازیکن سخن می گویند.

سید علیرضا کریمی در آفتاب یزد نوشت: اکنون دو نگاه حاکم شده است .عده ای می گویند انسانیت زیر سوال رفته است و برخی دیگر از الزامات ورزش حرفه ای سخن می گویند.
البته مقامات فدراسیون فوتبال و سیاسی‌ها هم به طرفداری از گروه نخست وارد میدان شده اند و از تنبیه دو بازیکن سخن می گویند.
هرچند نیک می دانند تنبیه این دو برابرست با تعلیق فوتبال ایران طبق قوانین فیفا.از سوی دیگر چهره های شناخته شده ورزشی از قبیل علی کریمی که مدت ها در میانه میدان بودند و درک کردند خطوط ورزش حرفه ای را حق را به حاجی صفی و شجاعی می دهند.آنان نیک می دانند بازیکنان متعلق به کشورهای جهان سوم اگر زیر قرارداد بزنند چه سرنوشتی خواهند داشت. همه این ها باعث شده یک دو قطبی تمام عیار شکل بگیرد.
آتش این دو قطبی هم روز به روز سوزان ترمی شود. مشخص نیست چه کسانی در این آتش از بین خواهند رفت.اما به هرحال به نوعی هر دو طرف هم درست می گویند.انسانیت متاعی ارزشمند است که پاسداشت آن اجر اخروی و دنیوی دارد. اما در عین حال کسی که در آنسوی دنیا می خواهد زندگی کند مجبور است حداقل برخی قواعد آنان را بپذیرد.برای همین هم است که قرارداد می نویسند و پای آن را امضا می کنند.آن امضا یعنی تعهد.
البته عده ای رفتار این دو فوتبالیست را با برخی فوتبالیست های چهره قیاس می کنند.فی المثل می گویند بوفون به فلان فوتبالیست دست نداد.کریس رونالدو فلان جمله را گفت.آن یکی کمپین راه انداخت.همه این ها درست اما قیاس مع الفارق است.شجاعی و حاج صفی می توانند الی الابد بیانیه بنویسند و بخوانند یا کمپین راه بیندازند اما ماجرای زیر تعهد زدن مسئله دیگری است.
در مجموع به نظر نگارنده بهتر است سیاسیون قدری تامل کنند.
فدراسیون فوتبال لازم است سخنان آن دو را بشنود و سپس تصمیم منطقی اتخاذ کند.اگر سیاسی ها پا به توپ شوند در این میدان، گل به خودی می زنند.هرچند این آقایان در میدان سیاست نیز کارنامه مششعی نیز ندارند لیکن بهتر است ورزش را به اهلش بسپارند.هر جا سیاسی ها پا داخل کفش ورزشی ها نمودند آغاز سقوط بوده است.فلذا باید صبر پیشه کرد و منتظر تصمیم عقلانی مراجع ذیربط اصلی بود.
قانونی در این زمینه نوشته نشده، چراکه اقدامی داوطلبانه تلقی می شده است حال باید دید فدراسیون چه می کند. جنجال شروع شده است.پای سیاسیون آمده وسط و می خواهند در مجلس تصمیم گیری کنند.
شجاعی و حاجی صفی، دو ملی پوش فوتبال کشورمان در تیم باشگاهی خود مقابل تیم باشگاهی کشوری به میدان رفته اند که به رسمیت شناخته نمی شود.شرایط آن رژیم اظهرمن الشمس است چراکه نماد تجاوز برشمرده می شود.البته این دو فوتبالیست در دیدار رفت میدان را تحریم کردند اما باشگاه،
حاج صفی و شجاعی را جریمه نمود و بیانیه داد که اگر در دیدار برگشت نیز حاضر نشوند باید منتظر تبعات بدتری باشند.مدیران باشگاه می گویند تیم در غیبت این دو بازیکن دچار ضعف می شود و باخت حتمی است.از همین رو و با توجه به فشارهای مختلف دو ملی پوش کشورمان مجبور می شوند به میدان بروند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • m

      لایک به نویسنده این نوشته حرفی باقی نگذاشت

    • محسن

      احسنتم و تبارک الله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج