adexo3
۵۸۰۹۲۸
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

ساخت دیوار مرزی ایران و ترکیه به کجا رسید؟

رسانه‌های ترکیه گزارش داده‌اند که کار ساخت دیوار مرزی ترکیه و ایران که از سوی آنکارا در حال انجام است تا زمستان سال ۲۰۱۷ به پایان خواهد رسید.

خبرگزاری ایسنا: رسانه‌های ترکیه گزارش داده‌اند که کار ساخت دیوار مرزی ترکیه و ایران که از سوی آنکارا در حال انجام است تا زمستان سال ۲۰۱۷ به پایان خواهد رسید.

خبرگزاری ترند به نقل از رسانه‌های ترک گزارش داد که این دیوار مرزی قرار است در استان‌های آگری و ایغدیر ساخته شود، در مجموع طول این دیوار مرزی ۱۴۳/۸ کیلومتر خواهد بود.

قرار است پهنای دیوار ۲ متر و ارتفاع آن ۳ متر باشد. پیش‌تر ترکیه در راستای تقویت ایمنی خود یک دیوار مرزی ۲۳۹ کیلومتری را در مرز مشترک خود با سوریه ساخته است.

ترکیه در حال ساخت دیوار در مرزهای خود با ایران در راستای تقویت امنیت از طریق توقف نفوذ شبه نظامیان کرد و قاچاقچیان غیرقانونی است.

در ماه ژانویه، رجب طیب اردوغان از برنامه ترکیه برای ساخت دیوار مرزی با ایران و عراق مثل دیواری که به طول ۹۱۱ کیلومتر در مرز این کشور با سوریه در حال ساخت است، خبر داد.

به گزارش ایسنا، پیش‌تر یک مقام آگاه در وزارت خارجه اعلام کرده بود که هر اقدامی در مرزهای مشترک ایران و ترکیه باید با اطلاع تهران باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • راشد

      ایران باید دقیقا مشابه این کار را در مرز با افغانستان وپاکستان انجام دهد.تاخیر وتعلل موجب پشیمانی در آینده نه چندان دور است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج