۵۸۲۹۸۹
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

اردوغان عازم تهران می‌شود

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه ایران و قائم مقام وزیر خارجه ترکیه در آستانه سفر رئیس جمهور ترکیه به تهران درباره روابط دوکشور و وضعیت سوریه و منطقه رایزنی کردند.

خبرگزاری مهر: ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با امیت یالچین قائم مقام وزارت امور خارجه ترکیه دیدار و در خصوص بررسی راه‌های گسترش مناسبات و روابط سیاسی، فرهنگی و اقتصادی فی مابین دو کشور و همکاری چند جانبه منطقه‌ای به ویژه در سوریه و عراق گفتگو و تبادل نظر کرد.

رحیم پور در این ملاقات با اشاره به ابعاد متنوع روابط رو به توسعه دو کشور گفت: خوشبختانه بنا به عزم مقامات عالی رتبه در سال جاری شاهد توسعه رایزنی سازنده مقامات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و نظامی دو کشور بوده‌ایم و گسترش این روند زمینه‌های بهتری برای افزایش سطح مبادلات و همکاری‌های دو جانبه و چند جانبه میان دو کشور را تضمین خواهد کرد.

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امورخارجه ایران با اشاره به گفت‌وگوهای آستانه و اهمیت استقرار صلح و ثبات در سوریه تاکید کرد: امیدواریم گفتگوهای آستانه منجر به برقراری صلح در این کشور و ثبات منطقه شود.

وی افزود :خوشبختانه ایران و ترکیه مواضع و دیدگاه‌های مشترکی در مورد موضوعات منطقه خصوصا حفظ یکپارچگی، تمامیت ارضی و همچنین تقویت همبستگی ملی میان اقوام و گروه‌های سیاسی، در کشورهای سوریه و عراق داریم.

رحیم‌پور در خصوص اهمیت دسترسی به چشم انداز ۳۰ میلیارد دلاری مورد نظر روسای جمهور دو کشور تصریح کرد: تحقق این امر نیازمند تلاش و همکاری همه مقامات مسئول در بخش‌های سیاسی، تجاری و اقتصادی دو کشور است.

معاون وزیر خارجه ایران ابراز امیدواری کرد که در چار چوب سفر آتی ریاست جمهور ترکیه که بزودی انجام خواهد پذیرفت، با تخصیص امکانات و تسهیلات مناسب گام‌های موثری برای تحقق هدف‌گذاری‌های انجام شده از سوی روسای جمهور دو کشور در چارچوب تصمیمات کمیسیون مشترک اقتصادی و شورای عالی راهبردی دو کشور اتخاذ شود.

امیت یالچین قائم مقام وزارت خارجه جمهوری ترکیه در این دیدار گفت: روابط ایران و ترکیه در مسیر خوبی قرار دارد و افزایش تماس، گفتگو و تعاملات مقامات مسئول سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و دیگر بخش‌ها کمک موثری به توسعه مبادلات میان دو کشور خواهد کرد.

قائم مقام وزارت خارجه جمهوری ترکیه با اشاره به گفتگوها و تعاملات منطقه‌ای میان دو کشور افزود: ایران و ترکیه در مسائل مختلف منطقه‌ای از دیدگاه های مشترکی به خصوص در امر مبارزه با تروریسم و حفظ و تمامیت ارضی کشورهای سوریه و عراق داریم.

وی افزود: موضع صریح و روشن ترکیه در مخالفت با برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان بارها اعلام شده است. تاکید ما حفظ تمامیت ارضی و یکپارچگی عراق است و اقلیم کردستان باید در این مسیر تعامل و همکاری کامل و سازنده‌ای با دولت مرکزی، داشته باشد.

امیت یالچین با تقدیر از تعامل طرفین مذاکرات آستانه برای حفظ و برقرای آتش بس در سوریه با تاکید بر ضرورت ادامه این مسیر برای حل و فصل سیاسی مسائل منطقه افزود: همکاری و هماهنگی میان ایران، ترکیه و روسیه گام موثری برای کاهش تنش و برقراری صلح وثبات در سوریه و منطقه است و باید این روند ادامه یابد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • وحید

      اونا دیوار میکشن شما هم استقبال کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج