۵۸۳۲۲۳
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

رشد ۳۶ واحدي شاخص بورس

شاخص بورس در جريان معاملات ديروز بازار سرمايه ۳۶واحد رشد كرد. در جريان دادوستدهاي ديروز بازار سرمايه تعداد ٧٠٣ ميليون سهم و حق‌تقدم به ارزش ١٣٩ ميليارد تومان در ٤٦ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ٣٦ واحدي در ارتفاع ٨١ هزار و ٦٩٦ واحد قرار گرفت.

روزنامه اعتماد: شاخص بورس در جريان معاملات ديروز بازار سرمايه ۳۶واحد رشد كرد. در جريان دادوستدهاي ديروز بازار سرمايه تعداد ٧٠٣ ميليون سهم و حق‌تقدم به ارزش ١٣٩ ميليارد تومان در ٤٦ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ٣٦ واحدي در ارتفاع ٨١ هزار و ٦٩٦ واحد قرار گرفت.
بيشترين تاثير مثبت بر رشد دماسنج بازار سهام در روزجاري به نام نمادهاي فايرا، پترول و تاپيكو شد و در مقابل نمادهاي معاملاتي رانفور، فولاد و حكشتي با افت خود مانع افزايش بيشتر شاخص شدند.
شاخص‌هاي اصلي بازار سرمايه هم روز منفي‌اي را پشت سر گذاشتند به‌طوري كه شاخص قيمت (وزني ــ ارزشي) ١٢ واحد، كل (هم‌وزن) ٩٢ واحد، قيمت (هم‌وزن) ٦٩ واحد، آزاد شناور ٦٧ واحد و شاخص بازار دوم ٥٣٠ واحد رشد كردند. براساس اين گزارش؛ در بازارهاي فرابورس ايران هم با معامله ١٨٥ ميليون ورقه به ارزش ١٠٣ ميليارد تومان در ٢٣ هزار نوبت، آيفكس ١/٠ واحد افت كرد و در ارتفاع ٩١٨ واحد قرار گرفت.
هدف سازمان اساسا مخالف اين شايعات است. سازمان به دنبال اين است كه افرادي كه در معاملات ضرر مي‌كنند معاف از پرداخت ماليات باشند. سازمان بورس اين ماليات را براي معاملات زيان ده زياد مي‌داند و به دنبال رايزني با سازمان امور مالياتي براي حذف اين بخش از قانون است اما اين معافيت به معناي اين نيست كه سازمان بورس يا سازمان امور مالياتي به دنبال اين هستند كه از افرادي كه سود كسب مي‌كنند ماليات بيشتري به جبران اين اقدام گرفته شود. قانون صراحت دارد كه ماليات فروش سهام، ماليات مقطوع است.
بنابراين پيگيري‌ها به‌گونه‌اي نيست كه اقدامي خلاف مصالح و مناسبات بازار سرمايه انجام گيرد و همه اين صحبت‌ها و شايعات چاقويي است كه دست خود سهامداران را زخم مي‌زند.
در حال حاضر ماليات بر معاملات سهام در زمان فروش به ميزان ٥/٠ درصد ارزش معامله، از سهامداران چه سود چه زيان شناسايي كرده باشند، گرفته مي‌شود.
در حالي كه در هيچ جاي دنيا از معامله‌اي كه تبديل به زيان شود ماليات گرفته نمي‌شود و سازمان بورس نيز در حال رايزني براي حذف ماليات از معاملات منجر به زيان و كاهش ماليات ٥/٠ درصد در زمان فروش است. در حال حاضر نيز در ايران اين ماليات ۲۵ درصد قبل از تقسيم سود بين سهامداران از سود شركت كسر مي‌شود. بنابراين سهامداران ماليات سهامداري خود را از طريق شركت‌ها و به‌طور غيرمستقيم به ماخذ ۲۵ درصد پرداخت مي‌كنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج