۵۸۳۳۲۴
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

زنگ خطر شروع اعتیاد در زنان به صدا درآمد

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: سن شروع مصرف مواد در زنان به کمتر از ۳۰ سال رسیده، قبح مصرف در آنها کمتر شده و آمار مصرف آن‌ها به مردان نزدیک‌تر شده است به طوری که میل به مصرف در زنان جوان در حال افزایش است.

خبرگزاری فارس: معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: سن شروع مصرف مواد در زنان به کمتر از ۳۰ سال رسیده، قبح مصرف در آنها کمتر شده و آمار مصرف آن‌ها به مردان نزدیک‌تر شده است به طوری که میل به مصرف در زنان جوان در حال افزایش است.

محسن روشن پژوه گفت: بر اساس پیمایش ملی اعتیاد که انجام شده فقط ۳.۸ درصد از مصرف کنندگان زن تحت پوشش درمان اعتیاد هستند و بنابراین باید درمان اختصاصی زنان را افزایش داد.

وی ادامه داد: درمان اعتیاد زنان بسیار سخت است چراکه به دلیل ملاحظات اجتماعی برای درمان مراجعه نمی‌کنند و الگوهای درمان آن‌ها نیز محدود است.

روشن‌پژوه افزود: حدود ۲.۳ درصد از زنانی که تجربه مصرف مواد داشته‌اند، تزریق را نیز تجربه کرده‌اند؛ این در حالی است که ۷۵ درصد آن‌ها از سرنگ نو و استریل استفاده کردند و ۲۵ درصد تجربه تزریق مشترک داشتند.

وی درخصوص نوع ماده مصرفی در زنان نیز تصریح کرد: تریاک بیشترین ماده مصرفی در زنان است و پس از آن شیشه بوده و سوخته تریاک در رتبه سوم قرار دارند. به این ترتیب مصرف مواد مخدر در میان زنان در رتبه اول است.

روشن‌پژوه افزود: میانگین مصرف در جامعه زنان تغییری نکرده و نمی‌توانیم بگوییم اعتیاد جوان‌تر شده، بلکه سن شروع مصرف مواد مخدر در دهه ۱۵ تا ۲۹ سال تغییر کرده و زنان در این گروه سنی بیشتر به مصرف مواد مخدر گرایش پیدا کرده‌اند و در واقع سن شروع مصرف در زنان کمتر از ۳۰ سال، کاهش یافته است.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: میانگین سن شروع مصرف در مردان و زنان خیلی متفاوت نیست، اما قبح مصرف در زنان جوان کمتر شده و آمار مصرف آن‌ها به مردان نزدیک‌تر شده است و میل به مصرف در زنان جوان در حال افزایش است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوشبحال دولت که خوب حوزه موا دمخدر را مدیریت میکنه .بعد دولت نمونه ما از این گروه مرد و زنان به استفبال اینکه که جامعه رو به روند پیری دارد میرورد مردم را تشویق به فرزند آوری میکنند

    • بدون نام

      یا شوخی میکنن یا خیلی از مرحله پرت هستن . از شروعش که چندین سال میگذره و الان دیگه داره علاوه بر سنین دبیرستان در سنین راهنمایی هم شایع میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج