adexo3
۵۸۳۵۰
۱۰ نظر
۵۰۰۹
۱۰ نظر
۵۰۰۹
پ

از تصویر مهران غفوریان سوءاستفاده شد

فیلمی به نام «سر پیری و معرکه‌گیری» چندی است در شبکه‌ی نمایش خانگی توزیع شده است و هر دو طرف جلد آن عکس مهران غفوریان نقش بسته و بیننده را به این یقین می‌رساند که با فیلمی طنز و با محوریت همین بازیگر روبه‌رو است، اما واقعیت چیز دیگری است.

خبرگزاری ایسنا: فیلمی به نام «سر پیری و معرکه‌گیری» چندی است در شبکه‌ی نمایش خانگی توزیع شده است و هر دو طرف جلد آن عکس مهران غفوریان نقش بسته و بیننده را به این یقین می‌رساند که با فیلمی طنز و با محوریت همین بازیگر روبه‌رو است، اما واقعیت چیز دیگری است.

در چند ماه گذشته گاهی فیلم‌هایی در شبکه‌ی نمایش خانگی توزیع شده‌اند که گویا تنها قصد دارند با فریب مخاطب هزینه‌ی انجام شده را بازگردانند، غافل از آنکه این کار دیر یا زود اعتماد مخاطب را سلب می‌کند.

یک نمونه از این مدعا فیلم «سر پیری و معرکه‌گیری» به کارگردانی راهب قاسمیان و تهیه‌کنندگی احسان تبریزی است که توسط موسسه‌ی «رودکی» و «سیما شهر» در شبکه نمایش خانگی توزیع شده است.

از تصویر مهران غفوریان سوءاستفاده شد

رو و پشت جلد این فیلم فقط تصویر مهران غفوریان دیده می‌شود و انگار می‌خواهد به مخاطب بفهماند که نقش اصلی فیلم را چه کسی بازی می‌کند، این در حالی است که مخاطب پس از مشاهده فیلم متوجه می‌شود که غفوریان تنها یک حضور کوتاه چند دقیقه‌ای در ابتدای این اثر ویدیویی دارد.

البته این اولین نمونه ازچنین اقداماتی برای فریب مخاطب نیست؛ چندی قبل هم فیلم‌های دیگری که به نوعی با طرح جلد خود مخاطب را فریب می‌دادند، توزیع شده بودند که یکی از آن‌ها «درخشش پنهان» بود. این فیلم به دلیل اشکالات فراوانی که داشت از مراکز فروش جمع‌آوری شد، چون نام یک کارگردان دیگر و یک داستان اشتباه روی جلد فیلم درج شده بود.

در این‌باره فیلم مستند «بهانه‌ای برای بودن» هم وضعیت مشابهی داشت و از تصویر بازیگران برای جذب مخاطب به گونه‌ای سوء استفاده شده بود که گفته می‌شود، اعتراض شدید رضا کیانیان و باران کوثری را در پی داشته است.

پیگیری‌های خبرنگار ما از طریق مدیر اداره‌ی سمعی و بصری شبکه‌ی نمایش خانگی حاکی از این است که در این اداره فقط برای محتوای آثار، مجوز صادر می‌شود و آنچه به عنوان جلد این فیلم‌ها طراحی می‌شود، برعهده‌ی بخش فعالیت‌های سازمان سینمایی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • aros

      بعدش میگن چرا مجانی دانلود می کنید !

    • بدون نام

      عکس سمت راست به کجا اشاره داره ؟؟

    • majid

      اين فيلم ها ارزش مجاني دانلود كردن هم ندارند

      پاسخ ها

      • محمد

        دقیقا

      • بدون نام

        خوب نکنین

    • HYA

      اینا مگه برای توزیع از فیلتر وزارت ارشادوفرهنگ عبور نمیکنن؟ پس چرا تازه بعدازپخش میفهمن ایراد داره و جمعش میکنن.
      مجوزدهی این وزارت محترم رو مقایسه کنید با مجوزدهی آلبوم های موسیقی..

      پاسخ ها

      • خندون

        خوب پوله که هر کاری میکنه عزیزم...

    • میناخانم

      haya جان. ما همه چیمون به همه چیمون میاد دیگه. اول فیلم پخش میشه بعد ایرادهاش پیدا میشه. اول کرم حلزون تبلیغ میلیاردی میشه بعد وزارت بهداشت میگه کرم مشکل داره . اول............ بعد.........

    • mohammad

      سینمای ایران بدون پرویز پرستویی . زنده یاد خسرم شکیبایی . محمد علی کشاورز . جمشید هاشم پور و . . . یعنی چرت و پرت الان اگه یه کم فکر کنید اقای محمد رضا شریفی نیا تویه همه عرصه ها از کمدی گرفته تا اکشن و جنایی و فیلم های کودکان حضور دارند ولی در گذشته هر بازیگیری در یک فیلم و یک موقیت بازی به شهرت میرسید . موفق باشی صدا و سیما

    • یه دوست

      ا ، چه جالب مجلی جون یکی رو دست تو بلند شد واسه گول زدن.آخه تو هم یه تیترای میزنی که مخاطب گول بخوره کلیک کنه بعد .......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج