adexo3
۵۸۴۳۴
۷ نظر
۵۰۱۶
۷ نظر
۵۰۱۶
پ

ساعت کاری ادارات و بانک ها در ماه رمضان

با تصویب هیئت دولت به منظور ایجاد زمینه لازم برای استفاده مطلوب کارکنان دولت از فضایل و معنویات ماه مبارک رمضان ساعت کاری ادارات و بانکها از ۹ صبح الی ۱۴:۳۰ بعداز ظهر تعیین شد.

خبرگزاری مهر: با تصویب هیئت دولت به منظور ایجاد زمینه لازم برای استفاده مطلوب کارکنان دولت از فضایل و معنویات ماه مبارک رمضان ساعت کاری ادارات و بانکها از ۹ صبح الی ۱۴:۳۰ بعداز ظهر تعیین شد.

این تصمیم در راستای بند (۳) اصل (۴۳)قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و به منظور ایجاد زمینه لازم برای استفاده مطلوب کارکنان دولت از فضایل و معنویات ماه مبارک رمضان و به وجود آمدن فرصت مناسب برای خودسازی و بهره‌مندی از برکات عدیده این ماه شریف و نورانی، اتخاذ شده است.

بر این اساس در کلیه استانها به استثنای تهران، فعالیت اداری، صبح‌ها با یک ساعت تاخیر شروع و در بعدازظهر نیز یک ساعت و نیم زودتر خاتمه می یابد.

در تهران هم ساعت شروع فعالیت اداری ساعت نه (۹) صبح و ساعت پایان کار چهارده و سی دقیقه (۱۴:۳۰) تعیین ‌شد.

هرگونه فعالیت فوق برنامه قبل یا بعد از پایان ساعت کار انجام می شود.

همچنین ساعات کار ادارات و بانکها در روزهای نوزدهم (۱۹) و بیست و سوم (۲۳) با یک ساعت تاخیر نسبت به سایر روزهای ماه مبارک رمضان شروع خواهد شد.

بر اساس این تصمیم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف شد ساعت فعالیت بانکها را به گونه‌ای تنظیم نماید که آغاز آن حداقل سی دقیقه قبل از شروع به کار ادارات و سازمانها باشد.

هرگونه فعالیت فوق برنامه قبل و از آغاز ساعت کار یا بعد از پایان ساعت کار انجام می شود.

همچنین بر اساس تصمیم هیئت وزیران برنامه ریزی ایاب و ذهاب کارکنان باید به طوری تنظیم گردد که راس ساعت مقرر در محل کار حضور داشته و در پایان راس ساعت معین محل کار خود را ترک نمایند.

کسری کار ناشی از اجرای این تصویب نامه در ماه مبارک رمضان در خصوص کارکنان مشمول دورکاری در چارچوب آیین نامه مربوط و با رعایت سقف مقرر در قانون (۴۴ ساعت در هفته) از طریق انجام دورکاری و در خصوص سایر کارکنان از طریق دورکاری در غیر از موارد مندرج در آیین نامه مربوط یا برنامه آموزش حضوری و غیر حضوری، موضوع ماده(۹۳) قانون مدیریت کشوری جبران می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Sami

      کاش 8 تا 13.30 بود. هلاک میشیم تا برسیم خونه

    • babak

      اما این قانون فقط برای جاهای دولتیه، فقط درایرانه که میشه بی عدالتی به این وضوح رو دید، انگار بقیه آدم نیستن، شرکتهای خصوصی یا کارخانجات همگی یک ساعت زودترشروع به کار میکنن تا یکساعت زودتر افراد رو تعطیل کنند این یعنی هیچ فرقی در میزان ساعت کاری بوجود نمیاد و همون هشت ساعت باید لحاظ بشه گاهی دیده شده برخی اماکن ساعت ناهاری رو هم که برداشته میشه برداشته و فقط زمان کمی برای نماز می گذارند و هیچ کس هم نظارتی نمی کنه، در هر کارخانه ای یا کارگاهی اگر یک آجر روی یک آجردیگرقراربگیرد از زمین و زمان نامه های شهرداری سرازیرمیشه و جریمه پشت جریمه اما دراین گونه حق خوری ها هیچ کس نظارتی نداشته و نداره

    • بدون نام

      هتل 5ستاره دولت

    • mori

      زير باد كولرهاي مفت و حقوقها با مزايا و وامهاي بدون كارمزد نه پول برقي نه ابي نه تلفني نه گازي تو محل كارشون ميدن حتما هم فضايل ماه مبارك واسشون بيشتره

      پاسخ ها

      • eshare

        دوست عزیز آواز دهل شنیدن از دور خوش است اگه این مزایایی که شما فرمودین بود که زندگی کارمندا خیلی عالی و رویایی میشد (مخصوصا وام بدون کارمزد)

    • تهامی

      کارمند دولت در این مملکت پادشاست.بیچاره کارگران و کارمندان خصوصی.

    • مصيب

      جالبه لامصبا فقط هم غر ميزنن
      ادعاشون هم از همه بالاتره.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج