۵۸۶۹۲۷
۲۶ نظر
۵۰۱۵
۲۶ نظر
۵۰۱۵
پ

اعتراض خانواده «ستایش» به میزان مهرالمثل

وکیل خانواده ستایش قریشی از اعلام نتیجه کارشناسی در این پرونده خبرداد و اعلام کرد خانواده وی به این نتیجه اعتراض می کنند.

خبرگزاری مهر: عسگر قاسمی آقباش در خصوص آخرین وضعیت پرونده ستایش قریشی گفت: بخشی از پرونده که مربوط به ارش البکاره و مهرالمثل بود ۱۶خردادماه در دادگاه کیفری مورد بررسی قرار گرفت و نتیجه دادگاه به کارشناسی ارجاع شده بود.

وی افزود: نتیجه کارشناسی اعلام شده است اما هنوز پرونده برای استیذان به قوه قضائیه ارسال نشده است.

این وکیل دادگستری در خصوص جزئیات نتیجه کارشناسی در رابطه با این بخش از پرونده گفت: ۴۰میلیون به عنوان ارش البکاره و ۴۰میلیون مهر المثل تعیین شده است.

اعتراض خانواده ستایش به مبالغ تعیین شده

قاسمی آقباش افزود: خانواده ستایش به دنبال اعتراض به نتیجه کارشناسی هستند و قرار است اعتراض خود را به زودی ثبت کنند.

۲۳ فروردین‌ سال گذشته بود که گزارشی مبنی بر وقوع قتل یک دختر بچه ۶ ساله افغانستانی در روستای خیرآباد ورامین تحویل مراجع قضایی شد. گزارش حاکی از آن بود که ستایش قریشی که به گفته پدر او یک‌شنبه ۲۲ فروردین برای خرید بستنی از منزل خارج شده، دیگر به خانه بازنگشته است.

در تحقیقات اولیه مشخص شد که پسر ۱۷ ساله همسایه که دچار وسوسه شیطانی شده بود، او را ربوده و پس از تجاوز به قتل رسانده است.

با اعلام این گزارش، دادستانی ورامین بر رسیدگی ویژه و خارج از نوبت پرونده تأکید کرد و از نخستین لحظات وقوع این جنایت، رسیدگی به این پرونده به طور ویژه و خارج از نوبت در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت تا اینکه پس از صدور قرارمجرمیت و کیفرخواست، شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران، قاتل ستایش را بابت ارتکاب قتل به قصاص، تجاوز به‌عنف به اعدام و بابت جنایت بر میت به دیه محکوم کرد و این حکم در شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور تأیید شد.بهمن سال ۹۵، حکم قاتل ستایش برای اجرا به واحد اجرای احکام دادسرای ورامین ارجاع شد اما برای حکم دادگاه در خصوص ارش‌البکاره و مهرالمثل، حکم اجرا نشد.
در حال حاضر حکم صادره به منظور اخذ استیذان، متوقف شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدايي كمه

    • بدون نام

      خوب پس حرف پول اومد وسطـ ی چند روز دیگه هم ی مبلغ سنگین میدند و رضایت حاصل میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جناب 10/08یعنی میفرمایید که صلاحیت بچه ای که از بطن خودشونو ندارن؟؟ شاید هم این طوری راضی بشن،! اگر چه من خودم مرد هستم ولی به هیچ وجه این قاتل جانی پلید، پست فطرت رت نمی بخشم اگر من بودم خودم اونو قصاص میکردم

    • بدون نام

      این اصطلاح به لحاظ حقوقی یعنی چه؟
      ایا منظور این است چون قاتل یک دختر بجه را کشته، خانواده مقتول باید نصف دیه یک مرد را به خانواده قاتل بدهند !!!!تا حکم قصاص اجرا شود؟

      پاسخ ها

      • کاربر

        خیر

      • بدون نام

        آره دیگه مگه خبر نداری دیه مرد دو برابر دیه زن است، این که زنها ادعای حقوق برابر میکنند یکیش اینه که برای چی یک مرد دو برابر زن است، که دارم پیگیر میشم و درستش میکنم

    • بدون نام

      خجالت داره ، ارش البکاره ؟واقعا متاسم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چی چی خجالت داره!! متاسفم برات، این احقاق حقوق است، پس چطوری باید حقشون از این قاتل بیرحم کثیف بگیرند. این چه حرفی است میزنی، اینکه این پلید دیو سیرت هرکاری که دلش خواسته انجام داده!! حالا که مؤاخذه بشه، خجالت داره!! هی هی هی آدم هم آدم های قدیمی!!

      • بدون نام

        چی چی خجالت داره!! متاسفم برات، این احقاق حقوق است، پس چطوری باید حقشون از این قاتل بیرحم کثیف بگیرند. این چه حرفی است میزنی، اینکه این پلید دیو سیرت هرکاری که دلش خواسته انجام داده!! حالا که مؤاخذه بشه، خجالت داره!! هی هی هی آدم هم آدم های قدیمی!!

    • حضرتی

      ما سواد حقوقیمون خیلی کمه یه کم بیشتر توضیح بدهید روشن بشیم. یعنی چون قاتل با 17 سال سن خرج خونه و خونواده میداده!!! و با اعدامش خونواده ای از نون خوردن می مانند!!! باید نصف دیه یک انسان کامل! رو به خونواده ی محترمش بدهند تا با اون پول گذران زندگی بکنند و لنگ نمونند خدای نکرده!!!! چقدر قاتل و خونواده اش مهم هستند!!!

      پاسخ ها

      • کاربر

        خیر

      • بدون نام

        جناب حضرتی دیه مرد دو برابر دیه زن است که اگر پسری دختری را بکشد باید نصف دیه پسر را بدهند و بعد قصاص کنند اما اگر زن قاتل باشه تفاضل دیه وجود نداره همچنین اگر مرد مرد را بکشد یا زن زن را فقط اگر مردی زنی را بکشد تفاضل دارد

    • بدون نام

      یه جور بنویسید ایرانی ها هم بفهمند.
      اینها همه واژگان خارجی است فارسی را پاس بدارید.

    • بدون نام

      بابا این کاریه به یه دختر بچه 6 ساله تجاوز شده به بدترین وضع کشته شده اون وقت اینا دارن سر پول چونه میزنن

    • مهاجر

      شمام دیگه زیادی دارین طول میدید هرچه سریعتر اعدام کنید تموم بشه

    • آنا

      دوستان ارش البکاره یعنی ی دیه ای بدن به خانواده دختر در قبال از بین بردن باکرگی دختر، مهرالمثل هم یعنی میزان مهریه ای که که دختران هم سطح این دختر تعلق میگیره، چون ایشون دختر افغانی هست و میزان مهریه دختران افغانی در ایران کمه واسه همین ای نقد کم در نظر گرفتن، این پول ها رو باید آقا پسر قاتل به خانواده مقتول بده، اما در خصوص اعدام ایشون باید اعدام بشه و اون نصف دیه رو خانواده ستایش نباید بدن، چون قاتل تجاوز به عنف داشته، پس نگران نباشید دادگاه درست تصمیم گرفته، البته میزان ارش البکاره کمه و باید بیشتر باشه، ممنون از مردم باغیرت ما

    • شهرام

      برای هرچیزبیخود دولت یه مبلغی رو دراختیارمسئولان میزاره ولی برای یه همچین موردهایی کسی که دستش تنگه همه جوره باید حقش ضایع بشه هم دخترشون ازبین رفته به طورفجیع هم تجاوزشده و ..... ولی نمیدونم بیت المال و یا صندوقهای دیگه به چه دردی میخورن واقعا خجالت اوره هم بزنن بکشن هم دیه شو بدن

    • رئوف

      نگرانم که مبادا افغانی بودن این دختربچه معصوم باعث پایمال شدن خونش بشه.
      لطفا هرجه زودتر قاتل جانی رو اعدام کنید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        رئوف جان همینه که میگی، درست و صحیح میگی، ....

      • بدون نام

        رئوف عزیزم مطمئن باش مردمی افغانستان دست کمی از لحاط اعتقاد و ایمان از مردمی خودمان کمتر ندارند و این را هم بدان با غیرت ترند و هیچگاه خون دخترشان را بت پول معاوضه نمیکنند مگه حق کشی بشه،!!

    • بدون نام

      متشکرم انا از توضیحاتون

    • طوفان

      من جای خونواده ستایش بودم از پول ارش البکاره میگذشتم و زود تر به فکر اعدام اون اشغال بودم

    • بدون نام

      طوفان موافقم

    • بدون نام

      کاربر انا سپاس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر بنا باشه ااین مبلغ رو بدن باید دولت کمک کنه بیشتر از این خانواده دختر زجر نکشن پسره هم کامل وعاقل بوده از نظر پزشکی قانونی اعدامش کنند برای عبرت دیگران ونجات طفل های ببی گناه اما اگر این همه طول دادن پول بدن پسره اعدام نشه قانون اجرا نشده یوم البدتر روزهای بدی در پیش داریم

    • بدون نام

      اعدام نش این افغانیاس خیلی دروغگوهستن وعدای دوستی میکنن به خاطرمنافعشون وگرنه عاشق چشم آبروی ایران و ایرانی نیستن چرااینقدرهمسایه دارن نمیرن تواون کشورهاچون راشون نمیدن وپارسال پاکستان۶ملیونشون ض ب الاجل ریختن بیرونچون به جزخرابی هیچ سودی ندارن وباعث بدبختی جرم وجنایت وفسادایران وایرانی شدن بودجه چنتااستان وهم وطنانمون خرج اینها میش چراغی که به خانه رواست به مسجدحرام بیشترین بژکاردنیا رتبهبد۱۹توجهان داریم دلیلشم این
      الغانیاهستن چون حدود۱۰ملیون شغلها واشغال کردن ونمیزارن ایرانیا کنن وباعث بیشتربدبختی ایران و ایرانیان شدن خودمون کم ابیم ......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج