۵۸۷۶۸۵
۲ نظر
۵۰۱۰
۲ نظر
۵۰۱۰
پ

بهزیستی: اعلام نکردن کودک آزاری جرم است

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تلفن اورژانس اجتماعی با شماره ۱۲۳، گفت: اگر کسی می‌داند که جایی کودک آزاری اتفاق افتاده به‌طور حتم باید آن را خبر دهد و اطلاع ندادن آن طبق قانون جرم است و حبس و جزای نقدی دارد.

روزنامه ایران: معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تلفن اورژانس اجتماعی با شماره ۱۲۳، گفت: اگر کسی می‌داند که جایی کودک آزاری اتفاق افتاده به‌طور حتم باید آن را خبر دهد و اطلاع ندادن آن طبق قانون جرم است و حبس و جزای نقدی دارد.
حبیب‌الله مسعودی فرید اظهارداشت: اگر در همسایگی فردی، موردی از کودک آزاری اتفاق افتاد، او نمی‌تواند بگوید «به من ارتباطی ندارد» چرا که طبق قانون ارتباط دارد.وی تصریح کرد: متأسفانه برخی افراد هنگام مشاهده موارد کودک آزاری می‌گویند که «بچه خودش است» یا در موارد همسرآزاری می‌گوید «این مسأله به من ربطی ندارد» در صورتی که طبق قانون این موارد بویژه کودک آزاری باید به شماره تلفن ۱۲۳، اطلاع داده شود.
یکی دیگر از اقدامات برای مبارزه با کودک آزاری، افزایش توجه حوزه‌های انتظامی و قضایی و شدت عمل با اینگونه موارد و اطلاع‌رسانی درباره تبعات کودک آزاری است. یعنی کسی که کودک آزاری می‌کند، چه از نزدیکان کودک باشد و چه حتی پدر و مادر کودک درصورت کودک آزاری باید بدانند که چه تبعاتی دارد و این مسأله می‌تواند اثر بازدارندگی داشته باشد.
کودک آزاری نیاز به شاکی خصوصی ندارد
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: طبق قانون مصوب مجلس در سال ۸۱ درباره حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان، کودک آزاری یک جرم عمومی است به آن معنا که نیاز به شاکی خصوصی ندارد و اگر به‌طورمثال اورژانس اجتماعی یا هرکس دیگر به قوه قضائیه و دادگستری خبر دهد که یک کودک آزاری اتفاق افتاده است، قوه قضائیه حتماً آن را پیگیری می‌کند و نیازی به این ندارد که حتماً باید شاکی خصوصی بیاید شکایت کند.
مسعودی فرید افزود: با اعلام اورژانس اجتماعی به قوه قضائیه، طبق قانون، قوه قضائیه باید پیگیری‌های خود را بکند و مردم نیز باید حتماً خبر دهند و این اطلاع‌رسانی و بحث‌های حقوقی، قضایی و انتظامی و شدت عمل به خرج دادن در عرصه انتظامی و قضایی با موارد کودک آزاری می‌تواند اثر بازدارنده داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • گل سرخ

      سلام به بهزيستیهای شهرهای استانهامحضوص مشهدمقدس حانم يارمحمدی مداکارمی دانيدديکرحقوقی به ماهاکه نمی دانيدبلکه به هيچ گسی که حق حقوقی نداردقطع کردندبه دستورخانم خاکستری مداکاری که چراپس فرسانيدگمپستون پزشکی آخروقتی حقوقی نمی دهنيدخانم يارمحمدی آخربچه ای خيالی بدنياآمدسالی که ازبهارش پيداست نه ناراحت نيستم حق حقوق قطع بلکه خداگشکرگذاريم حرام خوره نبوديم بااينکه والدين تخسيره داردتاماهامدجويانهای خانم يارمحمدی هرجای هستن خداپشت پهنتان باش چه باشه خانم خاگستربی به موقع ازخواب علف بيداشودخانم يارمحمدی حال کانون بازنشتگان ناجاهمان کاربهزيستی گپمسيون پزشگی کرفته ازماهاکه می دانيدحق حقوق والدين به ماهارسنيده است گمپسيون پزشگی ديگرچه سيقه هست اخرخانم يارمحمدی۵سال نيم عمرزندگی تموم شودتوی آپاتمونی ستاره سياره نداردبرف بوران ديدندنمی شودصداشان شنيده می شودخانم يارمحمدی هرگس ناهارهای می دانيدحرم مهطرم حضرت امام عليه السلام فراموش نکنم هيچوقت گربه بي چشم روح نيستم ولی خيلی دلمون می خواستم همان خونه همسيايه های که داشته باشم ..........

    • علی

      خسته نباشه بهزیستی با رسیدگی به مدد جوهاش مخصوصن برای سندرم دانها دولت باید تقدیر به عمل بیاره از بعضی مدد کارا که بعد گذشت چهار ماه هنوز یه کارت برای مدد جوش نتوانسته صادر کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج