جاباما
۵۸۷۷۲۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

علم الهدی: سکولار، مسلمان نیست

عده ای سطحی نگر مراسم برائت از مشرکان را سیاسی خوانده و می گویند مکه و مراسم حج جای مناجات با خدا است و نباید به کار سیاسی آغشته شود در حالیکه برائت از مشرکان کاری سیاسی نیست و جزو واقعیت های حج ابراهیمی است.

پایگاه خبری انتخاب: نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: عده ای سطحی نگر مراسم برائت از مشرکان را سیاسی خوانده و می گویند مکه و مراسم حج جای مناجات با خدا است و نباید به کار سیاسی آغشته شود در حالیکه برائت از مشرکان کاری سیاسی نیست و جزو واقعیت های حج ابراهیمی است.
حجت الاسلام سیداحمد علم الهدی چهارشنبه شب در ادامه تفسیر آیات موضوعی مهدویت در مهدیه مشهد با اشاره به آیات نخست سوره توبه افزود: برائت از مشرکان در موسم حج به فرمان پیامبر (ص) و آیه قرآن به وسیله امیر المومنین(ع) انجام شد.

وی گفت: برائت و بیزاری از مشرکان تنها در رفتار، کردار و اظهارات شخصی کفایت نمی کند بلکه باید به صورت اعلام و شعار عمومی باشد و امروز نیز شعار مرگ بر آمریکا جزو واجبات ما در مساله حج است.

وی با بیان اینکه برائت از مشرکان یک کار دینی، شرعی و قرآنی است افزود: در فعالیت های شخصی و زندگی اجتماعی کاری که به شرک خدا نزدیک است کار سیاسی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: در عرصه سیاست، هر چه مجاهده سیاسی، حرف، اقدام، فعالیت و کار سیاسی داریم باید برای خدا باشد، کار خدا را برای غیر خدا انجام دادن شرک و سیاست در عرصه زندگی از همه چیز به شرک نزدیکتر است.

علم الهدی ادامه داد: در عرصه سیاست اگر از مسیر خدا منحرف شویم در سریع ترین زمان به شرک می رسیم و اگر کسی به نام خدا قدم برداشته اما برای غیر خدا کاری را انجام دهد، دچار شرک شده و حتما ذلیل می شود و خدا خودش او را ساقط می کند.

وی گفت: تنها به صرف حزب اللهی و بنده خدا بودن پیروز نمی شویم. هر جا به دنبال مطرح کردن خودمان باشیم خدا ما را زودتر شکست می دهد چون به اسم او وارد عرصه شده اما برای غیر او کار کرده ایم.

علم الهدی ادامه داد: این موضوعات برای کسی که خدا را قبول ندارد یا سکولار فرق می کند. سکولار، مسلمان نیست، اگر گفتیم کسی سکولار و مسلمان است مثل این است که بگوییم یک نفر مسلمان است اما عرق خوری و شرب خمر را حلال می داند.

وی اظهار کرد: اگر در بعضی جاها و کارها شکست می خوریم به خاطر نبود اخلاص است. در عرصه زندگی باید با اخلاص و به عنوان مجاهده در راه خدا رضایت الهی را در نظر بگیریم و برای خدا قدم برداریم و با استکبار و کفر مبارزه کنیم.

علم الهدی با بیان اینکه جریان استکبار هر چه قدر به زور، توطئه و قدرت نظامی متوسل شود نمی تواند جلو مشیت الهی را بگیرد، خاطر نشان کرد: بنای خدا بر این است که تنها کسی که برای خدا کار می کند پیروز شده و به نتیجه برسد.

جلسات تفسیر قرآن نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی چهارشنبه شبها بعد از نماز مغرب و عشا در مهدیه مشهد برگزار می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج