۵۸۷۸۷۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

«پوتین» محبوب؛ «مدودیف» نامحبوب بین روس‌ها

نزدیک شش ماه مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری روسیه، یافته های تازه ترین نظرسنجی نشان می دهد در حالیکه ۸۳ درصدی روس ها از ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور راضی هستند، دیمیتری مدودیف نخست وزیر با ۵۱ درصد نظر منفی مواجهه با نارضایتی زیادی است.

خبرگزاری ایرنا: نزدیک شش ماه مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری روسیه، یافته های تازه ترین نظرسنجی نشان می دهد در حالیکه ۸۳ درصدی روس ها از ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور راضی هستند، دیمیتری مدودیف نخست وزیر با ۵۱ درصد نظر منفی مواجهه با نارضایتی زیادی است.

در نظرسنجی لوادا سنتر که یافته های آن امروز (پنجشنبه) انتشار یافت، ۸۳ درصد پاسخ دهندگان عملکرد پوتین در مقام رئیس جمهوری روسیه را تایید کرده اند.

در همین حال 58 درصد تاکید کردند، به وی اعتماد دارند که بالاترین شاخص مقبولیت برای رییس جمهوری روسیه در سال جاری میلادی است.

بنا به نتایج بررسی های لوادا سنتر، اما دیدگاه منفی روس ها نسبت به عملکرد مدودیف نخست وزیر روسیه ۵۱ درصد است و ۴۸ درصد نیز وی را تایید کرده اند.

50 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی لوادا سنتر هم عملکرد دولت روسیه را تایید می کنند که این شاخص در باره عملکرد مجلس دوما 42 درصد بود.

در این نظرسنجی که هفته جاری صورت گرفت، ۱۶۰۰ نفر از ۱۳۷ منطقه روسیه شرکت داشتند.

این نتایج در حالی اعلام شده که یک بنیاد سیاسی روسی، مدودیف را درصدر جانشینان احتمالی پوتین برای تصدی مقام رئیس جمهوری روسیه معرفی کرده است.

در فهرست بنیاد سیاست پتربورگ که روز سه شنبه انتشار یافت، شاخص های مختلفی مانند موفقیت ها و ناکامی های سیاسی، انتظارات جامعه از نامزدهای احتمالی، محبوبیت، میزان فعالیت ها، تنش ها و چالش ها، تبلیغات منفی و مثبت و همچنین شمار دیدارها با رییس جمهوری روسیه مورد توجه قرار گرفته و بر اساس آن، دیمیتری مدودیف نخست وزیر و سرگئی سابیانین شهردار مسکو در صدر فهرست جانشینان احتمالی پوتین قرار دارند.

در فهرست این بنیاد، مدودیف و سابیانین به ترتیب بیشترین شانس را برای نامزد شدن در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری روسیه دارند که اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

روزنامه کامرسانت نیز به نقل از کارشناسان نوشت: سیاستمدارانی که در زمره بیست نفر اول فهرست قرار گرفتند، از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۴ نخبگان حاکم روسیه را شکل خواهند داد.

در این گزارش خاطرنشان شد: مفهوم جانشین طیف گسترده ای دارد و تنها به پست ریاست جمهوری محدود نمی شود.

مدودیف سال ۲۰۰۸ معاون نخست وزیر بود که همراه سرگئی ایوانف وزیر دفاع وقت که بعدها رئیس دفتر رئیس جمهوری روسیه شد، جانشینان احتمالی پوتین محسوب می شدند.

پوتین رییس جمهوری و رهبر وقت حزب حاکم روسیه واحد که مطابق قانون اساسی برای سومین بار پیاپی اجازه شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را نداشت سال 2008 با اعلام نامزدی مدودیف موافقت کرد.

پس از پایان دوره ریاست جمهوری مدودیف در سال ۲۰۱۲، پوتین که در سمت نخست وزیری قرار داشت با شرکت در انتخابات و کسب پیروزی مسئولیت ریاست جمهوری را برای یک دوره شش ساله دیگر برپایه تغییرات قانونی در اختیار گرفت.

انتخابات ریاست جمهوری روسیه مارس 2018 مطابق (اسفند 1396) برگزار خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج