جاباما
۵۸۸۳۶۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

ترامپ، قانون تحریم‌های ونزوئلا را امضا کرد

رئیس جمهور آمریکا یک دستور اجرایی را امضا کرده است که کلیه قراردادهای جدید با دولت ونزوئلا یا شرکت نفت دولتی این کشور را ممنوع می‌کند.

خبرگزاری تسنیم: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز جمعه دستور اجرایی ممنوعیت کلیه قراردادهای جدید با دولت ونزوئلا و شرکت نفت دولتی این کشور را امضا کرده است. این تلاش دیگری از سوی آمریکا برای متوقف کردن منابع مالی مورد نیاز دولت کاراکاس است که به زعم واشنگتن، در حال تقویت پایه های یک حکومت دیکتاتوری است.

بر اساس این گزارش نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا فورا نسبت به این اقدام ترامپ واکنش نشان داد و واشنگتن را به تشدید جنگ اقتصادی علیه کاراکاس متهم کرده است.

وی در این باره گفت: آمریکا به دنبال مجبور کردن ونزوئلا برای حرکت به سوی ورشکستگی است ولی در دستیابی به این هدف موفق نخواهد شد.

دستور ترامپ بزرگترین تحریم هایی است که تاکنون علیه مادورو اعمال شده و هدف اصلی آن مجازات دولت ونزوئلا است که به زعم کاخ سفید در حال ضربه زدن به دموکراسی در این کشور است.

مادورو چند روز پیش در سخنانی گفته بود که روابط آمریکا و ونزوئلا به پایین ترین سطح تنزل پیدا کرده است.

رئیس جمهور ونزوئلا گفت: همه کسانی که برای حمله به ونزوئلا تلاش می کنند، نادان هستند. با تلاش همه مردم، این اقدامات با شکست روبرو خواهد شد و ونزوئلا قوی تر آزادتر و مستقل تر می شود.

ونزوئلا با بحران اقتصادی بزرگی روبرو است و با کمبود شدید مواد غذایی و دارو مواجه است. ۹۵ درصد درآمد صادراتی این کشور به نفت وابسته است.

مادورو خواستار برگزاری یک نشست فوری با مشتریان آمریکایی نفت ونزوئلا شده است. تحریم های جدید هرگونه مبادله تجاری با دلار آمریکا را با دولت ونزوئلا و شرکت نفت دولتی این کشور ممنوع می کند چرا که از سیستم مالی آمریکا استفاده می کنند.

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز در سخنانی تاکید کرد: تحریم های واشنگتن علیه ونزوئلا یک پیام قاطع برای نیکولاس مادورو رئیس جمهور این کشور است که ایالات متحده حکومت دیکتاتوری در این کشور را تحمل نخواهد کرد.

ژرژ اریازا وزیر خارجه ونزوئلا نیز در سخنانی گفت: ایالات متحده سعی می کند تا بحران انسانی در ونزوئلا را با اعمال تحریم های جدید، تشدید کند.

وی در ادامه افزود: تهدیدات و تحریم های اعلام شده از سوی آمریکا، سیاست هایی غیر متمدنانه است.

بحران سیاسی و اجتماعی ونزوئلا با آغاز خشونت های خونین از اوایل آوریل تشدید شده است. از آغاز درگیری های خونین در این کشور تاکنون بیش از ۱۲۵ نفر کشته شده اند. بحران اقتصادی نیز به ناآرامی های داخلی دامن زده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج