۵۸۸۵۵۴
۵۰۲۰
۵۰۲۰
پ

رئیس پژوهشگاه رویان خبر داد:

درمان بیماری‌ها با خون بند ناف

رئیس پژوهشگاه رویان گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰ هزار نمونه خون بندناف در شرکت فناوری بن‌یاخته‌های رویان ذخیره شده و در سال گذشته بیش از ۱۵ بیمار از منابع بانک عمومی خون بندناف درمان شدند.

خبرگزاری مهر - میترا سعیدی کیا: رئیس پژوهشگاه رویان گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰ هزار نمونه خون بندناف در شرکت فناوری بن‌یاخته‌های رویان ذخیره شده و در سال گذشته بیش از ۱۵ بیمار از منابع بانک عمومی خون بندناف درمان شدند.
درمان بیماری‌ها با خون بند ناف

دکتر حمید گورابی امروز در نشستی خبری که در محل پژوهشگاه برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره دکتر سعید کاظمی آشتیانی بنیانگذار پژوهشگاه رویان اظهار داشت: هجدهمین جشنواره بین‌المللی تحقیقاتی رویان (پزشکی تولید مثل ـ سلول‌های بنیادی) از هشتم شهریور ماه در تالار همایش‌های برج میلاد به مدت سه روز آغاز به کار می‌کند.

وی با بیان اینکه ۲۳۹ طرح تحقیقاتی از ۴۵ کشور جهان به این جشنواره ارسال شده است، افزود: بیشترین طرح‌های تحقیقاتی از کشورهای هند با ۲۴‌ طرح، ایتالیا ۲۰ طرح، چین ۲۰ طرح، آمریکا ۱۹ طرح، ژاپن ۱۴ طرح، آلمان ۱۲ طرح، ایران ۱۱ طرح، انگلستان ۱۱ طرح، اسپانیا ۹ و استرالیا ۹ طرح به جشنواره رویان فرستاده شده است.

رئیس پژوهشگاه رویان با بیان اینکه قرار است از ۱۰ محقق ایرانی و خارجی در این جشنواره تقدیر شود، خاطرنشان کرد: طرح‌های تحقیقاتی در گروه‌های سلول‌ بنیادی، پزشکی بازساختی، جنین‌شناسی، ژنتیک، ناباروری زنان و ناباروری مردان گنجانده شده‌اند.

به گفته گورابی، همزمان با هجدهمین کنگره بین‌المللی پزشکی تولیدمثل، سیزدهمین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و دوازدهمین سمینار پرستاری و مامایی در پزشکی تولیدمثل برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: ۱۱۹ مقاله در سیزدهمین کنگره سلول‌های بنیادی، ۲۴۳ مقاله در کنگره پزشکی تولیدمثل و ۳۲ مقاله در سمینار مامایی و پرستاری توسط دبیرخانه به تائید رسیده است.

رئیس پژوهشگاه رویان با بیان اینکه طرح‌ها در دو مرحله داوری شده‌اند، تصریح کرد: اولین مرحله بر اساس معیارهای مشخص و طبقه‌بندی شده و دومین مرحله توسط ۱۶۷ داور (۸۱ داور بین‌المللی و ۸۶ داور ملی) مورد ارزیابی قرار گرفتند.

زمان راه اندازی کارخانه سلولی

گورابی با اشاره به اقدامات پژوهشگاه رویان در یک سال گذشته گفت: در این یک سال سعی شده شرکت‌های دانش‌بنیانی که از پیش تأسیس شده‌اند، محصولاتی را به تولید برسانند. یکی از این محصولات، تولید سلول توسط یکی از شرکت‌ها است که به واسطه آن تا یک الی دو ماه دیگر کارخانه سلولی راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس پژوهشگاه رویان افزود: در یکی دیگر از شرکت‌های دانش‌بنیان پژوهشگاه رویان، فاکتورهای رشد بیوتکنولوژیک تولید می‌شود؛ این فاکتورها در تحقیقات سلول‌های بنیادی به کار می‌روند که نیاز محققان را تأمین می‌کنند؛ تا قبل از سال گذشته ۱۰ الی ۱۱ فاکتور رشد داشتیم که اکنون به ۲۱ فاکتور رسیده است.

گورابی تصریح کرد: همچنین آنزیم خاصی برای آزمایش‌های مولکولی برای بیان ژن‌ها در یک شرکت دانش‌بنیان تولید شده که اکنون وارد بازار می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت شرکت‌ فناوری بن‌یاخته‌های رویان گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰ هزار نمونه خون بندناف در این مرکز ذخیره شده است؛ این نمونه‌ها منبع خوبی برای درمان بیماری‌های صعب‌العلاج، سرطان خونی، تالاسمی و ... است.

درمان با خون بند ناف

به گفته رئیس پژوهشگاه رویان، در سال گذشته بیش از ۱۵ بیمار از منابع بانک عمومی خون بندناف مورد درمان قرار گرفته‌اند.

۱۰۰ بز شبیه سازی شد

گورابی با اشاره به فعالیت محققان در پژوشگاه رویان اصفهان اظهار داشت: این محققان تاکنون پیشرفت‌های خوبی در زمینه شبیه‌سازی حیوانات انجام داده‌اند؛ به طوری که در یک سال گذشته ۱۰۰ بز شبیه‌سازی شده را تحویل کارفرما داده‌اند.

وی افزود: پیش‌بینی شده که از چند حیوان آزمایشگاهی با دستکاری ژنتیکی که با همکاری وزارت بهداشت بوده است، در آینده نزدیک رونمایی شود.

رئیس پژوهشگاه رویان با اشاره به اینکه در سال گذشته اتوبوس سلول‌های بنیادی را نیز راه‌اندازی کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: پژوهشگاه رویان با یک صندوقی در راستای حمایت از تحقیقات پژوهشی راه‌اندازی کرده که تاکنون ۳۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خطرپذیر از طرح‌ها داشته است.

گورابی در خصوص بیمارستان سلول‌درمانی گفت: این بیمارستان علیرغم برنامه‌ریزی‌ها، حالت کُندی دارد و در مرحله فنداسیون به سر می‌برد.

به گفته وی، کمک‌های خیرین برای راه‌اندازی بیمارستان سلول‌درمانی کافی نیست و نیاز به سرمایه‌گذاری خارجی دارد؛ پژوهشگاه رویان چون ارگان دولتی محسوب نمی‌شود، استفاده از این سرمایه خارجی نیز امکان‌پذیر نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج