۵۸۸۶۴۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

باید‌ها و نبایدهای شورای شهر پنجم

مراسم تحلیف اعضای شورای شهر پنجم در اولین روز شهریور برگزار شد و از همان زمان، چشمان جامعه ناظر بر عملکرد منتخبان خود در مسیر تحقق وعده‌ها شد.

سیدابراهیم امینی در روزنامه آرمان نوشت: مراسم تحلیف اعضای شورای شهر پنجم در اولین روز شهریور برگزار شد و از همان زمان، چشمان جامعه ناظر بر عملکرد منتخبان خود در مسیر تحقق وعده‌ها شد.
اعضای شورای شهر پنجم که در لیست امید حضور داشتند برای نیل به اهداف مطرح شده برنامه‌‌هایی را تدوین کرده و خواهند کرد که شامل اولویت‌های رسیدگی به وضعیت پایتخت در موضوعات مختلف است و البته عزم ۲۱ عضو شورای تهران برای تحقق این برنامه‌ها جزم است. بخشی از این اولویت‌ها مرتبط با موضوعات ساختاری از جمله شفافیت مالی و پیش‌بینی برخی فرایندها برای جلوگیری از فساد مالی است.
همچنین شورای شهر تهران درصدد آن است که جایگاه حقوقی خود را تثبیت بخشیده و ابزارهای مورد نیاز برای انجام وظایفی که قانون بر دوش آنها گذاشته است را شناسایی کنند. از سوی دیگر تدوین ساز و کاری برای تعامل شورای شهر پنجم با شهردار به نحوی که از یک سو سبب ایجاد محدودیت‌هایی برای شهرداری نشود و از سوی دیگر شورای شهر بتواند وظایف خود را به خوبی انجام دهد از دیگر وظایف ساختاری شورای شهر است که اعضای این شورا در تلاش برای تحقق آن هستند.
شورای شهر تهران به دلیل وسعت جمعیت شهری و نیاز به اصلاحات جدی برنامه‌ پیچیده‌تری نسبت به سایر شهرها دارد. به عنوان نمونه باید برنامه‌ریزی دقیقی برای حل وضعیت نامطلوب ترافیک در پایتخت شود که زمان زیادی از وقت شهروندان تهرانی را تلف می‌کند و تاثیرات مخربی بر اعصاب و آرامش آنها دارد.
همچنین یافتن راهکارهایی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی که مدت‌هاست از آن به عنوان خطر بزرگ پایتخت یاد می‌شود هم در برنامه‌ریزی اعضای شورای شهر جایگاه مهمی دارد. تصمیم‌گیران شهری در شورای شهر به‌خوبی واقف هستند که تهران در چند ساختمان و خیابان تعریف نمی‌شود و نیاز به امور زیربنایی به‌ویژه در حوزه فرهنگی دارد تا بار دیگر لبخند و آرامش بر چهره ساکنان پایتخت نقش ببندد و بسیاری از برنامه‌ریزی‌های دیگر که برای بهبود شرایط تهران لازم است از سوی اعضای شورای شهر در نظر گرفته شود.
این امیدواری وجود دارد که با همراهی نخبگان شهری و کشوری و نیز مشارکت شهروندان برنامه‌های در نظر گرفته شده برای ساخت تهرانی آباد و آرام محقق شود تا اعضای شورای شهر پنجم بتوانند کارنامه موفقی از عملکرد خود ارائه دهند. نباید فراموش کرد انسجام و همدلی پیش شرط توفیق در انجام وظایفی است که جامعه بر دوش اعضای شورای شهر و شهردار نهاده است.
بنابراین تلاش اعضای این دوره از شورای شهر در راستای وفاق و همدلی در تصمیم‌گیری‌ها به‌رغم اطلاع از وجود دیدگاهای مختلف بوده است و خواهد بود. اعضای شورای شهر سعی دارند تصمیمات شورای شهر بر مبنای عقلانیت باشد و هر یک از آنها به ارائه دیدگاه‌های خود بپردازند تا در نهایت اجماع نهایی آنچه باشد که در راستای رضایت مردم و آبادانی شهر ارزیابی می‌شود.
رسیدن به اجماع در تصمیم‌گیری‌های شهری نیاز به از خودگذشتگی و سعه صدر اعضای شورای شهر دارد، بدین معنا که باید مصالح عمومی و شرایط جریان‌های سیاسی که عامل توفیق و راهیابی اعضا به شورای شهر شد فدای منافع فردی و شخصی نشود که البته تا به امروز این امر مهم رعایت شده است و امیدواری وجود دارد که پس از آن هم مستحکم‌تر و با همدلی بیشتر همراه باشد.
اعضای شورای شهر به‌خوبی واقف هستند که باید از بروز حواشی در میدان خدمت‌رسانی به مردم پایتخت خودداری شود، چرا که بزرگ‌ترین لطمه به انجام مسئولیت‌هایی خواهد بود که پایتخت نشینان بر عهده آنها گذاشته‌اند و به‌خوبی در حال رصد رفتارهای اعضای شورای شهر هستند. این امیدواری نیز وجود دارد که اعضای شورای شهر چنان عملکرد درخشانی داشته باشند که بتوانند در فراهم کردن زمینه موفقیت‌های آینده اصلاح‌طلبان موثر واقع شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج