۵۹۰۱۱۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

توصیه به حجاج برای جلوگیری از گرمازدگی

در حالیکه کمتر از دو روز دیگر زائران کشورمان عازم سرزمین منا و عرفات می‌شوند، ضرورت رعایت توصیه‌های پزشکی برای پیشگیری از گرمازدگی و بیماری‌های ویروسی بسیار حائز اهمیت است.

خبرگزاری تسنیم: سید مسعود مشرف از پزشکان اعزامی کشورمان به مکه مکرمه روز دوشنبه اظهار کرد: یکی از نگرانی‌های پزشکی در ایام تشریق، گرمازدگی زائران است بنابراین به همه ضیوف الرحمن توصیه می‌کنیم، از مصرف زیاد مایعات غفلت نکنند.

وی با اشاره به حضور میلیونی زائران در ایام تشریق در سرزمین منا و عرفات و عزیمت برای رمی جمرات گفت: به همه زائران به طور جدی توصیه می‌شود که حتماً برای رمی جمرات، چند بطری آب همراه داشته باشند.

پزشک اعزامی کشورمان به حج تمتع تصریح کرد: با توجه به تعریق بدن در هوای گرم، مصرف کم و کنترل شده نمک (به استثنای بیماران قلبی) توصیه می‌شود اما استفاده از مایعات ( به غیر از نوشابه‌های گازدار ) استفاده شود.

مشرف همچنین با اشاره به احتمال سوختگی در قسمت کشاله‌های ران به زائرانی که احتمال می‌دهند در این زمینه دچار مشکل شوند، توصیه کرد که هر روز با استفاده از صابونهای بدون بو و لیف نرم، نسبت به شست‌وشوی پاها اقدام کنند تا کمتر دچار مشکل شوند.

وی، سرما خوردگی و آلوده شدن به بیماریهای ویروسی را از دیگر مواردی دانست که زائران می‌توانند با چند دستورالعمل ساده از بیمار شدن پیشگیری کنند.

این پزشک اعزامی به حج تمتع به زائران توصیه کرد: حتماً نسبت به شست‌وشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون، قرقره سرم‌های شست‌وشو و یا استفاده از محلول آب و پودر سدیم کلراید برای استنشاق و قرقره کردن در گلو اقدام کنند.

مشرف تاکید کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و نکات مطرح شده از سوی پزشکان، می‌تواند تا حدود ۹۰ درصد از بیمار شدن افراد جلوگیری داشته باشد.

هم اکنون ۸۶ هزار و ۵۰۰ ایرانی برای انجام مناسک حج تمتع در مکه مکرمه بسر می برند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج