۵۹۰۱۶۲
۱ نظر
۵۰۱۵
۱ نظر
۵۰۱۵
پ

نصرالله: داعش، شکست را پذیرفت

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به نبرد با گروه تروریستی داعش خاطرنشان کرد: تا زمانی که گروه تروریستی داعش خود را در محاصره کامل و ناچاری ندید رزمندگان حزب‌الله و سربازان ارتش از مبارزه با این گروه تروریستی دست برنداشتند و زمانی که داعش شکست را کامل پذیرفته و پیشنهاد مذاکرات را داد ما نیز خود را برای آتش‌بس اعلام کردیم.

خبرگزاری ایلنا: سید حسن نصرالله در سخنان خود به مناسبت پیروزی در نبرد با گروه تروریستی داعش در منطقه القلمون و مناطق مرزی لبنان و سوریه خاطرنشان کرد: حزب‌الله در پی سوء‌استفاده و باج‌خواهی از یک قضیه انسانی نیست، بنابراین تمامی کسانی که این‌گونه اتهامات را متوجه حزب‌الله می‌دانند یا نادان هستند یا با زبان عربی به خوبی آشنایی ندارند یا کسانی هستند که برای امور اخلاقی ارزشی قائل نیستند.

اعلام شرایط حزب‌الله برای مذاکره

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به نبرد با گروه تروریستی داعش خاطرنشان کرد: تا زمانی که گروه تروریستی داعش خود را در محاصره کامل و ناچاری ندید رزمندگان حزب‌الله و سربازان ارتش از مبارزه با این گروه تروریستی دست برنداشتند و زمانی که داعش شکست را کامل پذیرفته و پیشنهاد مذاکرات را داد ما نیز خود را برای آتش‌بس اعلام کردیم.

وی با اشاره به مفاد توافق با گروه تروریستی داعش برای تخلیه این مناطق اظهار داشت: از شرایطی که ما برای گروه تروریستی داعش تعیین کردیم مشخص شدن سرنوشت سربازان ارتش، تسلیم پیکرهای تمامی شهدای حزب‌الله و نیروهای ارتش، و آزادی تمامی ‌اسقف‌های ربوده شده لبنانی از جمله خبرنگار ربوده شده یعنی «سمیر کساب» بوده که داعش اعلام کرد اسقف‌های ربوده شده و سمیر کساب نزد عناصر داعش نیستند.

سید حسن‌نصرالله افزود: همچنین آزادی «احمد معتوق» از رزمندگان حزب‌الله لبنان و تسلیم پیکرهای سه شهید مدافع حرم حزب‌الله لبنان از دیگر شروط ذکر شده در این توافقنامه بود.

وی تاکید کرد: حزب‌الله هرگونه توافق با داعش بدون مشخص شدن سرنوشت سربازان ارتش لبنان که توسط گروه تروریستی داعش ربوده شده بودند را رد کرده است.

تسلیم شدن داعش مقابل حزب‌الله در جرود

دبیر کل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: آنچه در جرود اتفاق افتاد چه در وادی نظامی و چه در وادی سیاسی تسلیم شدن گروه تروریستی داعش مقابل ما بود.

نصرالله ادامه داد: بر اساس این توافق ۶۷۰ غیرنظامی، ۳۳۱ زخمی، ۲۶ فرد کاملا مسلح و ۳۰۸ فرد با سلاح انفرادی از این مناطق خارج شدند.

نبرد قاطعانه‌ای علیه داعش داشتیم

عناصر تسلیم شده گروه تروریستی داعش در تحفظ نیروهای حزب‌الله قرار دارند تا وضعیت پیکر شهیدی که سر از بدن او جدا کردند نیز مشخص شود. همه ما متفق الرای بودیم که آزادسازی اراضی لبنان و سوریه از لوث وجود داعش بدون مشخص شدن سرنوشت ارتشیان ربوده شده پیروزی ناقصی خواهد بود و یکی از دلایل که عملیات آزادسازی این مناطق از اشغال داعش به آرامی و با سرعت کم انجام می‌شد نیز مشخص شدن سرنوشت همین سربازان بود. اگر ما نبرد قاطعانه‌ای علیه عناصر گروه تروریستی داعش در این منطقه انجام می‌دادیم ممکن بود کسانی که از سرنوشت این سربازان مطلع بودند نیز کشته شوند.

نه خیانت کردیم؛ نه به عقب برمی‌گردیم

سید حسن‌نصرالله در ادامه تاکید کرد: ما با عناصر گروه تروریستی داعش توافق کرده‌ایم و در این توافق نه خیانت خواهیم کرد، نه به عقب باز خواهیم گشت و نه با کسی بازی خواهیم کرد. کسانی که خواستار برخورد شدید و قاطع با عناصر داعش هستند باید بدانند به این توافقی که با گروه داعش انجام داده‌ایم ایستادگی کرده و خود را متعهد به انجام تمامی وعده‌های داده شده می‌دانیم.

وی تشریح کرد: باید از دولت لبنان و مجلس این کشور خواست تا درباره کسانی که این سربازان را نزد داعش رها کرده و رفتند تحقیق و پیگیری صورت بپذیرد. همچنین خطاب به کسانی که خواستار انتقام خون این شهدا هستند از آن‌ها می‌خواهیم توجه خود را به سوی افرادی معطوف کنند که این سربازان را نزد گروه تروریستی داعش تنها گذاشتند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود ارتش توانایی آزادسازی این سربازان ربوده شده را داشت ولی تصمیمات سیاسی ضعیف باعث رها شدن این سربازان در دست عناصر داعش شد.

وی در تبیین اهداف عملیات ارتش لبنان، ارتش سوریه و حزب‌الله لبنان علیه عناصر داعش گفت: هدف از این عملیات حفظ اراضی و امن ساختن آن به‌علاوه نابودی داعش در منطقه بوده است.

سید حسن نصرالله ادامه داد: در عملیات مشترک میان حزب‌الله و ارتش سوریه علیه گروه تروریستی داعش که موسوم به «فجر الجرود» است ۱۱نفر از رزمندگان حزب‌الله و ۷سرباز ارتش سوریه به شهادت رسیدند.

پیروزی در جرود بخشی از پیروزی‌های موجود در منطقه است

دبیرکل حزب‌الله لبنان اظهار داشت: ما در آستانه آزادی کامل خاک لبنان و تامین امنیت کامل مناطق مرزی لبنان و سوریه قرار داریم. پیروزی در جرود بخشی از پیروزی‌های موجود در منطقه است. شکست‌های متوالی در موصل، صحرای سوریه، جنوب رقه، اطراف دیرالزور و حلب تاثیر به‌سزایی در شکست عناصر این گروه تروریستی در مناطق مرزی لبنان و سوریه داشت.

منبع به وجود آمدن گروه‌های تروریستی

وی با اشاره به منبع به وجود آمدن گروه‌های تروریستی تصریح کرد: هر روز بیشتر ثابت می‌شود این گروه‌های تروریستی-تکفیری توسط دولت آمریکا تشکیل شده‌اند چراکه این گروه‌ها هیچ‌گاه اقدامی علیه رژیم صهیونیستی انجام نداده‌اند و در مقابل کسانی که برای عناصر داعش در سوریه و القلمون و عراق گریه و زاری می‌کنند اسرائیلی‌ها هستند.

نصرالله تاکید کرد: نبرد جرود برای نابودی گروه تروریستی داعش در ادامه راه مبارزه با اسرائیل است.

امروز هیچ داعشی و تروریستی در اراضی لبنان وجود ندارد

وی افزود: روز ۲۸ آگوست دومین روز آزادی در تاریخ لبنان و منطقه ثبت خواهد شد و فرقی نمی‌کند دولت لبنان به این امر اعتراف کند یا خیر. امروز هیچ داعشی و تروریستی در اراضی لبنان وجود ندارد. ۲۵ ماه می سال ۲۰۰۰ میلادی لبنان برابر اسرائیل به پیروزی رسید و جز کسانی که وامدار اسرائیل در لبنان بودند همه از این پیروزی خوشحال شدند و امروز لبنان مجددا پیروز شده و مجدد شاهد خوشحالی اکثریت و ناراحتی وامداران جبهه النصره، داعش و کسانی که پشت این گروه‌های تروریستی هستند اعم از دولت‌های منطقه و بین‌المللی هستیم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه گفت: اگر این نبرد را انجام نمی‌دادیم ممکن بود عناصر تروریست مناطق بیشتری در شمال و در منطقه البقاع را به اشغال خود درآورند.

برگزاری جشن پیروزی در شهر بعلبک

حسن نصرالله اعلام کرد: جشن پیروزی روز پنج‌شنبه آتی در شهر بعلبک برگزار می‌شود. مردم بقاع این پیروزی را با اهدای خون بهترین جوانان خود به دست آوردند. ما درست زمانی که حجاج بیت‌الله الحرام مقابل خانه خدا می‌ایستند در بعلبک ایستاده و معانی حج را بیان خواهیم کرد. روز پنج‌شنبه روز جشن پیروزی ما برابر تمامی این شیاطین است.

کسی کشور ما را تهدید کند با او مبارزه می‌کنیم

وی متذکر شد: اهالی البقاع از اصلی‌ترین عوامل پیروزی در این نبرد هستند و تمامی آن‌ها از کوچک و بزرگ‌شان را به این جشن دعوت می‌کنم. اهالی البقاع روز پنج‌شنبه ثابت خواهند کرد این پیروزی بزرگ را با اهدای زندگی فرزندان خود رقم زده‌اند و اگر کسی کشور ما را تهدید کند با او مبارزه خواهیم کرد و شهید خواهیم شد و در همین جا دفن می‌شویم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درود بر شرفت؛ کاش غرب گرایان از خواب خرگوشی بیدار شوند؛ و راه حق را برگزینند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج