۵۹۰۴۴۷
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

آقای رئیس جمهور، لطفا تکراری نباشید!

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: امشب رییس جمهور روحانی برای اولین بار در قامت رییس دولت دوازدهم از طریق تلویزیون با مردم سخن خواهد گفت. البته اگر این برنامه طبق روال برنامه‌های گذشته باشد اسم آن را نمی‌شود گفت‌وگو با مردم گذاشت. این جنس برنامه‌ها بیشتر شبیه مصاحبه تلویزیونی است تا گفت‌وگو با مردم.

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: امشب رییس جمهور روحانی برای اولین بار در قامت رییس دولت دوازدهم از طریق تلویزیون با مردم سخن خواهد گفت. البته اگر این برنامه طبق روال برنامه‌های گذشته باشد اسم آن را نمی‌شود گفت‌وگو با مردم گذاشت. این جنس برنامه‌ها بیشتر شبیه مصاحبه تلویزیونی است تا گفت‌وگو با مردم.

اگر قرار است رییس جمهور با مردم گفت‌وگو کند بهتر است یک ساعت بدون واسطه آنهم مجری‌های تلویزیون نه خبرنگاران رسانه‌ها با مردم سخن بگوید.

این جنس از برنامه‌های رییس جمهور روحانی دارای سه آفت بزرگ است. که اگر رییس جمهور بتواند آنها را رفع کند این گفت‌وگوها می‌توانند برای مردم جذاب و راه‌گشا باشد.

رییس جمهور روحانی از جمله سیاستمداران سخنور جمهوری اسلامی است. کسی که با کلمات آشناست و می‌داند از آنها کجا استفاده کند. این سخنوری به ویژه در این جنس برنامه‌ها باعث می‌شود مردم زیاد سخنان روحانی را متوجه نشوند. حسن روحانی و اعضای دولت باید تلاش کنند به گونه‌ای صحبت کنند که مردم متوجه عملکرد دولت شوند.

بسیاری از مردم علاقه مند به شنیدن سخنان رییس جمهور هستند اما همین مردم نمی‌توانند با بسیاری از آمارهای ارائه شده از سوی دولت ارتباط برقرار کنند. روحانی در مورد تورم در مورد رکود باید با مثال سخن بگوید. جامعه با مثال‌هایی که با آن درگیر هستند، متوجه عملکرد دولت می‎‌شوند.

رییس جمهور، تورم، رکود، ثبات، دستاوردهای برجام و... را باید ساده‌ سازی کند و به با زبان مردم به مردم تحویل دهد.

نکته دیگری که رییس جمهور باید به آن توجه کند این معناست که برخی از گفت‌وگوهای رییس جمهور دچار تکرار شده است. می‌شود حدس زد روحانی در این گفت‌وگوها چه خواهد گفت. تکراری شدن یکی از بزرگترین آفت‌ها برای یک سیاستمدار است.

متاسفانه باید گفت سخنرانی‌های رییس جمهور روحانی قابل حدس شده است. روحانی باید از دام تکرار فرار کند. تکراری شدن باعث می‌شود مردم چندان راغب به شنیدن سخنان رییس جمهور نباشند.

روحانی باید به گونه‌ای عمل کند که سخنرانی‌ها و گفت‌وگوهای تلویزیونی او پر از حرف‌های تازه باشد.

بهتر است روحانی از این جنس گفت‌وگوهای خود را دسته بندی کند. یعنی یک برنامه کاملا اقتصادی، یک برنامه کاملا سیاسی و یک برنامه کاملا اجتماعی و فرهنگی. این جزئی شدن موضوعات هم باعث رییس جمهور دچار تکرار زدگی نشود هم کلی گویی نکند. به قول فرخی سیستانی:« سخن نو آر که نو را حلاوتیست دگر»

نکته سوم این است که مردم از رییس جمهور انتظار دارند با آنها شفاف سخن بگوید. همانگونه که در جریان انتخابات بود. یا در جریان رای اعتماد به وزرای پیشنهادی‌اش به مجلس گفت که وزرای زن را انتخاب کرده بود اما نشد. دیپلماتیک سخن گفتن در همه مواقع خوب نیست. گاهی لازم است روحانی بی‌پرده و صریح باشد.

این قبیل گفت‌وگوها می‌تواند مردم را در جریان امور کشور قرار دهد. چه بهتر است رییس جمهور تعداد گزارش‌های خود به مردم را بیشتر کند. در روزهایی که صداوسیما چندان تمایلی به گزارش عملکرد دولت ندارد بهتر است دولت خود گزارشگر خود باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ای کاش ریس جمهور نمیشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج