۵۹۱۵۹۴
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

بارزانی: شراکت با بغداد به پایان رسید

رییس اقلیم کردستان عراق بار دیگر تاکید کرد که این اقلیم و رهبران کرد از تصمیم خود برای برگزاری همه‌پرسی جدایی از عراق کوتاه نخواهند آمد و زمان تعیین شده برای آن نهایی است.

خبرگزاری ایسنا: رییس اقلیم کردستان عراق بار دیگر تاکید کرد که این اقلیم و رهبران کرد از تصمیم خود برای برگزاری همه‌پرسی جدایی از عراق کوتاه نخواهند آمد و زمان تعیین شده برای آن نهایی است.

مسعود بارزانی در دیدار با چهره‌های دانشگاهی اقلیم در اربیل گفت: به همه مردم و گروه‌ها این تضمین را می‌دهم که همه‌پرسی در موعد مقرر خود برگزار خواهد شد و هیچ‌گونه عقب‌نشینی در این مورد وجود ندارد.

او ادامه داد: تفکر شراکت با بغداد پایان یافته است. دولت مرکزی کردها را به عنوان یک شهروند عراقی قبول ندارد و ادامه نظام سیاسی به همین شکلی که اکنون هست، برای عراق فاجعه‌بار خواهد بود.

او گفت که نسبت کردها در ارتش عراق در مقایسه با سایر قومیت‌ها به ویژه اعراب کمتر از یک درصد است و این قابل قبول نیست.

رییس اقلیم کردستان عراق گفت: چه بخواهیم و چه نخواهیم یک دولت قومیت‌گرا و طایفه‌ای اکنون در عراق حکومت را به دست دارد و نه دموکراسی و نه فدرالی در کشور جریان ندارد.

مسعود بارزانی در خصوص نگرانی‌ها درباره احتمال منحرف شدن روند مقابله با داعش به دلیل برگزاری این رفراندوم نیز گفت: همه پرسی هیچ‌گاه رویکرد کردها برای جنگ با داعش را تغییر نخواهد داد.

احزاب کرد عراقی با محوریت بارزانی اعلام کرده‌اند که ۲۵ سپتامبر رفراندومی را برای جدایی از عراق برگزار می‌کنند که این امر علاوه بر مخالفت‌های داخلی با نارضایتی‌های منطقه‌ای و بی‌توجهی قدرت‌های بزرگ جهان از جمله آمریکا مواجه شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      باید به آقای بارزانی گفت که با این کار دست به جنگی دیگر در منطقه خواهد زد که عاقبتش جز کشت و کشتار مردم مظلوم کرد نیست...کاش جناب بارزانی مجری طرحهای سعودی و صهیونیسم در منطقه نباشد و به دنبال تعامل با دولت عراق باشد...

    • سالار

      زنده باد ناسیونالیست کرد کاک مسعود بارزانی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج