۵۹۳۷۲۶
۱۴ نظر
۵۰۰۹
۱۴ نظر
۵۰۰۹
پ

وزیر کار: فقر و بیکاری علت اصلی «طلاق» نیست

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های نیروهای مسلح در زمینه اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی گفت: باید با همه توان به ویژه توان نیروهای مسلح به سمت غلبه بر مشکلات پیش برویم.

خبرگزاری ایسنا: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های نیروهای مسلح در زمینه اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی گفت: باید با همه توان به ویژه توان نیروهای مسلح به سمت غلبه بر مشکلات پیش برویم.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز (دوشنبه) در همایش مهارت آموزی سربازان، موضوع تامین مالی و سرمایه گذاری را یکی از چالش‌های پیش روی دولت عنوان کرد و گفت: یکی از چالشهای دولت تامین سرمایه گذاری مورد نیاز است که بخشی از آن از طریق مهارت آموزی جبران می شود.

وی گفت با بهره‌مندی از موضوع مهارت آموزی می توانیم حدود ۲۵ درصد از کسری سرمایه را جبران کنیم.

وزیر کار انتقاد از وضعیت نظام آموزش کشور با بیان اینکه متاسفانه سازوکار نظام آموزشی، تکنسین بیرون نمی دهد اظهار کرد: متاسفانه در زمینه تربیت تکنسین از سوی نظام آموزشی دچار فقدان هستیم؛ از سمت دیگر با پیچیده شدن بازار کار و مهارتهای مورد نیاز آن با تفاوتهای ایجاد شده با گذشته مواجهیم. در این راستا موضوع مهارت آموزی موضوعی جدی برای آینده کشور محسوب می شود.چنانچه می‌خواهیم در مسیر توسعه حرکت کنیم و همزمان با فقر مبارزه کنیم و سیاستهای رفاهی را دنبال کنیم، ناگزیریم که به موضوع مهارت بیش از پیش بپردازیم.

ربیعی با تاکید بر اینکه مهارت آموزی فقط مختص امور فنی نیست بلکه مهارتهای ارتباطی و ... را نیز در بر می گیرد، اظهار کرد: فکر می‌کردیم که فقر و بیکاری علت اصلی طلاق است اما پس از انجام بررسی‌های مربوطه به این نتیجه رسیدیم که عدم برخورداری از مهارت زندگی کردن و تعامل با همسر از جمله دلایل مهم طلاق زوجین است.

ربیعی گفت: جامعه ای که از مهارت برخوردار باشد قدرت او افزایش می یابد و تحریمهای مختلف حتی حمله نظامی او را از پای در نخواهد آورد.

وی با تاکید بر لزوم اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی گفت: بنای ما در دولت و ستاد اقتصاد مقاومتی بر این است که از همه ظرفیتهای کشور استفاده کنیم چراکه ظرفیت اقتصاد ایران پاسخگوی نیازها نیست و باید با همه توان به ویژه توان نیروهای مسلح به سمت غلبه بر مشکلات پیش برویم.

ربیعی با بیان اینکه نظامیان در کشورهای مختلف در طول تاریخ محمل دار توسعه بوده‌اند، گفت: نظامیان همواره مهد تکنولوژی های جدید بوده اند و ما به ظرفیتهای نیروهای مسلح احترام می گذاریم و مطمئنیم که با برنامه ریزی صحیح می توانیم این ظرفیتها را به جامعه بیاوریم.

وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه همکاری میان ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت کار برای مهارت آموزی کارکنان وظیفه تاکید کرد: این حمایت فقط حمایت وزارت کار نیست بلکه حمایت کل دولت را در پی دارد. معتقدیم که باید پیش از پایان خدمت سربازی جوانان به آنها مهارت آموخته شود تا پس از پایان خدمت وارد بازار کار شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا ا چون مشکلات مردمو حس نمی کنید مطلاقا بیکاری عامل طلاق وبد بختی های دیگه است اقا

    • محمد از قم

      همه این مشکلات از اعصاب است و کسی که بیکار است اعصاب ندارد.

    • هادی

      آقای وزیر شما عمرا حتی طعم بی پولی وبیکاری رونچشیدیدوگرنه چنین حرف غیراصولی رونمیزدید!!حتی شمادانش علوم اجتماعی واساتیدودانشمندان اهل فن رو زیرسوال بردید.درصورتیکه عامل اصلی فساد وبزه وفقروفلاکت وفحشا وطلاق دردنیا اول بیکاروسپس بی پولی ویا کمدرآمدی و..........ست!!

    • بدون نام

      خداروشکر که فقر و بیکاری نبود و خیالتون راحت شد!

    • حسن

      صحیح است ولی میشه لطفا دلیل اصلی را بفرمایید

    • بدون نام

      پس چیه؟ بیشتر طلاقها بخاطر فقر وبیکاری ومسایل مادیه

    • بدون نام

      شاید فقرو بیکاری علت اصلی طلاق نباشد ولی همین مورد علت اصلی عدم ازدواج جوانان است که تبعات بد اون در حال نمایان شدن است ... طلاق رو ولش کنید به فکر ازدواج جوانان باشید که اکثراً 30 سال رو رد کردن و هیچ امیدی به آینده ندارن

    • روزنامه

      چون وضعت خوبع..چون هیچی نمیدونی..بیا من برات واضح بگم که به خاطر بیکاری و بی پولی کارم به خودکشی رسیده...بیا که بهت بگم اینجا چهارصد خانوار وجود داره هیچکی صدوهفتاد هزار تومن نداشت به قرضم بده همه باقسم گفتن نداریم وضعمون خرابه..شما فکر میکنید ایران تهرانه..تمام بودجه رو خرج تهران کروید درصورتی سی تا استان هزاران شهرستان وجود داره..تنها چیری باعث خشم ما میشه درک نکردن مردم وجامعه

    • بدون نام

      کسی که شکمش پر است از گرسنه خبر ندارد وزیر کار هیچ در مورد بیکاری وطلاق نمی داند

    • بدون نام

      وزیر محترم کار فرموده:ظرفیت اقتصاد ایران،پاسخگوی نیاز ها نیست.ظرفیت اقتصاد هیچ کشوری،پاسخگوی نیاز کشورشان به تنهایی نیست،به همین خاطر غریب به 99%کشورها عضو سازمان تجارت آزاد جهانی شده اند.

    • بدون نام

      فقر و بیکاری نه تنها دلیل عمده ی طلاق بلکه سرمنشاء تمام معضلات و نابهنجاری های اجتماعی است...

    • بدون نام

      اگر این طور که مگید فقر علت طلاق ها نیست حتما از سر سیری هست .
      نه آقا وزیر شما سنگ مفت وگنجگ فروان .
      طلاق مگیریم به روح خودمان صدمه میزنیم که شاید نفر بعدی بهتر و با احساس تر باشه ...

    • بدون نام

      وزیر چمیدونه بیکاری چیه

    • س-بلوری

      من یه اوپراتور تولیدم تو شرکت کروز ۳ ماهه که بلاتکلیفیم فقط و فقط بخاطر این تحریمها،شما فکرشو کنین اون شرکت با اون عظمتش زمین بخوره از بقیه نباید توقع داشت یعنی کروز نباشه بقیه خودروسازا هم باید جمع کنن برن،الانم کار به جایی رسیده که بحث تعدیل نیرو و این چیزاست،چرا واقعا باید اینجوری باشه کسی که واقعا احتیاج داره حقش اینه که تعدیل بشه بعدم نه بیمه گردن بگیره نه خود شرکت بعدم بگن واسه توجیح خودشون عدم نیاز شرکت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج