۵۹۳۹۰۶
۳ نظر
۵۰۳۳
۳ نظر
۵۰۳۳
پ

۱ میلیون دلار جایزه برای نوشتن یک برنامه

گروهی از محققین دانشگاه سنت اندروز به این نتیجه رسیده اند که احتمالا دشوارترین و پیچیده ترین مساله ممکن برای رایانه ها را یافته اند و هر برنامه نویس یا گروهی که بتواند الگوریتمی برای حل این مشکل پیشنهاد کند برنده جایزه ۱ میلیون دلاری موسسه ریاضیات Clay آمریکا خواهد شد.

مجله سخت افزار - هر ساله مسابقات برنامه نویسی متعددی در جهان برگزار می شوند و شرکت کنندگانی از کشورهای مختلف جهان تلاش می کنند در کوتاه ترین زمان ممکن، بهترین و کم دردسر ترین راه حل ها را برای مسائلی که مطرح می شوند بیابند.
1 میلیون دلار جایزه برای نوشتن یک برنامه
اما اخیرا گروهی از محققین دانشگاه سنت اندروز به این نتیجه رسیده اند که احتمالا دشوارترین و پیچیده ترین مساله ممکن برای رایانه ها را یافته اند و هر برنامه نویس یا گروهی که بتواند الگوریتمی برای حل این مشکل پیشنهاد کند برنده جایزه 1 میلیون دلاری موسسه ریاضیات Clay آمریکا خواهد شد.

این مساله که به پازل وزیر (Queen Puzzle که اشاره به مهره وزیر در شطرنج دارد) مشهور است تعریفی بسیار ساده دارد. در این سوال باید 8 وزیر را به گونه ای بر روی یک صفحه شطرنج قرار دهید که هیچ کدام از آنها قادر به حذف (یا به اصطلاح "زدن") یکدیگر نباشند. در نتیجه هیچ یک از این مهره ها نباید دارای ستون، ردیف یا قطر یکسان با هم باشند.
1 میلیون دلار جایزه برای نوشتن یک برنامه

همان طور که در تصویر می بینید طراحی چنین صفحه ای بسیار ساده است. اما مشکل از آنجا آغاز می شود که رایانه ها قادر به سازمان دهی بدون دردسر این آرایش ساده نیستند. زمانی که صفحه شطرنج و همچنین عملکرد مهره های شطرنج در یک برنامه رایانه ای تعریف شود، پردازش های بسیار زیادی برای بررسی شرایط مختلف بازی انجام می شود و زمان بسیار زیادی برای یافتن راه حل توسط رایانه و پردازشگر صرف خواهد شد.
بر اساس مقاله ای که در همین زمینه در ژورنال هوش مصنوعی به چاپ رسیده، پس از آنکه صفحه شطرنج دارای ابعاد ۱۰۰۰ در ۱۰۰۰ شود حل همین مساله ساده برای رایانه غیر ممکن خواهد شد.
در نتیجه اگر بتوان برنامه ای برای حل مشکل توضیح داده شده نوشت تا ساختار مورد نظر با سرعت بالایی مشخص شود احتمالا می توان از تکنیک مشابه برای حل بسیاری از مسائل حل نشده در برنامه نویسی و علوم رایانه استفاده کرد. پازل وزیر مشابه مساله دیگری در علوم رایانه است که به P در برابر NP مشهور شده. این مساله عنوان می کند که آیا هر مساله ای که قابل بررسی سریع است، راه حل سریعی نیز دارد یا خیر؟

در نتیجه اگر شما هم راه حلی سریع برای مساله پازل وزیر دارید می توانید شانس خود را امتحان کرده و برنده جایزه ۱ میلیون دلاری شوید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی خیرقلی

      با سلام.من جواب را بلدم اما برنامه نویس نیستم.ریاضیات من خداروشکر عالیه..لطفا بگید جواب را به کدام سایت بفرستم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جواب راحته اصل الگوریتمشه

    • مرتضی

      با سلام، همونجور که تو متن گفته راه حل آسونه،، اینا الگوریتم میخوان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج