adexo3
۵۹۶۱۳
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

مصرف برق ایران به مرز بحران رسید

همزمان با رشد پیک مصرف برق ایران به بیش از ۴۴۷۰۰ مگاوات وزیر نیرو با تاکید بر اینکه نگرانی برای تامین برق مشترکان در فصل تابستان وجود ندارد خواستار صرفه جویی مردم در مصرف این انرژی پاک شد.

خبرگزاری مهر: همزمان با رشد پیک مصرف برق ایران به بیش از ۴۴۷۰۰ مگاوات وزیر نیرو با تاکید بر اینکه نگرانی برای تامین برق مشترکان در فصل تابستان وجود ندارد خواستار صرفه جویی مردم در مصرف این انرژی پاک شد.

وزارت نیرو با انتشار گزارشی درباره اخرین وضعیت مصرف برق تابستانی در ایران، اعلام کرد: پیک مصرف برق با افزایشی حدود چهار هزار مگاواتی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ۴۴ هزار و ۷۱۸ مگاوات رسید.

بر این اساس مدت مشابه سال گذشته پیک مصرف برق ایران به ۴۰ هزار و ۷۱۸ مگاوات رسید ضمن آنکه تا روز گذشته میزان ذخیره نیروگاه‌های کشور به يكهزار و ۱۴۸ مگاوات رسیده بود همچنین در این مدت مصرف برق صنایع کشور حدود سه هزار و ۱۶۸ مگاوات بوده است.

مجيد نامجو وزير نيرو با اشاره به ضرورت مدیریت مصرف برق توسط مشترکان خانگی، تجاری و صنعتیف گفت: اقدامات لازم برای جلوگیری از خاموشی انجام شده و جای نگرانی وجود ندارد.

این عضو کابینه دولت دهم با اعلام اینکه افزایش مصرف برق به ویژه در تهران بزرگ، در حال اتفاق افتادن است كه بايد بسيار هوشيارانه اين وضعيت مديريت شود، بیان کرد: در روزهای اخیر پیک مصرف برق کشور از ۴۴ هزار مگاوات فراتر رفته است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه پيش بيني براي پيك مصرف برق در تابستان بين ۴۵ هزار و ۵۰۰ مگاوات تا ۴۷ هزار و ۷۰۰ مگاوات است، تصریح کرد: اما به طور ميانگين، تجربه نشان مي‌دهد كه از ۴۶ هزار و ۱۸۹ مگاوات بيشتر نخواهد شد و ما توانيم تا دو هزار مگاوات ذخيره داشته باشيم.

وي با بیان اينكه در حال حاضر تمامي نيروگاه‌ها در مدار هستند، اظهار داشت: با اجراي طرح‌هاي بهينه سازي مصرف از جمله توزيع لامپ‌های كم مصرف در سال ۸۹ و اجراي فاز نخست قانون هدفمندي يارانه‌ها در سال ۹۰، عملا پيك بار در سال ۹۱ به ۴۳ هزار و ۴۵۹ مگاوات محدود شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دنیا

      "مرز بحران" تو ایران کلمه ی عادی هست هییییچ واکنشی رو به مخاطب نمیده ! از مرز بحران هم بگذره اتفاقی نمیوفته! آلودگی هوا به مرز بحران میرسه ,عادیه! تورم از مرز بحران هم میگذره بازم عادیه! اقتصادمون بحران زده ست , اصلا مهم نیست! سرطان تو کشورمون به حد بحران رسیده , عجییب نیست! ....... یه خبر مهم تر بذارین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج