۵۹۶۶۳۶
۱۱۴ نظر
۵۰۱۱
۱۱۴ نظر
۵۰۱۱
پ

اصلی‌ترین دلایل طلاق در ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نتایج یک تحقیق گفت: مشخص شد علت اول طلاق، فقر و بیکاری نیست، بلکه نداشتن سواد زندگی و سواد ارتباطی است. فقر و بیکاری علت چهارم و «سواد جنسی» علت دوم یا سوم است.

خبرگزاری ایسنا: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نتایج یک تحقیق گفت: مشخص شد علت اول طلاق، فقر و بیکاری نیست، بلکه نداشتن سواد زندگی و سواد ارتباطی است. فقر و بیکاری علت چهارم و «سواد جنسی» علت دوم یا سوم است.

علی ربیعی در همایش ملی سواد آموزی در دنیای دیجیتال که به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی سوادآموزی ترتیب داده شده بود با طرح این پرسش که آیا بین تحصیل و سواد رابطه مستقیم وجود دارد؟ گفت: یکی از مشکلات ما این است که تحصیل کردن کمتر سواد در پی دارد. باید چه کنیم که تحصیل به سواد منجر شود؟.

وی افزود: بدون تردید تعداد فارغ‌التحصیلان و مهندسان ما در مقایسه با شاخص‌های جمعیتی و جی. دی. پی از جوامع توسعه یافته بیشتر است، اما علت اینکه دوران گذار ما به سمت توسعه اینقدر طولانی است به سواد برمی‌گردد. امیدوارم بتوانیم این خلاءها را پر کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کدام متغیرها می‌توانند تحصیلات را به سمت سوادی ببرند که بتواند وضع جامعه را بهتر کند و آسیب های اجتماعی کاهش یابد؟ عنوان کرد: امروز باید به جامعه با سواد هم فکر کنیم.

وی به فضای دیجیتال در سواد اشاره کرد و گفت: وقتی سواد استفاده از دیجیتال را نداشته باشیم، مصرف ما در فضا و محیط مجازی به انحراف می‌رود. این تکنولوژی چه بخواهیم و چه نخواهیم خودش را به زندگی ما تحمیل کرده است. چگونه باید از این محیط برای آموزش برتر استفاده کنیم؟ نگاه انتقادی به فضای مجازی دارم و باید درست استفاده کردن از آن را بدانیم.

ربیعی ادامه داد: امروز فرزندانی پر از وسعت اطلاعات داریم ولی بسیار کم عمق هستند. فضای دیجیتال عمق سواد را کم و وسعت اطلاعات را زیاد کرده است. شور معلمی و آموختن در فضای دیجیتالی وجود ندارد. میان خواندن رمان، دیدن فیلم آن در سینما و حتی دیدن آن در تلویزیون با یکدیگر تفاوت وجود دارد و احساس کودک از خواندن ژول ورن و رفتن به عمق دریا و ماه با دیدن فیلم آن بسیار متفاوت است. بارها فیلم بینوایان را دیده‌ایم، اما خواندن آن مزه دیگری داشت. دیجیتال دارد این مزه را از ما می گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه احساسی که کودکان امروز با خواندن قصه ها در فضای دیجیتال دارند با زمان ما متفاوت است گفت: هرچند زمان در حال فشرده شدن است و به فضای دیجیتال نیاز داریم.

وی افزود: تلویزیون ما را تنها کرد، اما امروز هر کودکی یک تبلت به دست دارد. گوشی های تلفن همراه ما را به طور عجیبی تنها کرده است و همین تلفن های همراه عامل زندگی‌های بی مزه شده است و در عصر بی مزگی به سر می بریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نتایج یک تحقیق گفت: مشخص شد علت اول طلاق، فقر و بیکاری نیست. علت اول طلاق، نداشتن سواد زندگی و سواد ارتباطی است. فقر و بیکاری علت چهارم بود و علت دوم یا سوم نیز سواد جنسی است.

ربیعی با اشاره به علل اعتیاد گفت: امروز نوعی اعتیاد ناشی از بی معنایی زندگی و ناامنی روانی در حال رواج است و سواد لذت بردن از زندگی نداریم. سواد فقط برای توسعه و تولید نیست، هرچند برای توسعه به سواد نیاز داریم. سالانه به ۷۰۰هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز داریم که بخش بزرگی از آن باید با مهارت آموزی به دست بیاید.

وی تاکید کرد: باید از فضای دیجیتال در توانمندسازی استفاده کنیم. آموزش و پرورش ۳۰۰ مرکز توانمندسازی ایجاد کرده و باید سواد دیجیتالی در جوامع محلی را بیشتر مورد استفاده قرار دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امروز بازماندگی از مدرسه روزبه‌روز در حال کاهش است گفت: بادکتر فانی کار را شروع کردیم و چندی پیش در سفری به بوشهر، استاندار گفت فقط ۸ کودک کلاس اولی را پیدا نکرده‌اند که به مدرسه برگردانند. ۳۵هزار کلاس اولی بازمانده داریم و تا کلاس ششم این آمار ۱۴۰ هزار بازمانده است که نتوانسته‌ایم پیدایشان کنیم و به مدرسه برگردانیم.

ربیعی ادامه داد: از حدود ۱۰ میلیون بیسواد در دولت یازدهم به حدود هشت میلیون نفر رسیدیم که بخشی از آنها اتباع هستند که تصویب کردیم تحصیل آنها نیز تسهیل شود. امروز ۳۵جلد کتاب کار مشترکمان با آموزش و پرورش رونمایی می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      احسنت

    • سام

      دلیل اصلی طلاق حساس بودن بیش ازحددخترا هستش.وگرنه بقیه اش چرته

      پاسخ ها

      • شیدا

        وا اینم تقصیر دختراس؟؟؟؟بابا تو دیگه ڪے هیستی

    • بدون نام

      فقرریشه همه مشکلاته از جمله طلاق.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من هم با حرف دوستم موافقم فقط و فقط فقرو و بی پولی!!!!

      • بدون نام

        پس یعنی پولدارهای طلاق نمیگیرن؟؟؟؟؟؟ تو اونها که طلاق بیشتره

      • @Sajadsh212

        چون پولدارا راحت مهریه دختر بدبختو پرت میکنن تو صورتش
        التماس تفکر

    • بدون نام

      خوب راست میگن دیگه فقر و بیکاری علل اصلی طلاق نیستن بلکه علل اصلی بالا رفتن سن ازدواج و افسردگی و خودکشی هستن!!!!!!

      پاسخ ها

      • Sat

        علت اصلی طلاق ازدواج بی خوديه اگه ازدواج فقط به قصد رفع نیاز جنسی باشه احتمال طلاق هم زیاده البته چیزهای دیگه هم هست بایست راهی که گشورهاي دیگه رو رفتن ناچاران ما هم بريم که الان مخفی میرسم

    • بدون نام

      درسته

    • بدون نام

      علت فقر نيست بالا رفتن توقعات هست دختر با وضع مالي عادي يا حتي فقير بزرگ شده بعد از عروسي توقع زندگي لوكس و مسافرت هاي خارجي داره نميخوان مثل آدم ساده و خوب زندگي كنن همه اش دنبال چشم و هم چشمي هستن توقع دارن مرد كار كنه همه حق و حقوق داشته باشن كسي هم حرف نزنه بهشون همه اش هم خوش بگذرونن حداقل مثل اروپايي ها پا به پاي مرد كار كنيد مرد هم تو خونه كمك ميكنه حقوق مساوي هم داشته باشيد

      پاسخ ها

      • احمد

        دمتم گرم

      • آشنا

        وقتی میرید دنبال دخترهای فقط زیبا که نشانگر جهان سومی بودنمونه انتظار کشور اروپایی نداشته باشید لطفا

      • شیدا

        بروبابااااا

      • درسا

        برو بابا مثلا نکنه توقع داری یه نفر بیاد خونه گرم و نرم پدرشو ول کنه بیاد با حقوق 500 هزار تومنی تو زندگی کنه؟؟؟آدم ازدواج میکنه که از هرجهت زندگیش عالی باشه نه اینکه بیفته به بدبختی لابد توقع داری دختره با وجود بی پولیت مادر شوهر و خواهر شوهر رو هم تحمل کنه

      • بدون نام

        مردها هم طبق معمول کاملا بی تقصیرند و همه بدی ها زیر سر زنهاست!!!!!

      • بدون نام

        در اروپا کار خانگی هم شغل محسوب میشه نه مثل اینجا که به زن خانه دار میگن بیکار!!! دوران برده داری تموم شده.شما هم دوست داری زنت ساده زیست باشه باید از رفتن به سمت زنهایی با ظواهر آنچنانی برحذر باشی و با زنی ساده ازدواج کنی و بهش وفادار بمونی.

      • بدون نام

        جالبه حقوق برابر یک زن و یک مرد از نظر شما یعنی زن پا به پای مرد کار کنه و مرد تو کارهای خونه کمک کنه؟!! بعد هم هر وقت هوس کرد حق تجدید فراش داشته باشه. هروقت هم که دلش خواست زنش رو طلاق بده. بچه رو هم بگیره.اگه حقوق میگید حقوق برابر زن و مرد باید این مسائل رو هم در نظر بگیرید و نمونه های دیگه که تو قانون ما همش به نفع مرداست.

      • بدون نام

        دقیقا یکی از اصلیترین دلایل سطح توقع بالا هست که البته دختر و پسرم نداره من خودم خیلی از پسرها رو دیدم بریز و بپاش الکی دارن

      • بدون نام

        بی نام16:08 - 1396/06/19

        تمام حرفات درسته.دخترای الان همه آهن پرست شدن

    • بدون نام

      اقای ربیعی کم اوردی حاشیه نرو. شغل ایجاد کن. مگه قبلنا ملت اینارو میدونستن؟طااقم خیلی کم بود. نمیتونی توجیه نکن

    • بدون نام

      صدماشالله
      دلیل اصلی فقروبیکاریه این تحقیق کیلویی ازکجااوردی.اولین دلیل طلاق فقروبیکاری چون عمده طلاقها گروه باسواداند.اتفاقا کمترین طلاق پیش پی سو ادها یا کم سوادهاست

    • کیان

      با این وجود تمام افرادی که امکان ازدواج ندارن بیسوادن!!!!

    • بدون نام

      سام حرف زدن بلد نیستی حرف نزدن که بلدی!!!

    • پویا

      در یک جمله عامل بیشتر طلاق ها خانومها هستن جدا از اون مردای معتادی که مقصر صد در صد هستن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در یک جمله وقاحت مرد ایرونی پایانی نداره!!!

      • بدون نام

        عامل اصلی طلاق انتخاب های نادرست هستش...چشاتونو باز کنید موقع عشق و عاشقی تا نگید خانم ها مقصرن

    • بدون نام

      حق داره اقای وزیر.چون ازقدیم این ضرب المثل معروفه
      سیرخبری ازگرسنه نداره. یابیسواده این محقق یاتحقیق اوکیلویی است

    • رضا ماندگار

      مشکل طلاق بیسوادی نیست مشکات اصلی فقروبیکاری ؛اعتیاد وعدم رعایت سنت هاست پدرو مادران ما اکثرا بی سواد وبی فرهنگ بودند وبا نگاهی به امار جمعیت درصد طلاق معلوم مشود میگفتن زن با لباس سفید به خانه بخت میرود‌‌ وبا کفن خارج میشود روزگار مردم را سیاه کرده اید بعد عذر بد تر گناه میاورید؟کمی خجالت بکشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        طلاق اصلا چیز بدی نیست وقتی دو نفر هم رو شکنجه می کنند چرا باید با هم زندگی کنند ؟! اونهایی که می گفتند زن باید با لباس سفید بره و با کفن خارج بشه سادیسمی بودند.دیگه خیلی ها سنتهای زن آزار رو قبول ندارند

    • بدون نام

      مگرحضرت علی .ع.السلام نگفته اعوذبالله من الفقر.اگرفقر ازدری وارد شودایمان ازدرب دیگرخارج میشود

    • ebi

      مردم را پیاز فرض نکنید ۹۹.۹درصد دلیل طلاق بیکاری است. و اون صدم یا دهم درصد هم طلاق ناشی از ترکش های بیکاریست. چون خودشان زیر یک چتر هستند و خیس نمی شوند درک نمی کنند مردم بی پناه چه می کشند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همین کامنتهای فله ای و عوامانه نشون میده سواد مردم چقدر پایینه

    • us

      علت اصلی ۰۰۰+÷ومهمترین دلیل طلاق فقر وبیکاریه ملت گول نزنین ما هم نان گندم خوردیم در بیشتر از شما دربطن جامعه هستیم.

    • رحمان الهب

      خوبه قابل قبوله

    • مهدیه

      دوستان اکثرا به فقز اشاره کردن ولی از نظر من دللی اصلی خیانته
      اونم خیانت این اقایون ....
      چی بگم که نگفتنش به از گفتنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیانت جنبه های مختلفی داره
        یکیش ارتباط غیر مشروعه
        اما مهمترینش قهر و ناز کردن های بیجای شما خانم هاس که مرد و جون به لب میکنه و دست به خیانت میزنه
        از خیانت مرد دفاع نمی کنم
        اما شما مسببش هستید
        یک سوال؟
        اگر زنی در خونه محیطی فراهم کنه که مردش چیزی کم احساس نکنه چرا باید خیانت کنه؟
        مگر دیوانه باشه یا اصلا مغز از بدو تولد نداشته باشه
        البته این آدمها هم هستن اما انصافا شما چی؟
        شما خانم ها با قهر و آشتی های مداوم و چمدون بستن و رفتن پیش خانواده و صحبت های خاله زنکی خیانت نمی کنید؟
        این اسمش خیانت نیست؟
        رو راست باشیم
        مرد خیانت میکنه ، شما هم خیانت می کنید

      • دریا

        بدون نام مثل این که ازدواج نکردی و سریال ایرانی زیاد می بیبنی.آخه کدوم زنی تو زندگی واقعی هی قهر و آشتی میکنه و چمدون میبنده!!!مگر اینکه شوهرش معتاد باشه یا دست بزن داشته باشه یا مشکل جدی داشته باشه. پس ادعای شما در مورد یک مرد عادی کاملا بی اساسه،خیانت هم اصلا ربطی به خونه امن و اینا نداره به اشتهای غیر انسانی برخی مردان مربوطه. من که خودم همون اول با شوهرم مشخص کردم که اگر به من خیانت کنه منم میرم بهش خیانت میکنم الانم 10 ساله رندگی مشترک خوب و شیرینی داریم

      • بدون نام

        از کامنت بدون نام نتیجه می گیریم که اگه مردها برای زنهاشون کم گذاشتند زنها هم حق خیانت دارند

      • داریوش

        خانم دریا
        اینکه شما گفتید با شوهرم مشخص کردم اگر خیانت کنه منم خیانت می کنم یعنی شما در واقع همین الان هم آماده خیانت کردنید و این شیرینی زندگی نیست

        اشتباه کسی و شخصی دوباره مرتکب بشه با خود اون شخص هیچ فرقی نداره
        در ضمن اشتهای شما زنها هم کم نیست

      • دریا

        خیر آقای داریوش آماده خیانت کردن نیستم ولی اگر همسرم چنین کاری رو بکنه چیزی که عوض داره گله نداره.بزار یکمی هم اون احساس یه زنی که بهش خیانت شده رو درک کنه.اکثر خیانت هایی هم که میبینیم واسه آقایونه دیگه:)

    • اردشیر سارمانلو

      دقیقا

    • هادی

      شما راست میگید، مردم بی سواد، شماها دانا و باسواد، ولی موندم قدیمیا ک سواد نداشتن چجوری طلاق نمیگرفتن و تا آخر عمر پایبند زندگی بودن، بی عرضه بودن مسئولشو نندازید گردن مردم لطفا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یکی از نشانه های بی سوادی همین قبیح دانستن طلاقه . کی گفته دو نفر با هر مصیبتی شده باید تا اخر عمر با هم زندگی کنند؟!

    • بدون نام

      به طور کلی عشق و محبت بین همه آدمها کم شده و ممکنه هر نسبتی با هم داشته باشند که فقط بین زن و شوهر چیزی به اسم طلاق هست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زن و شوهرهای قدیم هم اکثرا عشق و محبت نداشتند و با فشار سنتها کنار هم زندگی می کردند .

    • مجید _ع

      اتفاقاً فقرا باهست ونيست هم بهتر میسازن. این پولدارها ی بیسواد هستند که هنوز مهر عقدشون خشک نشده دنبال طلاق هستند.

    • بدون نام

      علت طلاق اول بیکاری است چون تو خونه خودم دارم

    • آریو

      بیکاررررررررررررررررری وووو. فقر و فاصله طبقاتی فقیر و غنی

    • بدون نام

      تو کشور فقر وجود ندارد.فقیری تو کشور نیست .طرف نون نداره بده بچه هاش بخورن بعد آقای وزیر میفرماید سواد جنسی عامل طلاق.کارگری که 6ماه کار کرده عرق ریخته حقوق نگرفته شرمنده ی بچه هاش هست.باید چکار کنه یا خودکشی یا طلاق.متاسفانه مسولین به اطرافشون توجه ندارندو فقط خودشونو می بینند.آقای ربیعی اگر یک روز از تاریخ واریز حقوقت بگذرد چکار میکنید ؟

    • بنده خدا

      حواستون باشه منظور از سواد خواندن و نوشتن نیست

    • بدون نام

      هرکس فقر مالی نداره باقی سوادها را داره.
      آقای وزیر مردم را گول نزن.

    • بدون نام

      اقا توقع دخترا بینهایت بالاست . چون اون ها به شوهر به چشم غول چراغ جادو نگها میکنن که باید تمام ارزوها رو براشون عملی کنه.

      پاسخ ها

      • دریا

        نه توقعات دختر ها بالا نیست،شما پسرهای نسل جدید توقع دارید که دختره با حقوق 500 هزارتومانی و مدرک بی ارزش دانشگاه آزاد شما بسازه و دم نزنه،بعدش هم میاین میگین توقعش بالاست!!البته به غیر از اون اقلیت دخترهایی که میرن با چنین مردی ازدواج می کنند و بعد توقع زندگی یک اشراف زاده رو دارند.

    • بدون نام

      پول داشته باشی همه چی حله

    • بدون نام

      شعور داشته باشی همه چی حله

    • بدون نام

      ای بابا جنسی چیه دیگه چرا این چیزا مد شده چرا قدیما که سواد خوندن نوشتن هم نداشتن یه همر با هم زندگی میکردن خوش و خرم یهو الان هنر ارضا کردن هم دیگه مد شده!!!
      ینی قدیمیا نمیدونستن این چیزا چیه و یه عمر زندگی میکردن!
      جمع کنید بابا خودتون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قدیما شوهر ،حکم پدر زن رو داشت از بس فاصله سنی شون زیاد بود!! زن هم اصلا حقی نداشت .همین که شوهره سرش هوو نمی آورد باید کلاهش رو می انداخت بالا!

    • بدون نام

      سواد جنسی !!!!!!!!!!
      خدایا توبه

    • بدون نام

      چرا علت اصلی طلاق فقر و بیکاریه مردم حالو نیستند دلیلش هم اینه چون عرصه ایجاد اشتغال ندارید یا نمیخواهید وبغد اگر هم کاری هست برای اقشار و خانواده های خاص برید از کشور چین با جمعیت میلیارذی یاد بگیرید ومزدمو خر فر ض نکنید وزیر هیچکاره

    • الی

      اونایی که میگن فقر عامل اصلی طلاقه اکثرا آقایون هستن. ما خانوما اگه بفهمیم یکی واقعا دوستمون داره وبخاطرمون تلاش میکنه وصدالبته تحت هرشرایطی بهمون وفاداره محال ممکنه که طلاق بگیریم. پول مهمه اما برای یک زن عشق مهم تره. مردی که چشم چرونی میکنه دست بزن داره رفیق بازه خیانت میکنه و و و! بعد ممکنه این وسط بی پول هم باشه، خب اون زن بایدمغز خر خورده باشه که تو اون زندگی بمونه. حالا پول علت اصلی نیست علت اصلی موارد دیگه هست که آقایون بهشون بی توجه اند. من وهمسرم دوسال اول زندگی عاشق هم بودیم خیلی اخلاقاشو تحمل کردم فقط بخاطر علاقه ای که بهم داشت و عشقی که بهم ثابت میکرد..اون موقعها پول نداشتیم بخدا400تومن کمتر میرسید دستمون. اماخوشبخت بودیم. بعدش اخلاق شوهرم با پول بیشتر عوض شد.و با زخم زبون هایی که بهم میزد و انتقادای تندی که از ظاهرم میکرد که حتی خواهراش تعجب میکردن... چون من در حد نرمال حداقل زیبایی دارم) از چشمم افتاد والان من فقط به طلاق فکر میکنم. دلیلم پول نیست...دلیلم عشقه...والسلام

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا جایی که از زنها شناخت دارم بدترین و غیر قابل تحمل ترین چیز برای زنها خیانته

    • بدون نام

      بیشترین دلایل اصلی طلاق درکشوربی لیاقتی مسئولان هست.

    • مسعود

      بیکاری شاید علت اول طلاق نباشه اما علت اول ازدواج نکردنه. به جا مراجعه به آمار یکم به فکر ایجاد اشتغال باش دانشمند.

    • haji

      کوکا اینارو از کجا درآوردی؟؟

    • شهــــــــــــــــــــاب

      فقر،بیکاری،فاصله طبقاتی فراوان بین مردم،ضعف ایمان درجامعه و چشم و هم چشمی خانواده ها مهمترین علل بروز طلاق هستند.

    • بدون نام

      اگر دلیل طلاق فقر است پس چرا آمار طلاق درمناطق مرفه نشین هم بالاست

    • علی دهقان

      دلیل اصلی طلاق چشم هم چشمی ودخالت اطرافیان مخصوصا مادر زن هستش

      پاسخ ها

      • دریا

        والا مادر شوهرا که خدای دخالتن

      • بدون نام

        والا من یه مادرشوهر دارم که کارش تحریک کردن پسرهاش هست که بندازه اونها رو به جون زنهاشون

    • بدون نام

      علت عدم هم کفو بودن و تحقیقات کم قبل از ازدواجه

    • امضاء محفوظ

      با سلام...کاش میشد داستان .واقعی زندگی شخصی خودم رو جهت آگاه سازی جامعه و قشر جوان بطور کامل تعریف و تفسیر میکردم تا یکی دیگر از دلایل طلاق کالبدشکافی گردد.بطور مختصر عرض نمایم که بنده ساکن یکی از شهرهای مرکز استان در غرب کشور هستم که بطور کاملا حرفه ای در دام ازدواج با نیت کلاهبرداری محض گردیدم و بتدریج متوجه شدم در آن مجموعه ای که گرفتار شده ام،بنده اولین و آخرین طعمه آنها نبوده و بصورت سریالی با استفاده از توانمندیهای ویژه‌ای که در یکایک اعضاء آن مجموعه پرجمعیت وجود دارد،اقدام به بازی دادن طعمه خود«اعم از داماد یا عروس خود»نموده و هر کدام از افراد مجموعه،نقش خاصی را برعهده گرفته و بطور بسیار حرفه ای و با بهره کافی از علوم روانشناسی،اقدام به تجزیه و تحلیل رفتارهای طعمه خود و تمامی بستگان و نزدیکان و دوستان و آشنایان طعمه بیچاره نموده و ضمن تسلط به امور حقوقی و قضایی، پروژه خود را به سمت موفقیت سوق داده و در مراحل دادرسی و انتظامی،با بهره گیری از نفوذ و توان و قدرتی که در کلانتریها و دادگستری حاصل نموده اند و دلیل آنهم،وجود برخی از نیروهای ناشناخته و مخفی مانده آنان در یکی از دستگاههای امنیتی بوده که با سواستفاده از آن جایگاه،قادر به تاثیرگذاری در هر دستگاه و هر شخصی بوده و قادر به کنترل تمامی زوایای زندگی و رفتارهای طعمه بخت برگشته بوده،بطوریکه تمامی مکالمات تلفنی و تمامی روابط بانکی را قادر به کنترل و نهایتا بهره برداری سواستفاده جویانه میباشند و چنان پاپوشهای متوالی و ناجوانمردانه ای برای طعمه خود مهیا میکنند تا ضمن ساقط شدن از آبرو و حیثیت«به دلیل موجه نشان دادن خودشان»همزمان اقدام به تحصیل مال و دارایی طعمه نموده و با برنامه ریزی خاص و گسترده،اجازه سرپا شدن مجدد را از طرف گرفته و با بهره از قدرت موجودشان در دستگاه امنیتی،اجازه هرگونه فعالیت اقتصادی یا اداری را سلب نموده و مانع از شکل گیری مجدد زندگانی طعمه خود شده تا ضمن ترور و تخریب شخصیت،اجازه خطرساز شدن احتمالی را به طعمه هایشان نداده و از هستی،ساقطش میکنند و البته در این بین ،حمایتهای برخی عوامل مرتبط به مراکز قدرت مایه تأسف است و البته بنا بر حکمت خداوند ،در خصوص بنده دچار اشتباه محاسباتی شدند و به دیوار سخت برخورد نمودند،بطوریکه خداوند یاری نمود،نه تنها نتوانستند مرا حذف کنند،بلکه از تمامی نقشه ها و روابط و منابع قدرتشان آگاهی کامل یافتم تا شاید عامل بیداری آنان ازین جنایاتشان گردم و از رفتارهای عادت یافته خود، دست کشیده و زندگی جوانان بیگناه را به تباهی نکشند و به تبع،زندگی دختران و پسران جوان خود را هم آلوده فساد و عذاب وجدان ننمایند.
      برای موفقیت کامل،التماس دعا دارم.
      بحمدالله والمنة

    • حسن ابراهیم

      آقای وزیر هنوززنت چیزی کم نداشته تاازت بخوادوبیکارباشی پولی هم توجیبت نباشه تابفهی بیکاری وفقرموجب طلاق میشودیاخیرشمامرفع های بیدردهستیدسواره چه مداندپیاده. چه داردمیکشدخداراشکرمن مشکلی ندارم ولی دوروبرم انقدردیده ومی بینم که شمانمیبنید وسلام

    • مجتبی

      تشریف ببرید مینیم بابااا.. من تجربه دارم. فقر و بیکاری اولویت اول! همیین

    • احمدی

      آقای کارشناس چرا بیراه میگی؟ فقر باعث بیسوادی میشه.اگر فردی فقیر نباشد به تحصیلاتش ادامه میدهد و در کنار تحصیلاتش در دانشگاه سواد جنسی را هم در واحدهای درسی میگذراند.

    • امین

      بیا برو بابا

    • بدون نام

      دیگه کسی شرایط سخت رو تحمل نمیکنه تحمل آدما کم شده علت اصلی اینه به اضافه خیانت

    • بدون نام

      اجداد ما سواد نداشتند چی اونا در اون صورت نباید ازدواج میکردند

    • علیرضازمان

      درسته بیکاری باعث طلاقه ولی توی محله ما شمال شهرتهران که اکثرا پولدارند و تحصیلکرده طلاق از جنوب شهر هم بیشتره
      پس چرافقراینجا تاثیرنداره

      پاسخ ها

      • درسا

        الان فقط میخواستی بگی که شمال شهر زندگی میکنی مرد جنوبی زن ستیز

    • بدون نام

      مردانی که توقع توقع میکنن لطفا .... همه* تنوع طلب شدن که روی هر چی امریکایی کم کردن که حداقل اونها به عهد زناشویی پایدارن دو زار معرفت دارن . خیانت از در دیوار این مملکت داره میریزه .کی قدیم این حرفها بود!! مخصوصا روسپی گری با وقاحت بیشتر قانونی هم هست.البته اکثرا غیرقانونی اش رو دوست دارن.
      مرحله بعد وقاحت و دریدگی خودشون که اصلا از زمانی که نیاز جنسی شون رو مفت و بی ارزش حل می کنن دیگه چیزی به اسم کانون خانواده نمی خوان و با وقاحت تمام جلوی زنان می ایستند.!!! علت این همه خشونت علیه زنان همین بی ارزش شدن خانواده است.
      تازه بعد این عوض شدن پایگاه اجتماعی هم مرد هم زن که وقتی دور تازه به دوران رسیده ها رو تو اجتماع می بینن که چطور طرف گوسفندهاش رو میفروشه شاسی بلند و خونه فلان میخره یا یک شب با دزدی ره صدساله میره اینجا است که طبقه متوسط یا هر فقیری دنبال حق مسلم خودش میره.
      نتیجه اینکه پایگاه و جایگاه اجتماعی بهم خورده اساسی.
      درضمن این وزیر امنیتی کار که عرضه نداره حداقل نه به شعور مردم توهین کنه نه هدهمند مردم رو بجای سرکار سره کاربفرسته!!!

    • بدون نام

      سواد زندگی کاملا درست گفت مردم سواد زندگی ندارن باید آموزش بدن

    • غریب

      ضمن تشکر از بیان تجربه توسط «امضاء محفوظ» متاسفانه چنین باندهایی در سایه انحطاط وجدان و انسانیت در اکثر نقاط کشور به وجود آمده و ضمن عدم اطلاع از نتایج خسارت بار و بحران‌های پیش رو، و یا حتی شاید با علم به نتایج منفی آتی، موجبات بحران اجتماعی و سقوط اخلاق گردیده و تنها به هدف نهایی خود که همان دستیابی به ثروت بادآورده و یک شبه بوده و در اصل بدون توجه به نابودی شخصیت و روح و روان طرف مقابل و ساقط شدن از هستی طعمه بیگناه خود،بر انجام آن اصرار و ابرام ورزیده و آثار زیانبار آنرا نادیده انگاشته و اهمیتی به سرنوشت طرف مقابل و حتی جگرگوشه خود که حیثیت او را برای به دام انداختن طعمه،لگدمال میکنند نداشته و عملا زمینه بی بندوباری و افسارگسیختگی عوامل خود گردیده و توأمان موجبات اتفاقات کینه توزانه منجر به جنایت را در طرف مقابل،برانگیخته و در نهایت دود حاصل ازین اتفاقات به چشم اجتماع خواهد رفت و شاهد بحران هویت و مرگ شرافت و نهایتا پدیده مردود پیدایش جامعه منحط خواهیم بود...

    • صابر

      ازدواج قبل از آنی که زوجیت دو جسم باشدبایدپیونددهنده دو فرهنگ متفاوت باشد. در ازدواج هرچه فرهنگ طرفین فاصله بیشتری داشته باشدالزاما درایت وصبربیشتری می طلبدلذا این امر بدون منطق ودرک متقابل میسرنمیشود. درک و منطق به این معنی که هریک اززوجین قادرباشنددرتعامل بایکدیگریک سوزن به خودشان بزنندویک جوالدوز به طرف مقابل! یکطرفه به قاضی رفتن وپافشاری کورکورانه کردن برتصمیم وتفکرخود زندگی رابه جهنمی تبدیل خواهدکردکه ادامه اش جز زجروبدبختی نخواهدبود. محوریت زندگی باید برپایه لذت متقابل باشد. البته آقای دکتر نیز بایدواقف به این امرباشندکه جامعه ما علاوه برطلاق بالفعل قطعا چندبرابرطلاق بالقوه ودرصف انتطاردارد.همسرانی که باری به هرجهت و تنها برای ملاحظاتی زندگی میکنندواثری ازخوشبختی درآن نیست. بایدزوجین جوان را دراین مسائل آموزش دادوهدایتشان کرد تا جامعه ای سالم وبدون خشونت داشته باشیم. درود

    • اقام علی کریمی

      جون مادراتون بر ید یه سر به خودتون بزنید ببینید کاملید بعد برید زن بگیرید زندگی کردن که فقط رفع نیاز جنسی نیست که دختر مردمو میگربد بد بخت میکنید

    • بدون نام

      اولا بزرگترین علت طلاق فکر و بیکاری هست که خودش منجر به فساد و خیانت و در نتیجه طلاق یا قتل میشه......
      ثانیا به فرض که علت طلاق عدم سواد زندگی و ارتباط باشه همش تقصیر شماهاس که دنبال جدا سازی زن از مرد هستین همه جا رو زنونه و مردونه کردین انتظار دارین از شکم مادرشون ارتباط با جنس مخالف و یاد بگیرن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      اول و اخرش فقر - در مرحله دوم بي جنبگي ناشي از ثروت و ميل جنسي و ارتباطات يا هر چي .
      مردي كه از بيكاري اعصاب خوش را نداره چطور ميتونه به زن بچه محبت كنه .

    • nasim

      علت اصلی طلاق ازدواجه آقا ازدواج !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    • بدون نام

      حرف کلی و در مورد همه مردم ایران نمیزنم اما چیزی که خودم دیدم در سال گذشته پنج زوج از آشنایان ما در دوران عقد و سال ابتدایی ازدواج طلاق گرفتند که قطعا هیچکدوم مشکل مالی نداشتند و از طرف خانواده ها کاملا ساپورت میشدند هیچکس هم نفهمید دقیقا علت طلاق چیه یه سری دلایل مسخره از طرف خانواده ها عنوان شد که من اصلا نتونستن بپذیرم کسی به این دلایل طلاق بگیره مثل لجبازی و بهانه گیر بودن طرف مقابل و دخالت خانواده طرف مقابل

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقر بهونست من خیلی ها رو دیدم درامد ناچیزی داشتن ولی زندگی خوبی دارن توقعات بالا و دخالت خانواده ها و فقر فرهنگی بیشترین عامل طلاق هست

    • ايران

      ونایی که میگن فقر عامل اصلی طلاقه اکثرا آقایون هستن. ما خانوما اگه بفهمیم یکی واقعا دوستمون داره وبخاطرمون تلاش میکنه وصدالبته تحت هرشرایطی بهمون وفاداره محال ممکنه که طلاق بگیریم. پول مهمه اما برای یک زن عشق مهم تره. مردی که چشم چرونی میکنه دست بزن داره رفیق بازه خیانت میکنه و و و! بعد ممکنه این وسط بی پول هم باشه، خب اون زن بایدمغز خر خورده باشه که تو اون زندگی بمونه. حالا پول علت اصلی نیست علت اصلی موارد دیگه هست که آقایون بهشون بی توجه اند. من وهمسرم دوسال اول زندگی عاشق هم بودیم خیلی اخلاقاشو تحمل کردم فقط بخاطر علاقه ای که بهم داشت و عشقی که بهم ثابت میکرد..اون موقعها پول نداشتیم بخدا400تومن کمتر میرسید دستمون. اماخوشبخت بودیم. بعدش اخلاق شوهرم با پول بیشتر عوض شد.و با زخم زبون هایی که بهم میزد و انتقادای تندی که از ظاهرم میکرد که حتی خواهراش تعجب میکردن... چون من در حد نرمال حداقل زیبایی دارم) از چشمم افتاد والان من فقط به طلاق فکر میکنم. دلیلم پول نیست...دلیلم عشقه...والسلام سركارخانم عالي بود

    • امير

      خانه اي كه مرد خونه پول توي جيبش نيست ، آمادة يك جرقه است ... با اولين مشكل كه به بي پولي اضافه بشه طرفين براي طلاق آماده ميشن

    • یبیسب

      علت اصلیش شما وزیر هستید

    • سنا

      من خانواده های زیادی رو میشناسم که مشکل مالی نداشتن و فقط به خاطر خیانت(چه مرد و چه زن)از هم جداشدن.حس بی بند و باری و تنوع طلبی مرد و زن نداره.

    • رضا

      اشتباه کردی چون خودت وزیر کاری و هیچ کاری نکردی و کار بلد نیستی و خودتو تبرئه کنی این حر فها رو میزنی ......

    • مهدی

      فقط فقط فقط فقر فقر فقر تمام

    • بدون نام

      علت اصلی طلاق و اغلب مشکلات جامعه فقر شدید فرهنگی است

    • بدون نام

      عامل اصلی تنوع طلبی و خیانت آقایان که این فرهنگ تو پاچه زنان هم کردن!!
      درکل جامعه برای آدم سالم و ازدواجش تبدیل شده به معضل غیر قابل حل!!!!!!!!
      ادم های عوضی خیانت کار خودشون آسایش فکری ندارن از آدم سالم هم همین رو می گیرن!!!
      به نظرم زنان نباید تا این سطح وارد بازی کثیف مردان میشدن!!!

      پاسخ ها

      • ناشناس

        بهترین نظر

    • mehrdad

      اصلی ترین دلیل طلاق کمبود شناخت متقابل و تمرکز بیش از حد روی مادیات
      با تشکر


      .

    • marin

      علت طلاق ..فقط موبایل.نگاه کنید ببینید از زمانی که موبایل اومده تو ایران ببینید چقدر اختلاف اومده تو خانواده ها و طلاق.....

    • بدون نام

      فقر اگه مشکل اول نباشه؛ حتماً مشکل دوم هست نه اینکه گفتن مشکل چهارم هست بعدش خیانت خیلی زیاد شده که باعث طلاق میشه.

    • بدون نام

      زنان زیاده خواه و گستاخ شده اند و در عین حال وظایف خود را نیز به درستی انجام نمی دهند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا نه اینکه مردها همه نیازهای زن رو برطرف میکنن این قضیه دو طرفه هست کم نیستن زنهایی که کم توقع و خانم هستن ولی شوهرهاشون ادمهای عوضی هستن و بهشون خیانت کردن خییییلی دیدم

    • بدون نام

      زنهای ایرانی البته به استثنای عده ای یا به عبارتی ماده های ایرانی چون هنری ندارن با چشم و هم چشمی عامل اصلی طلاقن

    • marin

      علت فقط موبایل

    • شمشیر

      بعضی از دخترا هستن توقعشون هم بالا نیست و توی زندگی هم پا به پای همسرشون میمونن تا زندگیشون رشد کنه و این که دختری توقع داشته باشه که از خونه بابام میرم خونه شوهر که زندگیم عالی باشه و راحت باید بره با یکی ازدواج کنه هم سن باباش که سرمایه دار باشه نه یه جوون که تازه پا به جامعه و فضای کار گذاشته و زندگی هم هزار تا بالا و پایین داره سریال اکیا نیست.
      من خودم متاهلم به نظرم واقعا بیشترین مشکل همین نداشتن سواد چگونه زندگی کردن و برخورد مناسب با همسر هستش.

    • بدون نام

      اقای وزير مردم را بسواد حساب نکن خودت بيسواد هستی خيلی شرمنده خانواده هستم بيکاری فقر افسردکی خودکشی اعتياد علل طلاق هست

    • ر.ش

      جالب بود

    • علی

      با سام موافقم حساسیت ها بالا رفته و روابط شکننده است.
      و دخل و خرج باهم نمیخونه.به سواد و تحصیلات دانشگاهی هم ربطی نداره.

    • marin

      دوبار پیام دادم ا.فقط موبایل باعث طلاق.اما مدیر برترینها انگار بهت برخورد که اینو گفتم...برید تو دادگاه خانواده تابفهمی جریان از چه قراره

    • رضاx

      تقصیر دخترا نیست من گشتم پیدا شد شماهم بگردید پیدا کنید

    • مهرناز

      آقایون و خانمهای محترم!بیایید به عهد و پیمانی که سرسفره عقد باهم می بندید وفادار بمانید. هر عاملی کوچک یا بزرگ ممکن است منجر به طلاق شود.قبل از ازدواج تعقل و تامل کنید. همه جوانب را در نظر بگیرید.

    • @Sajadsh212

      خیلی اشتباه عرض کردن که فقر و بیکاری علت چهارمه تا کی باید توجیح کنید بیکاری و فقروفحشارو
      درسته انسانیت مقام والاییه ولی تو این وضع اولین حل کننده ی مشکلات مردم سرزمین من پوله پول
      مث اینکه این بزرگوار تو خیابونا گذر نمیکنه همیشه عبور مرورش از آسمونه وگرنه حتما میدید زنای ایران منو که سر هر چراغ قرمز یکیشون ایستاده و همچنین آمار اعتیاد و فقروفحشارو
      انشاالله همه عاقبت بخیر بشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج